Dag.11.: Philadelpia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.11.: Philadelpia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.11.: Philadelpia

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

21 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag een korte rit naar Philadelpia...dachten we. Bijna heel de weg was een grote file vanaf Baltimore.

We hebben er 1,5 uur langer over gedaan. Beetje jammer. We kwamen daardoor een stuk later aan in de stad die erg belangrijk is voor de USA. Hier is namelijk de grondwet opgesteld.

Eerst zijn we gaan ontbijten (pas om 15 uur in de middag). Daarna hebben we een rondje door het centrum van de stad gelopen.

Het is een kleine binnenstad, en alles ligt op loopafstand van elkaar.

Na het bekijken van de gebouwen zijn we naar het sportcomplex gegaan van de stad. Hier liggen verschillende stadions. Van zowel de NBA, NFL als de MLB. We hadden natuurlijk weer kaartjes gekocht voor een honkbalwedstrijd.

De Phillies speelde thuis tegen de Washington Nationals. De Phillies was het enige stadion aan de Oost-kust waar ik nog niet geweest was. Het zag er mooi uit. Ik had ook heel erg veel zin in deze wedstrijd. Het mooie was dat bij de tegenstander een Nederlander speelt. Leftfielder Roger Bernadina. Hij speelt ook voor het Nederlandse honkbalteam. Hij was zeer beslissend in de wedstrijd.

Vanaf de eerste inning liepen de Phillies al achter de feiten aan. Dit zouden ze ook niet meer goed maken. De pitcher (Kendrick) was totaal niet geliefd en werd al vanaf de eerste minuten uitgefloten. Vond ik tegenvallend van het publiek. Ik had me daar meer van voorgesteld. De wedstrijd werd weer eens verloren door de thuisploeg. Dit keer met 8 tegen 1.

Onze landgenoot was zo'n beetje de man van de wedstrijd. Met een aantal hits en met een gescoord punt was hij al op dreef. Op den duur sloeg hij nog een homerun. Hij zorgde hierbij voor 3 punten. In de allerlaatste inning leek een bal van Phillies het stadion uit te gaan, waardoor dan 3 punten gescoord zouden worden. Maar de leftfielder ving de bal vanuit een onmogelijke positie. Jammer voor de thuisploeg. Maar het is en blijft een Nederlander. Dus ik ging op zich met een goed gevoel terug naar het hotel.

Bij het hotel aangekomen bleek internet niet te werken. Maar gelukkig werkt het internet van de buren wel. Dus daar maar op ingelogd. Werkt alleen heel langzaam, Dus morgen pas de foto's op de site. Nu slapen en morgen naar Boston.

• 22 Augustus 2010 - 07:12

Jeroen:

Tja, das altijd jammer als je veel tijd verliest met files, maar als je pas om 15.00 aan het ontbijt zat, zul je ook niet heel vroeg vertrokken zijn?
    Bruno alweer laat vandaag? Nie goed bezig rooie...

• 22 Augustus 2010 - 08:38

Rooie:

Ja Jeroentje, ik moet nog even van mijn kindloze ochtenden genieten! nu kan het nog ;)

De Groeten uit Hollandia!

• 23 Augustus 2010 - 05:43

Niels Habraken:

Geniet er nog van rooie!