Dag.9.: Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.9.: Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.9.: Quebec

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 Juli 2010 | Canada, Québec

Vandaag eerst nog door Montreal gereden naar het Olympisch Stadion. Hier vonden de Spelen van 1976 plaats.

Nederland heeft geen enkele gouden medaille gewonnen, wel twee keer zilver en drie keer brons.

Bij het stadion hebben we een rondleiding gehad. Eerst vertelde de gids het een en ander over het ontstaan van het stadion, daarna hebben we het Olympisch zwembad gezien. Alle watersporten vonden in deze hal plaats. Vervolgens zijn we naar het Olympische Stadion zelf gegaan. De atletiekbaan en het grasveld liggen er al lang niet meer in. Er worden nog wel sportwedstrijden gehouden en concerten. Na de rondleiding die nog geen half uur duurde, zijn we de toren van het stadion ingegaan.

Deze was tijdens het toernooi nog niet aanwezig. Deze is later aan het stadion toegevoegd. Vanuit de 175 meter hoge toren heb je een mooi uitzicht op het gehele Olympische complex en ook op de stad zelf. Met een lift ga je helemaal de toren in. Je hebt tijdens de tocht ook al een prachtig uitzicht.

Vervolgens zijn we over landwegen naar Quebec gereden. Het landschap werd bepaald door velden, bossen en lichte heuvels.

Na een aantal uren gereden te hebben, kwamen we vrij moe aan in het hotel. Hier hebben we rustig aangedaan en ff wat bij geslapen. Tegen de avond zijn we de stad gaan verkennen.

Dit is het mooiste stadje tot nu toe. Prachtige gebouwen, mooie punten waar je een prachtig uitzicht hebt op de rivier en het berglandschap.

Het stadje wordt omgeven door een stadsmuur. Het oude centrum staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Prachtige stad! Als afsluiter hebben we bij een Italiaans restaurant gegeten. Ik had een steak van wel een halve kilo. Niet normaal hoe groot, maar wel lekker!

Morgen gaan we terug de natuur in. Hopelijk ook walvissen spotten.

• 28 Juli 2010 - 06:34

Rooie:

Sodeju! dat is nog eens een boom van een biefstuk. laat die maar niet aan zappe zien, want dan wil die ook naar Quebec!

Mooie kastelen. Ziet er super gezellig uit daar.