Dag 18: Miami Beach - Everglades - Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 18: Miami Beach - Everglades - Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 18: Miami Beach - Everglades - Key West

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

05 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Key West

We laten Miami Beach even voor wat het is. Maar we komen hier morgen alweer terug. Vandaag wederom naar de Everglades.

Nu gaan we het zuiden van dit Nationele Park bezoeken. Er is hier een weg, die we zelf kunnen afrijden. 30 mijl heen, en 30 mijl terug. Je gaat dan tot in het hart van de Everglades. Vandaag best veel verschillende dieren gezien: alligators, zeer veel verschillende vogels, schildpadden en een hagedis-achtig beestje waar we niet zeker van zijn hoe die heet. :)

Helaas is het nu niet het topseizoen om dieren te spotten. We zullen dus een keer in de winter terug moeten, maar het blijft een indrukwekkend gebied.

Na het Nationale Park hebben we onze weg ingezet richting Key West. Dit is een van de eilandjes in het zuiden van Florida. De Keys zijn met elkaar verbonden door een weg. Een behoorlijk lange rit. Het begin was saai, maar op den duur worden de uitzichten prachtig. Helaas kwam er een erg grote regenbui langs. Maar in de avonduren was het weer perfect. Op het terras gezeten bij jawel....Hardrock Cafe in Key West. Ik wist niet dat die er was, maar gelukkig had Judith goed opgelet.

Key West heeft een drukke straat: Duval Street. Hier is het super gezellig. Wel erg toeristisch: veel souvenierwinkeltjes en kroegjes. Leuk om hier rond te lopen. Het is Ocean Drive in het klein, maar minder luxe dan in Miami Beach. Een heel andere sfeer. Misschien wel gezelliger zelfs.

Morgen gaan we de hele weg weer terug rijden naar Miami Beach. Maar we gaan dan regelmatig op de verschillende Keys stoppen. We willen onder andere naar het dolfijnen research center.

• 06 Augustus 2009 - 10:09

Jeroen:

Hui,
    Ziet er nog steeds goed uit.
    Kzou ook nog wel foto's willen zien van hoe de natuur er daar uitziet.
    Maar dat komt wel als jullie weer terug zijn.
    Veel plezier nog de laatste dagen.

PS: Die kameleon van jou is geen kameleon, dat weet ik zeker. Wat het wel is weet ik ook niet (iets hagedis-achtigs), maar zeker geen kameleon, dan witte da.

Groeten

• 06 Augustus 2009 - 17:34

Maria:

He Hallo

Gaan jullie ook wel de plaatselijke bevolking bezoeken
    Of naar het binnenland ,of trekt jullie dat niet zo
    daar zou ik geloof ik naar op zoek gaan
    Hoeveel t-shirts heb je nu in totaal?
    En wat ik lees zijn er wwl dieren genoeg en ook genoeg parken....meer als hier
    En Hardrock Cafe zijn daar ook in overvloed
    Wel ik hoor jullie weer
    Veel plezier Maria

• 07 Augustus 2009 - 00:08

De Buurtjes:

Nou luitjes het is gewoon een genot om elke dag te mogen meegenieten met jullie geweldige reis.
    Wij wensen jullie nog veel plezier
    groetjes

• 07 Augustus 2009 - 03:28

Rooie:

Hm, had berichtje achter gelaten hier gisteren, maar is op een of andere wazige manier weg!? Een Ramp! Had ik bijna 1 dag geen bericht op jou site gehad staan! pfff ben ik blij dat het nu nog 22:00 uur USA tijd is. ;p

Maare, nog even en dan kan ik je weer in mijn armen sluiten Tin Tin! Heeerlijk!

Tot vanmiddag bij de Mijl! ;)

ps. Hallo vader en moeder (da zijn de buurtjes neem ik aan?)

• 07 Augustus 2009 - 04:16

Niels Habraken:

dju toch..ik ben nog steeds niet thuis..dus kan ook niet naar de MIJL VAN MARES! veel plezier

en alle Wesoly..of moet die ook al de ronde van Polen rijden? :)