Dag 17: Everglades - Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 17: Everglades - Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 17: Everglades - Miami

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Miami

Het laatste gedeelte van de reis wordt nu gemaakt. We gaan op weg richting de Everglades.

Dit is een Nationaal Park wat bijna het gehele zuiden van Florida in beslag neemt.

Vandaag staat het noordelijke gedeelte op het programma. We zijn naar de ingang Shark Valley gereden.

Bij deze ingang kun je met een tram een rondrit maken door het park. Deze route duurde twee uur. Maar voordat we in het park waren, hadden we al super veel dieren gezien. Vooral de alligator. Het is toch iets anders dan dat je zo'n beest ziet in de dierentuin. Nu zit er geen hek of grote gracht (zonder water) tussen. Die beestjes komen nu gewoon naar je toe gezwommen. Dan wordt het overigens wel tijd om snel weer in de auto te gaan zitten. Daar is het dan iets veiliger.

In de Everglades zelf hebben we een aantal vogels gezien, een hoop alligators en een aantal schildpadden. Erg mooi om ze in het wild tegen te komen.

Nadat we dit gedeelte gezien hadden, zijn we naar Hollywood gereden. Het volgende cafe van de Hardrockfamilie ligt daar. Daarna het stadion van de Florida Marlins bekeken. Helaas geen wedstrijd, want het team van Rick v/d Hurk (uit Eindhoven) speelde in Washington.

Dan maar door naar Miami Beach. Wat een mooie badplaats. Prachtige stranden en het was super gezellig op Ocean Drive. Hier hebben we gegeten en een paar kroegjes bezocht. Een heerlijke cocktail gehad. Het was happy hour. Nu kostte die maar 29 dollar. Dus dat is een koopje. Gelukkig kreeg je er twee voor de prijs van een. En het was echt een hele grote vaas. We stonden ook opeens voor het huis waar Vesace vermoord is. Dat is die bekende kledingontwerper.

Woensdag gaan we weer terug naar de Everglades.

• 05 Augustus 2009 - 07:39

Rooie:

Ok

• 06 Augustus 2009 - 17:27

Maria:

He Hallo

Het zal wel geen blok hout zijn
    Maar ik zie er eigenlijk ook geen beest in
    Lopen er ook dieren bij cafe~s of plaatsen waar je gaat eten ?
    Want dat hoor ik ook wel eens?
    Wel nog veel plezier
    Gr Maria