Dag 16: Lee Island Coast - Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 16: Lee Island Coast - Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 16: Lee Island Coast - Naples

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Naples

Vandaag zijn we nog steeds aan de Gulf Coast. Een aantal mensen vraagt al hoe het met de Mexicaanse Griep is. Hier is er niets van te merken. Denk dat dat alleen in Europa is nu. Dus we zitten hier veilig! ;)

Maar serieus. Vandaag hebben we Lee Island Coast bezocht. Hier vind je zandstranden en exotische dieren. We zijn naar het eiland Sanibel gegaan. Er heerst hier een ontspannen Caribisch sfeer.

We hebben hier het JN Ding Darling National Wildlife Refuge bezocht. Hier komen veel verschillende dieren voor (in het wild) waaronder wasberen, alligators en een hoop vogels. Helaas zie je deze beesten vooral in de winter. In de zomer is het iets minder druk met de dieren. Maar we hebben toch heel veel wasberen gezien. Helaas vandaag geen alligators, maar die verwachten we morgen als we aan onze tweedaagse reis door de Everglades beginnen.

Hiermee gaan we de Gulf Coast verlaten. We slapen vannacht in Naples. Een mooie kustplaats. We zijn vandaag eerder gestopt dan de planning, maar we hebben er geen spijt van. We waren allebei best moe, dan is het beter om niet verder te gaan rijden. Onze kilometerteller geeft nu ondertussen op ongeveer 3000 mijl, dat is omgerekend 4827 kilometer.

Ons hotel heeft een mooi zwembad. Hier hebben we nog even gezwommen. We hebben zojuist in een Ierse Pub gegeten. Het was erg lekker. Ik heb een goede steak gehad en Judith had een echte Ierse pizza hawaii gehad.

Vorig jaar hadden we tijdens het auto rijden een beetje pech met de muziek. Er was veel meer natuur en verlaten gebied in het westen van Amerika. Hier is dat niet het geval. Dus ook iedere keer goede muziek op de radio. Maar een vakantiehit zoals vorig jaar: Sweet home Alabama is er nog niet. Het liedje wat tot nu toe het meeste voorbij komt is Pitbull met I know you want me. Wel een zomerse plaat als je zo langs de kust rijdt.

Het weer is nu trouwens ook perfect. De weermannen voorspellen een hoop regen en onweer, maar we hebben al dagen geen drup regen meer gezien. Het is continu dik 30 graden. Van ons mogen ze nog zo blijven voorspellen.

• 04 Augustus 2009 - 04:12

Rooie:

Hey Niels und Judith. Genießen Sie die letzte Woche. Mein Deutsch ist nicht so gut, aber ich tue mein Bestes;). Es ist gut zu lesen, Ihre Berichte. Ich weiß nicht wirklich, was kann ich sagen in Deutsch, so lassen Sie es hängen.

Naja, de ballen en tot morgen!!

• 04 Augustus 2009 - 04:15

Tin-Tin:

Hallo Bruno,

Sehr gut, du bekommst eine zwei von mir.

Mit freundlichen Grüßen,

Herr Habraken

Ps: een 2 is in Duitsland een 8 :)

• 04 Augustus 2009 - 04:20

Rooie:

Deutsch Lektion 1: Eins, Zwei, Drei. Main-Zeichen! ;)

Achja, Na 2 sapjes mag je er ook wel een keer langs praten hoor! ;)

Herr Bruuuuuno!

• 04 Augustus 2009 - 04:21

Tin-Tin:

Das kann mal passieren! :)

• 04 Augustus 2009 - 04:22

Rooie:

Deutsch Lektion 1: Eins, Zwei, Drei. Main-Zeichen! ;)

Achja, Na 2 sapjes mag je er ook wel een keer langs praten hoor! ;)

Herr Bruuuuuno!

• 04 Augustus 2009 - 04:24

Niels jest dobre!

Als je weet wat hier staat, dan krijg je een sapje van mij als je terug bent!

• 04 Augustus 2009 - 06:13

Angelique:

He Saampjes

Hier ok nog wa in 't helmonds?
    Wa hedde wir skon foto's geniet nog mar van oeh latste wek!
    De groeten

Angelique