Dag.16.: Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.16.: Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.16.: Boston

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Boston

Na een reis van 3 uur zijn we in Boston aangekomen. We hebben een perfecte locatie. De metro voor de deur en binnen 20 minuten zitten we in downtown Boston.

We zijn als eerste de stad ingegaan. Nog niet heel veel gezien, maar wat we zagen, zag er erg mooi uit. Nog niet overal foto's van gemaakt, dat komt morgen en overmorgen. Dan lopen we een aantal wandelroutes door de stad.

Als eerste kwamen we op 'Quincy Market' uit. Een gezellige wijk met allemaal winkels en restaurants.

Boston is de stad van de tv-serie 'Cheers'. Hier zijn twee cafe's van. Vandaag zijn we bij de eerste geweest. Dit is een cafe wat nagemaakt is naar aanleiding van de tv-serie. De andere kroeg gaan we morgen naar toe. Dat is de kroeg waarop de serie is gebaseerd. De producenten hadden deze kroeg ontdekt en besloten om deze te gebruiken voor de serie. Kijken of we morgen 'Sam Malone' tegen komen.

Nadat we daar iets gegeten hadden (Mozzarella sticks met saus en spinazie/artichoke-dipsaus met nacho's en nadat we een shirt van 'Cheers' hadden gekocht, zijn we naar het 'Hardrock Cafe' gelopen. Ook hier natuurlijk een t-shirt gekocht.

Toen was het al tijd om naar 'Fenway Park' te gaan. We hadden kaartjes voor de wedstrijd tussen de Boston Red Sox en de Cleveland Indians.

Het stadion ligt in een gezellige wijk. Heel veel winkels en kroegen die met honkbal te maken hebben.

We zijn een winkel ingegaan waar dat een oud-speler van de Red Sox handtekeningen aan het uitdelen was. Jack Baker was eerste honkman in 1977. Mooi jaar! Niet een van de beste spelers die er geweest is, maar toch leuk! T-shirt gekocht en ook weer honkbalplaatjes.

'Fenway Park' is een geweldig stadion. Wat een beleving is er hier zowel binnen als buiten het stadion. We zaten op de 'bleachers'. Dat zijn de zitplaatsen helemaal bij het 'outfield'. Je hebt hier best goed zicht op het spel. Hier zitten ook de fanatieke supporters. Er werd flink gezongen. Vooral bij het liedje 'Sweet Caroline' (zie hiervoor het toegevoegde filmpje).

De wedstrijd begon saai. De Red Sox stonden binnen een korte tijd met 6 tegen 2 achter. Maar door onder andere een homerun van 'Adrian Beltre' werd het nog erg spannend. Maar uiteindelijk verloor ook hier de thuisploeg. Nu met 6 tegen 5. Maar wel twee homeruns gezien van die 'Beltre'. Een van mijn favoriete spelers 'Kevin Youkilis' speelde ook mee in de wedstrijd. Maar na 2 inningen viel hij geblesseerd uit.

Na de wedstrijd weer snel terug naar het hotel. Eerst nog even wat te drinken gekocht. Ook hier verkochten ze weer Ben & Jerry ijs. Leuke naam gezien van een van de soorten: 'jamaican me crazy'. Hoe komen ze er op!

Morgen slapen we eerst wat uit en daarna gaan we de stad ontdekken. 's Avonds naar het concert van de 'Black Eyed Peas'.

• 03 Augustus 2010 - 06:45

Maria:

Hallo beide

Gezellig om zo een cafe te kunnen binnen lopen dat je eigenlijk kent van een tv serie
    Het komt je dan ook erg vertrouwd over
    En als je dan je favorieten wedstrijd ook nog hebt gezien kan je dag niet meer stuk
    Mooie foto~S trouwens
    Later weer .gr

• 03 Augustus 2010 - 07:43

Jeroen:

Hui,
    Das nog eens wa anders dan 'ja ja ja hee Hellimond':).
    Zag er iig gezellig uit. Misschien moet je de volgende keer eens een shirt van de uitploeg kopen en op de uittribune (als ze die daar ook hebben) gaan zitten. Dan zal het thuisteam vast wel eens winnen.
    Onze vakantie was ook top. Wij hebben een hele hoop dieren gezien (in het gaia park in Kerkrade:)).
    Groeten en nog veel plezier.

• 03 Augustus 2010 - 07:46

Jeroen:

Hui,
    Had je trouwens niet gewoon één van die twee homeruns kunnen filmen, dat was natuurlijk wel zo spectaculair geweest;).

• 03 Augustus 2010 - 21:19

Rooie:

Nog net op tijd vandaag ;)

Maare, ik zal thuis de filmpjes us kijken. Hier op de zink heb ik geen geluid...

Veul plezier bij de BEP! Daar zitten jullie over een half uurtje als het goe is! ;)