Dag.15.: Cooperstown (MLB) - Albany - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.15.: Cooperstown (MLB) - Albany - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.15.: Cooperstown (MLB) - Albany

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Albany

Eerst zijn we naar de Hall of Fame van het honkbal gegaan in het plaatsje Cooperstown. Het dorpje ligt helemaal tussen de velden en de bergen in. Ineens ben je in het dorpje. Alles ademt er honkbal uit.

Er zijn heel veel winkels met fanartikelen. Er is een wassenbeeldenmuseum met bekende honkballers, en natuurlijk is ook de 'Hall of Fame' hier.

In Toronto waren we al naar de "HoF' van het ijshockey geweest, nu was een andere populaire sport aan de beurt. Het was super druk. We hebben zeker 20 minuten buiten moeten wachten voordat we naar binnen konden.

Ook hier blijkt maar weer dat er in Amerika een hele andere sportcultuur is. Ze vereren de grootheden hier. Alle grote Amerikaanse sporten hebben een eigen 'Hall of Fame'. Die van het basketbal staat over 3 weken op het programma als ik met Frank door Amerika rondtrek.

Mijn favoriete honkballers zijn: Babe Ruth, Mickey Mantle, Joe DiMaggio, Lou Gehrig en Carl Ripken Jr. Dit zijn een aantal van de spelers die zijn toegetreden tot de 'HoF'. Ze spelen allemaal al lang niet meer. Mijn favoriete speler van dit moment is 'Derek Jeter'. Ooit zal hij ook wel toetreden tot de 'HoF'.

Alles is er te zien: oude tenue's, honkballen, honkbalknuppels, petjes, etc. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is tentoongesteld. De spullen die er zijn, hebben we een belangrijk deel van de honkbalgeschiedenis uitgemaakt. Bijvoorbeeld de bal en knuppel waarmee de laatste 'World series' beslist werd.

Tenslotte nog de shop ingegaan. Ik heb een doosje gekocht met daarin 600 spelerskaartjes. Die verzamel ik al jaren. Nu heb ik van vorig jaar alle spelers die in de MLB spelen compleet. Verder ook nog een houten bord gekocht over de New York Yankees. Die komt op mijn 'sport'-kamer te hangen. Niet dat ik daar sport of zo, maar daar hangen en staan allemaal artikelen die ik door de jaren heen gespaard heb (mokken, vaantjes, enz).

Na al deze honkbalgeschiedenis zijn we naar de hoofdstad van de staat 'New York' gegaan. Eerst hebben we wat gegeten in ons hotel en daarna hebben we een wandeling door de stad gemaakt.

's Avonds hebben we rustig aan gedaan. We zijn al een aantal dagen muntjes van 25 cent aan het verzamelen. Iedere staat heeft een eigen symbool op een muntje staan. We hadden na een aantal dagen al 20 muntjes van verschillende staten. In het hotel staan allemaal frisdrankautomaten. Toen ik iets te drinken ging halen, merkte ik dat als je er 4 muntjes in deed, vier andere muntjes terug kreeg als je op het knopje drukte. Dus ik heb op 10 verdiepingen geld gewisseld. Net zolang tot dat we alle 51 muntjes bij elkaar hadden. Leuk voor de verzameling.

Morgen gaan we naar Boston. Hier zullen we drie dagen blijven. Vanuit deze stad zullen we nog wat uitstapjes naar de omgeving maken. Morgenavond weer een honkbalwedstrijd: Boston Red Socks tegen de Cleveland Indians.

• 02 Augustus 2010 - 04:58

Zinktrekker:

Die man die op dat bankje met de krant ligt....is dat die rooie ;)!

• 02 Augustus 2010 - 06:58

John:

Gij hed ook van alle sporten verstand he :S. Wel gaaf om te zien hoe ze hun helden eren!

• 02 Augustus 2010 - 07:01

Rooie:

'kwas ut nie! 'kwas netjes zinnk aan het maken gisteren! ;)

• 02 Augustus 2010 - 11:26

Rooie:

Gij hed trouwens wel een flinke verzamel tik is ut nie?? :)

• 02 Augustus 2010 - 20:50

Miranda Vos:

Ha jongen,

Alles kids daar in Amerika. Ziet er in ieder geval allemaal leuk uit. Ben nog niet door alle reisverslagen heen geraakt maar dat lukt wel in de loop van de week. Ben zelf sinds gisteren terug van Frankrijk. Kei leuke en relaxte vakantie gehad. Geniet er nog volop van en ik hoor de details graag als je terug bent.

Groetjes Miranda X