Dag.14. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.14. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.14. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

22 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Warm, warm, warm. De temperatuur is 107 graden, gevoelstemperatuur een paar graden hoger. Dit is niet te doen. Daarom vandaag ook niet heel veel gedaan. Morgen wordt het ietsjes kouder, 97 graden. Maar het voelt aan als 104. Dit zegt net de weerman op Kanaal 2. Bij Sportcenter op ESPN zeggen ze zelfs dat het vandaag 120 graden was op het veld bij de wedstrijd van de NYY. Dat is omgerekend 48,9 graden.

Vanmorgen eerst naar de South Seaport geweest. Leuke plek aan het water. Met restaurantjes, terrasjes (waar door de hitte niemand op zat en een hoop winkeltjes.

Een van de winkels is de New York Yankees winkel. Hier hebben we twee petjes gekocht. Judith liep al de hele week met een Boston Red Sox pet op, en werd regelmatig aangesproken. En terecht, want je gaat in Amsterdam toch ook geen Feyenoord petje opzetten. Nu heeft Judith ook een petje van de Yankees.

Vanaf het winkelcentrum heb je ook een mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge. Vervolgens zijn we naar Wallstreet gelopen.

Naar het beursgebouw en naar de Trinity Church. Het was ondertussen een uur of 13 geworden en het was niet meer vol te houden met de temperatuur. Dus snel naar het Italiaanse restaurant van gisteren geweest. Weer een iets te grote portie pasta en een te grote biefstuk gehad. Ja, de kilo´s komen er bij mij bij van het eten. Judith gelukkig alleen maar van de kleine.

Na het eten snel terug naar het hotel. Te warm om nog iets te doen en in de stad begon ook stroom uit te vallen, omdat iedereen natuurlijk de airco vol laat draaien.

Ik ben toen om 17 uur met de taxi naar het metrostation gegaan. Normaal 3 minuten lopen, maar nu niet aan te raden. Daarna met de metro naar het stadion van de New York Yankees. Om 19.05 uur begon daar de wedstrijd tegen de Oakland Atletics.

Ik had gelukkig een plaats in de schaduw, dus dat scheelde iets. Veel water gedronken. Ik denk dat ik alleen al vandaag een liter of 5 naar binnen gewerkt heb.

De wedstrijd begon niet goed. De Yankees kwamen met 2 tegen 0 achter. Bij de tegenstander speelde een oud-speler van de Yankees Matsui. Hij kreeg een staande ovatie.

Daarna was het Yankee tijd. Nick Swisher had een homerun en Mark Texeira had zelfs een GRANDSLAM-homerun. Dat betekent dat alle honken bezet zijn en dan wordt er een homerun geslagen. Derek Jeter speelde ook heel erg sterk. Hij had een paar belangrijke ballen raakgeslagen en een aantal honken gestolen.

De uiteindelijke einduitslag was aan het einde van de 7e inning al bekend. Het was 17 tegen 7 geworden voor de Yankees. Aan het einde van de 7e inning ben ik ook terug naar het hotel gegaan. Het was ondertussen al 22 uur geweest. Doordat er zoveel gescoord werd, duurde de wedstrijd ook heel erg lang. De metrorit naar het hotel duurt maar 20 minuten, dus dat viel op zich nog mee. Nu nog even douchen en dan morgen een rustige dag.

´s Morgens gaan we van hotel wisselen. Dan ga ik om 13 uur naar de tweede wedstrijd van de Yankees tegen Oakland. Dan gaan Judith en ik ´s avonds weer de stad in. Maar nu ga ik genieten van de airco en van een sapje. Slaap lekker.

• 23 Juli 2011 - 10:30

Chris,annemarie, Luc:

we wisten dat het nu in Florida erg warm kon zijn, maar ook in New York zo heet???? Niels om even terug te komen op de vraag waar we landen in New York, dat is op JFK en we hebben gereserveerd bij hotel: Howard Johnson Inn Long Island 38-71 13th. Street, Long Island City, New York.
    Zo dat was een heel adresje hè! (wellicht voor jou niet) Kijk maar wat je over de beste route vanaf JFK kunt melden!
    Groeten Chris, Anne-Marie en Luc.

• 24 Juli 2011 - 03:06

Rooie:

Hey Niels en Judith.

Het gaat Judith nog goed af zo te zien? moet toch zwaar zijn met die temperaturen!
    Hier regent het (hard en lang) op het moment...

Ik ga nu mijn aanwezigheidspremie even "verdienen"! ;)