Dag.14.: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.14.: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.14.: New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

24 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een vlotte reis zijn we aangekomen op onze laatste plaats van bestemming. 'The Big Apple' oftewel New York.

Eerst naar het hotel gereden. Daar alle spullen in de kamer achtergelaten en daarna op naar het JFK-vliegveld om de auto in te leveren. We hebben rond de 2500 mijl gereden in de eerste 13 dagen. Mooi gemiddelde.

Na het inleveren van de auto zijn we direct de stad in gegaan. Waar kun je beter beginnen dan op 'Times Square'.

Frank was zwaar onder de indruk van alle lichtjes en van de drukte op de dit plein. Maar eerst eten want we hadden nog niet veel gehad, en Frank zelfs nog niets. En het was toch al zeker 15 uur. Op naar 'Olive Garden'. De beste Italiaan op 'Times Square' en je hebt er een prachtig uitzicht op dit plein.

Na het stevige ontbijt op naar 'Fifth Avenue' want daar ligt de NBA-store. We kwamen om 17 uur in de winkel en we waren rond 18.30 uur buiten. Eerst een rondje gemaakt over de drie verdieping tellende winkel. Daarna heeft Frank flink ingekocht. Natuurlijk 'Spurs' spullen. Ook Frank is inmiddels aan de 'trading cards'. Natuurlijk een paar pakjes gekocht, maar helaas geen een speler van de 'Spurs'.

Na dit avontuur zijn we via '5th Avenue' naar het noorden gelopen naar de rand van 'Central Park'. We zijn het park nog niet ingegaan, dat komt later wel.

Via de rand van 'Central Park' door naar 'Broadway'. Deze zijn we helemaal afgelopen. Langs 'the Ed Sullivan Theater' gelopen. Hier willen we morgen kaartjes scoren, zodat we naar de 'David Letterman-show' kunnen gaan. Morgen zit 'Rambo' himself als gast in de studio.

Langs alle hoge gebouwen met hun lichtjes en ook weer 'Times Square' zijn we naar 6th Avenue gelopen. Daar ligt de 'NHL-store'. Ik had in februari nog geen shirtje gekocht van de 'New York Rangers' toen ik bij het ijshockey was. Dus vandaag een shirt halen van 'Hendrik Lunqvist'. Dat is mijn favoriete speler. Hij is 'goalie' en speelt ook voor het Zweedse Nationale team.

Daarna terug naar 7th Avenue. Daar ligt "Madisson Square Garden'. Helaas was hier niet veel te zien. Morgen willen we de tour hier doen.

Het was ondertussen al wat later geworden. Tijd om naar mijn favoriete bar te gaan en daar ook nog wat te eten. Na een paar sapjes, biertjes, Mozarellasticks en Chicken Tenders (en een behoorlijke rekening) werd het tijd om het hotel weer op te zoeken en ons verhaal te schrijven. Maar helaas......internet lag eruit. Gelukkig hebben we morgen een ander hotel waar hopelijk internet wel werkt. Het hotel was verder goed. Ik ben hier al een aantal keren geweest 'Ramada, Long Island City). Echt een aanrader. Dichtbij de metro en maar 2 haltes naar '5th Avenue'.

• 26 Augustus 2010 - 05:29

Jeroen:

Jaja, geen internet in new york... jullie zullen wel weer te veel gezopen hebben en te lam zijn geweest om nog wat te typen;)
    Maar nog veel plezier de laatste dagen en dan vlug weer terug voor Buul kermis.
    Groeten

• 26 Augustus 2010 - 10:06

Jeroen:

Hee rooie, waar blijf je?

• 26 Augustus 2010 - 12:01

Rooie:

Oja, Ik was ffkes te druk bezig met boodschappen/poetsen en de tuin :)

Ik ben morgen namelijk een weekje weg naar Duitsland! Woehoe, lekker lamballen.

Mannen nog veul plezier daar, en tot morgen. De laatste 2 dagen lees ik waarschijnlijk pas weer na mijn vakantie..

• 26 Augustus 2010 - 12:05

Anoniem:

Rooie was ut gewoon vergeten vandaag!!! whaahaa! Zo, nu is de waarheid naar boven gekomen!

• 26 Augustus 2010 - 12:06

Niels Habraken:

Fijne vakantie Rooie! Geniet er van!