Dag.12. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.12. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.12. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het was vandaag weer een warme dag, en dan is dat stukje van het hotel naar de metro toch ver lopen. Vandaag zelfs de taxi gepakt voor dat stuk. Daarom hebben we zojuist het hotel van zaterdag tot en met dinsdag geannuleerd. We hadden een aparte reservering staan, omdat we eerst maar alleen die dagen hier zouden zijn.

We hebben nu een hotel vlak langs de metro. Zelfde straat als waar we nu zitten, maar stukken dichterbij. 30 seconden lopen en je staat op de metro. Gelukkig konden we kosteloos annuleren. We komen nu in een Comfort Inn hotel te zitten. Altijd goed.

Vanmorgen zijn we eerst gaan eten bij Pret a Manger. Zo´n beetje de eerste keer dat we echt lekker ´s morgens gegeten hebben. Dat belooft wat voor de komende dagen.

Daarna zijn we door Bryant Park gelopen. Aan de zijkant van dit park ligt de ´New York Public Library´, onder het park ligt een voorraad boeken opgeslagen (maar liefst 7 miljoen exemplaren).

Het Bryant Park Hotel ligt ook aan dit park. Een mooi gebouw van 21 verdiepingen hoog. Een kleintje vergeleken met de rest.

Vervolgens kwamen we op Times Square aan. We zijn toen naar het Discovery Times Square gegaan. Hier was een tentoonstelling met allemaal attributen die gebruikt zijn in de films. Kleding van de cast, de toverstafjes en nog veel meer relikwieën.

In het restaurant van ´Discovery´ was een shop van de Cake Boss. In februari waren we al naar de winkel geweest van de Cake Boss. Gaan we misschien van de week nog wel even kijken.

Het was ondertussen weer tijd geworden om iets te eten. Op naar Europa Cafe, daar hebben we een salade gegeten. Je kiest de sla-soort uit en dan kun je toppings toevoegen. Erg lekker.

Vervolgens zijn we naar 5th Avenue gelopen. Wat rond gekeken in verschillende winkels, zoals ´Littlemissmatched´ en ´Build-a-bear-workshop´. Nog niets gekocht, maar dat komt vast nog wel.

Tijdens onze wandelroute hebben we ook al een aantal gebouwen gezien:

- Empire State Building
- Crystler Building
- Paramount Building
- New Amsterdam Theatre
- Trump Tower

We zijn ook bij de St. Patrick Cathedral binnengeweest. Mooie kerk, was net een dienst bezig. Judith was even gaan zitten om bij te komen, toen ben ik een rondje door de kerk gaan maken. Kwamen ze net voorbij met het mandje voor giften. Judith had geen muntjes op zak, alleen wat euro munten, dus nu zitten ze met euro´s opgescheept, maar ja..die zijn toch meer waard dan de Dollar.

Vervolgens naar het hotel terug. Daar weer wat uitgerust en toen stond de avondwedstrijd van de New York Mets op het programma. Ze speelden tegen de Cardinals. Spannende wedstrijd wederom. In de 9e inning stond het 5 tegen 5. Weer drie van mijn favoriete spelers zien spelen voor de Mets was dat Reyes en voor de Cardinals waren dat Berkmann en Pujols.

Er kwam dus weer een tiende inning. Deze was zo afgelopen het werd nl. in deze inning 6 tegen 5 voor de Cardinals door een homerun. Deze wedstrijd waren er 2 homeruns te zien.

Apart was wel het groot aantal vliegtuigen wat overvloog. Het stadion ligt in het verlengde van ´La Guardia´.

Aan de overkant van het stadion ligt ook het tennisstadion van de US Open. Nog even gekeken of we Dirk daar zagen spelen, maar die had blijkbaar een partijtje op de banen van Budel en omgeving. Helaas.

Morgen gaan we weer. Nu lekker slapen.

• 21 Juli 2011 - 04:18

Bart :

nog snel even doorlezen voor ik bed in duik :)

• 21 Juli 2011 - 04:22

Niels Habraken:

Ik ga ook slapen. Het is weer laat zat..half 1 en half 8 gaat de wekker.

• 21 Juli 2011 - 04:32

Bart :

nog snel even doorlezen voor ik bed in duik :)

• 22 Juli 2011 - 09:00

Rooie:

Zo Bart, heb je het verhaal twee maal moeten lezen voordat je het begreep ;)