Dag.15. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.15. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.15. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

23 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag was de dag van de verhuizing. Van het ene hotel naar het andere hotel. In dezelfde straat maar stukken dichterbij de metro. De taxi wilde ons eerst niet brengen, maar als je dan zegt dat Judith zwanger is, dan veranderen ze meteen en mag je als nog mee.

Lopend zou het zeker 15 minuten zijn, en dat met dit weer is niet aan te raden, zeker niet als je zwanger bent.

Maar voordat we gingen verhuizen, hadden we een keer uitgeslapen en zo kwam het dat we pas om 11 uur vertrokken naar het Comfort Inn hotel aan de Cresent Street in Long Beach Island in de wijk Queens.

Een uurtje later was het weer tijd om naar de Yankees te gaan. Vandaag een wereldreis, want de helft van de metro´s reed niet. Dus met een omweg en zeker 25 minuten meer reistijd toch aangekomen bij Yankee Stadium voor de 2e wedstrijd uit de serie tegen de Oakland Athletics.

Vandaag zat ik in vak 203. Dit vak zit in de Bleechers. Hier zitten de fanatieke supporters van de thuisploeg.

Het was heel erg gezellig. Er werd veel geroepen en veel gezongen. Mooie sfeer.

Een kerel was de leider van de ´Bleecher Creatures´. Hij nam telkens het voortouw. Toen de wedstrijd al begonnen was, begon hij een voor een de spelers toe te zingen en het publiek om hem heen zong vrolijk mee.

Alle spelers reageerden ook op zijn gezang en maakte een pose en zwaaiden naar ons vak. De held van vandaag was Nick Swisher.

De favoriete speler van vak 203. Hij staat in het outfield vlak voor deze supporters. En hij heeft tijdens de wedstrijd continu contact met de supporters.

Als zijn naam geroepen werd, reageerde hij druk zwaaiend naar de mensen. Als er 2 spelers van de tegen partij uit waren, dan riep een van de fanatieke aanhang naar Swisher met de vraag hoeveel er uit waren, en hij gaf dan telkens met een leuk gebaar aan dat er dat twee waren.

Als toetje sloeg hij ook nog een homerun en dat vierde hij met alle supporters van 203.

Matsui van de tegenstander sloeg ook een homerun die bal belandde in vak 203, maar de bal werd onder luid gejuich snel het vak weer uitgegooid. Normaal neem je een bal mee als die in het publiek belandt. Niemand wilde de bal hebben van een homerun van de tegenstander. Swisher deed hier ook vrolijk mee zodat de bal dus terug gegooid werd. Normaal vond ik hem nooit zo´n geweldig leuke speler, maar hij is vandaag zeker in aanzien gestegen. Mr. Swishilisious

Het was weer super warm. Ik heb, denk ik voor 20 dollar aan water gedronken, maar dan moet je je wel realiseren dat een halve liter fles al 5 dollar kost. Een glas bier (Stella of Heineken) kostte zelfs 12 dollar. Ze kennen hun prijzen wel.

De wedstrijd werd helaas verloren door de Yankees met 4 tegen 3. Morgen de laatste wedstrijd tegen Oakland. Ook hier gaan we samen naar toe.

Na een wereldreis terug even onder de douche gestaan, en toen zijn we gaan eten in Little Italy. Het was er erg druk en gezellig. Er was een speciale markt vandaag. Heel het gebied was autovrij gemaakt. Tegen de tijd dat we klaar waren met eten was het weer half 10. Toen zijn we terug naar het hotel gegaan. Het blijft warm, en klam, en zweterig. Maar morgen voorspellen ze 30 graden en regen. Ben benieuwd.
Trouwens….je wordt hier helemaal gek van een paar kleine blauwe beestjes. De smurfen genaamd. Die zijn hier heel New York aan het overnemen.

• 24 Juli 2011 - 09:00

De Vijfjes:

He Saampjes

Daar is het heeeet!
    Maar hier is het keeeet1
    Wat 'n pokken weer,dus geniet nog maar ff!
    He en niet zoveel eten Niels?of wil jij judith bij houden met BUIK!
    Gr Angelique en en rest

• 24 Juli 2011 - 18:15

Femke:

Kan me de hitte nauwelijks voorstellen. Hier is het koud en erg regenachtig, dus geniet toch maar daar :)