Dag.11. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.11. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.11. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

19 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is 6.30 uur....tring...tring..daar gaat de wekker. Tijd om op te staan, en om ons klaar te maken voor de vlucht van Tampa naar new York.

Inchecken was zo gedaan, en de koffers wogen nog niet te veel. Dus genoeg reden om nog wat inkopen te doen tijdens het laatste gedeelte van onze reis in de ´grote appel´.

De vlucht was zo voorbij, zeker als je ruim 2,5 uur slaapt. Blijkbaar wel weer een half vliegtuig wakker gehouden, maar ik had daar geen last van. Judith heeft mij een aantal keren aangestoten, maar dat hielp maar heel even. De piloot maakte ondertussen bekend hoe warm het was in NY. Het was er maar liefst 110 graden Fahrenheit. Dat is behoorlijk warm.

Na een goede vlucht en een zachte landing zijn we met de metro naar het hotel gegaan. Het was ondertussen 16.30 uur geworden. ff douchen, nog wat rusten en toen zijn we rond 18.00 uur naar Times Square gegaan.

Het voelde vandaag echt weer als thuis komen. Het maakt niet uit hoe vaak je hier komt de stad blijft indrukwekkend.

Eerst wat gegeten bij Rosie O´Donald. Erg lekker maar weer veel te veel. Een halve koe op je bord is toch echt te veel van het goede. Ook al is het super lekkere biefstuk.

Na het eten zijn we gaan winkelen. Naar de Disney- en de m&m-winkel. Verder nog een typische New York winkel ingegaan waar ze een hoop prularia verkopen. Daar kwam ik een krantje tegen speciaal over de 3000 hit van Derek Jeter. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen.

Het was ondertussen 21 uur geworden. Bek af en tijd om naar bed te gaan, want morgen staat er weer van alles op het programma. ´s Morgens gaan we samen de stad in. ´s Middags gaat Judith rusten en dan ga ik nog wat dingen bekijken, die Judith verder niet zo interessant vindt. ´s Avonds gaan we naar het stadion van de New York Mets. Daar wordt weer een wedstrijd gespeeld tegen de St. Louis Cardinals. Mooie pot denk ik.

Nu nog even wat internetten en tv kijken en een sapje drinken na een lange dag. Morgen weer terug op vertrouwd terrein.

PS: Chris laat je even weten op welk vliegveld jullie landen, want na die laatste avond in de quincy kan ik me dat niet meer heel erg goed herinneren. Dan mail ik je de route door vanaf het vliegveld naar je hotel.

• 20 Juli 2011 - 03:19

Niels Habraken:

hej..rooie..reageer eens! Ik heb ook niet de hele dag de tijd :p

• 20 Juli 2011 - 06:42

Frenkie:

Nog nba winkels gezien daar? :)

• 20 Juli 2011 - 10:08

Oom Lambert En Tante:

Hallo Niels en Judith

Wat hebben jullie weer een mooie reis uitgezocht,en al veel leuke en mooie dingen gezien. Wij wensen jullie verder nog fijne dagen,en geniet er van zoveel als het kan. Wat fijn dat Judith in deze omstandigheid het allemaal zo goed aankan Nog een goede reis verder Groetjes Tante Tinie en Oom Lambert

• 20 Juli 2011 - 11:25

Rooie: