Dag.8. Parc de la Gatineau en Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.8. Parc de la Gatineau en Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.8. Parc de la Gatineau en Montreal

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

25 Juli 2010 | Canada, Montréal

Als eerste zijn we vanmorgen naar het Parc de la Gatineau geweest. Maar helaas. Deze was vandaag niet te bezoeken met de auto. Er was een of andere fietstocht tot laat in de middag. We hebben een tijdje langs een meer gereden met de hoop dat we ergens het park wel in konden gaan, maar alles was afgezet. Wel bij het 'Visitors Center' geweest. Weer een hoop dieren gezien, alleen alweer opgezet.

Dan maar door naar de eindbestemming van vandaag Montreal. Omdat we nu al vroeg hier waren, kunnen we ons programma aanpassen. Eigenlijk zouden we hier pas tegen de avond aankomen, maar we hebben vandaag al heel de stad kunnen bekijken, zodat we morgen weer verder kunnen rijden.

Wat een leuke stad. Deze staat met stip op 1 tot nu toe tijdens onze reis.

Nous avons parlé beaucoup de francais. C'est tres difficile! C'est pourqoui nous avons parlé Anglais. Of te wel het viel niet mee met het Frans.

Montreal bestaat uit twee delen: Centre-Ville en Vieux-Montreal. Ons hotel ligt in het eerste gedeelte.

In dit gedeelte liggen veel winkels, restaurantjes en barretjes. Een erg leuk gedeelte van de stad. Als eerste zijn we naar Rue Cresent gegaan. Een straat waar zich het uitgaansleven bevindt. Vroeger was hier ook het 'Hardrock Cafe', maar nu is het gebouw te huur. In deze straat hebben we wat gegeten voordat we de stad gingen bezoeken.

Het mooie aan Montreal is dat er een stad boven de grond en ook onder de grond is. Onder de grond is een stelsel van tunnels. Hier kun je winkels en restaurantjes bezoeken. Handig voor in de winter, want dan is het behoorlijk koud hier.

Via de winkelstraat 'Rue Sainte Catherine' kwamen we uit bij een festival. In Montreal zijn continu festivals. Dit keer was het 'Just pour rire 2010'. Een vrolijke bedoeling waar humor voor op stond. Overal waren straat artiesten aan het optreden. Erg gezellig.

Na het festival zijn we naar 'Vieux-Montreal' gegaan. Om hier te komen moest je door 'Chinatown'. Een gezellige wijk met heel veel kraampjes.

Als je door het oude gedeelte van de stad loopt, is het net als of je in Parijs zit. Ook hier is bijvoorbeeld een 'Notre-Dame'.

Als je door het oude gedeelte van de stad loopt, is het net dat je in Parijs zit. Ook hier is bijvoorbeeld een 'Notre-Dame'.

Op het plein 'Jacques-Cartier zijn veel restaurantjes, straatartiesten en tekenaars. Net de wijk 'Montmartre' in Parijs.

De tijd vloog echt voorbij. Nu nog even naar radio3 (geweldig nummer wat ook erg populair is in Canada The script - Breakeven) en het Nederlandse journaal luisteren via internet en dan ga ik zo weer slapen. Morgen verplaatsen we naar Quebec.

Wederom: A demain et bonne nuit!

• 26 Juli 2010 - 04:25

Rooie:

Euhm....toch wel Keane Niels.of toch Fergie...hmmm. Keane met Bedshaped...life damn dan zou ik jaloers worden. Nee ik zou naar de Black Eyed Peas gaan! ;)

• 26 Juli 2010 - 04:33

Rooie:

En gaan jullie nog naar NHL kijken?...Volksport nummer 1 daar toch?? (en F1 hebben ze daar ook elk jaar natuurlijk)

• 26 Juli 2010 - 04:35

Hej Rooie!

Helaas....NHL....is nu niet...maar ik kijk nu ff uit mijn raam. En daar zie ik het stadion liggen :)

F1...daar zitten we 5 km vanaf. Morgen ff kijken, en ook gaan we zeker naar het Olympisch Stadion!

• 26 Juli 2010 - 04:36

Rooie:

Hey zo'n mooie foto wil ik ook bij mijn naam! :) Maare de Olympische spelen daar was in...74?? is nog van hout gemaakt man! ;)

• 26 Juli 2010 - 04:39

Niels Habraken:

Ja..da is uit de oude doos. Wel een goed jaar. 1e keer Oranje in een finale WK :)

Ik zal uitkijken voor de splinters!

• 26 Juli 2010 - 04:42

O, google zegt: 1976. Daar gaat mijn Trivia stukje. :(

• 26 Juli 2010 - 04:43

Niels Habraken:

Je zat toch in de buurt! Maar ondanks deze misser, moet je lekker blijven reageren! :)

Al 3 jaar fun op deze site en in de nacht met jou! Ik geniet er van!

• 26 Juli 2010 - 04:44

Rooie:

Als ik een euro kreeg voor elke keer dat iemand...achja je kent het wel :) Maare ik ga me nest in! laat je sapje smaken en tot morgen!

• 26 Juli 2010 - 04:46

Niels Habraken:

Als jij gaat, ga ik ook maar slapen. Fijn dat je je ook aan de tijd in Amerika/Canada aanpast :)

• 26 Juli 2010 - 08:22

John :

Hey Niels en Judith,

Ziet er weer super uit! Leuke reisverslag!

Keep up the good work ;-)

Groeten,

Oldie ;-)