Dag.13.: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.13.: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.13.: New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

21 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen met de metro naar Times Square gegaan, daar ligt Madame Tussauds in de buurt.

Ik vond deze zelf veel leuker dan die in Amsterdam. De beelden waren erg mooi en ze leken echt eng. Soms moest je goed kijken of het niet een echt persoon was.

Een paar bekende mensen die we gezien hebben zijn:

- Barak Obama
- Mandela
- Prinses Diana
- Madonna
- George Clooney

en zo kan ik nog wel even door gaan.

Het was vandaag zo´n 39 graden in de stad. Veel te warm. We zijn rond 13 uur terug naar het hotel gegaan. Om 16.30 uur zijn we weer op pad gegaan, maar de hitte was niet minder geworden.

Eerst zijn we gaan eten bij ons favoriete Italiaanse restaurant in Little Italy. Eerst kwamen we in Spring Street. Leuke straat met heel veel winkeltjes. We zijn bij ´Pylones´ naar binnengegaan en daar hebben we een aantal dingen gekocht voor in de kinderkamer. Deze winkel is echt een aanrader!

Het eten smaakte weer goed, de bediening was vriendelijk. We gaan zeker weer een keer terug deze vakantie. Lekkere lasagne en pasta gehad. Vooraf krijg je brood met olie. Die olie smaakt ook erg lekker. In Nederland is deze niet te krijgen.

Van hieruit zijn we door Little Italy en China Town gelopen.

Wat is China Town toch een smerige wijk. De geuren die je ruikt en de dingen die je ziet, die draaien je maag een aantal keren om. Hier gaan we dus zeker nooit iets eten.

Na dit smerige gedeelte kwamen we bij de plek waar vaak ´Law and Order´ wordt opgenomen. Je ziet hier het ´New York County Courthouse´, ´United States Courthouse´ en het ´Criminal Courts Building´. Dit ligt allemaal aan ´Centre Street.

Langs de Brooklyn Bridge gelopen, en we kwamen daarna uit bij Ground Zero. Een half jaar geleden was er al veel veranderd, maar nu nog meer. Het gaat iedere keer echt met stappen vooruit. We zijn echt benieuwd naar het resultaat.

Het was ondertussen nog altijd heel erg warm. We zijn toen naar ´ons kroegje´ gegaan. Deze ligt tegenover het ´Flatiron´ gebouw. Er was een wedstrijd van de Yankees op tv, dus heel de kroeg zat overvol. We zijn toen doorgelopen langs het ´Empire State Building´ en daar hebben we de metro gepakt. Terug naar het hotel. Het was pas 21 uur, maar we waren allebei doodop en morgen is er weer een dag! Dan de eerste thuiswedstrijd van de Yankees.

Net het weerbericht gehoord voor morgen. Het wordt 111 graden in New York City. Dat is maar 44 graden!!!! Niet normaal.

• 22 Juli 2011 - 02:33

Bart :

ej verrekte koekwaus, je houdt me van mijn werk af :)

• 22 Juli 2011 - 02:44

Niels Habraken:

Ohhhhh..dan hoef ik mijn geen zorgen te maken bartje :p Werk ze nog!

• 22 Juli 2011 - 06:07

De Vijfjes:

He Saampjes

Wat levensecht door bij Madame T!
    Volgens mij zijn er wel wat pondjes bijgekomen met al dat megafood?
    He ik hoor nu op 't nieuws dat het vandaag bij juliie weer super heet word,dus neem die siesta!!
    Veel plezier!

Gr Angeliqe en de rest x

• 22 Juli 2011 - 08:54

Rooie:

44 graden daar en 16 graden hier.....Weet niet welke ik liever zou hebben....;)