Dag.20.: New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.20.: New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.20.: New York

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

06 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen eerst de koffers alvast ingepakt, zodat we dat morgenvroeg niet meer hoeven te doen. Hopelijk blijven de koffers op gewicht.

Vandaag hebben we New York bezichtigd. We zijn eerst gaan ontbijten in de buurt van 'Grand Central Station'. Vervolgens hebben we de metro naar 'Battery Park' genomen. Vandaaruit zijn we naar boven gelopen. Eerst langs het Vrijheidsbeeld gelopen, daarna via 'Wallstreet' naar 'Ground Zero'.

De bouw schiet al erg op. Er is veel veranderd sinds afgelopen februari.

Daarna zijn we naar 'Pier 17' gelopen. Hier heb je winkels en restaurantjes. Daarna via 'City Hall' en 'the Courthouse' naar 'Chinatwon' en 'Little Italy'. Daar hebben we heerlijk gegeten.

Daarna nog even naar 'onze kroeg' en toen was het alweer tijd om naar het honkbal te gaan. Vanavond stond de topper 'Boston Red Sox' tegen de 'New York Yankees' op het programma. Naar deze wedstrijd wilde ik al heel lang.

De wedstrijd begon heel erg spectaculair. Boston scoorde meteen in de eerste inning. New York scoorde in dezelfde inning ook nog twee keer. Begin eerste inning scoorde Boston meteen weer. En daarna werd het wat rustiger. Boston liep uit naar een 6 tegen 3 voorsprong. Dat bleek later ook de einduitslag. ALWEER verloor de thuisploeg dat is dus nu een 100% score. Vijf uit vijf.

Ik heb wel weer mijn favoriete speler zien spelen 'Derek Jeter'. Er was een leuke sfeer. Op het laatst begonnen de supporters van Boston wat uit te dagen. Daar komt dan meteen beveiliging tussen, en de mensen worden meteen uit het stadion gezet. Hier is schelden al genoeg om verwijderd te worden. Dan moet die security maar niet bij het voetbal komen kijken. Dan zat er niemand meer in het stadion.

Na de leuke en sfeervolle wedstrijd terug naar het hotel. Morgen uitchecken. Dan nog heel even New York in. Om 21.15 vliegen we terug. Eerst naar Londen. Daar zijn we rond 9.25 uur. Dan moeten we helaas wachten tot 13.50 uur. En om 16.00 uur landen we dan pas in Brussel. Als er tenminste geen vertraging is.

Het verhaal van de laatste dag waarschijnlijk zondag pas online komen, als dat we weer thuis zijn.

• 07 Augustus 2010 - 07:24

Diana, Tjerk En Lars:

Een goede terugreis en hopelijk zonder vertraging.

• 07 Augustus 2010 - 07:30

Lambert En Tinie:

wat hebben jullie veel gezien.jammer dat het er weer bijna opzit.Maar weer op naar de volgende reis. wij wensen jullie een goede terug reis. groetjes Tante Tinie en Oom Lambert

• 07 Augustus 2010 - 09:15

Rooie:

Aan al het goede komt een eind.

Groeten!

• 07 Augustus 2010 - 10:18

Bart:

Een goede terugreis (y)

• 07 Augustus 2010 - 13:36

De Vijfjes:

He Saampjes

Een hele goede terugreis
    En Judith ff uitrusten want jij moet natuurlijk weer gaan werken??

Gr en tot op de volgende reis
    Angelique en de rest!

• 07 Augustus 2010 - 19:35

Bianc:

Een hele goede terug reis.
    Slaap maar wat bij in het vliegtuig!

Grtz oet Aelse.