Dag.7.: Algonquin Provincial Park en Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.7.: Algonquin Provincial Park en Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.7.: Algonquin Provincial Park en Ottawa

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

24 Juli 2010 | Canada, Ottawa

De wekker ging om 5 uur. We wilden ook dit jaar weer een keer op tijd weg zijn, zodat we een aantal beesten zouden zien. Dit jaar hadden we ingezet op: hertjes, wasberen, elanden (the Moose) en wolven.

Uiteindelijk werden het 5 hertjes, 2 otters en wel een miljoen muggen.

Viel dus een beetje tegen. Maar de komende dagen hebben we nog vaker kans op het spotten van een Eland.

Het eerste gedeelte van de etappe van vandaag bracht ons bij het Algonquin National Park. We hebben hier een route van ongeveer 65 kilometer gereden en ondertussen hebben we ook een aantal 'trails' afgelopen. Er zaten een aantal behoorlijk steile stukken tussen. Maar je komt wel een aantal plaatsen tegen waar je een schitterend uitzicht hebt.

Net nadat de zon was opgekomen, waren wij in het park aangekomen. Meteen 5 hertjes gespot. We hadden zoiets van: ''Dit gaat goed komen vandaag'. Uiteindelijk bleken dit dus de enige 'grote' dieren te zijn geweest. Kleine beesten waren er genoeg. Tip: zorg voor muggenspray!

Het park is echt geweldig. Je hebt er hele mooie uitzichten, prachtige meren en bossen.

Na het park zijn we richting de hoofdstad van Canada gereden: Ottawa. Je rijdt langs bossen en over bergen. Echt indrukwekkend hoe het landschap hier is.

Na een aantal uurtjes rijden kwamen we in Ottawa aan. Eerst wat geschiedenis opgesnoven. De regering van Canada zetelt hier op 'Parliament Hill'. Het is hier net alsof je in London bent. Het lijkt heel erg op Westminster, Buckingham Palace en the Big Ben.

Een blok verder leek het weer alsof je in Frankrijk was. De gebouwen, de pleintjes met restaurantjes, de terrassen de Franse taal die je overal hoort, laten je denken aan Parijs.

We zijn uiteindelijk uitgekomen bij 'Byward Market'. Dit ligt in het oudste gedeelte van de stad. Vroeger was hier een stadsmarkt. Nu is het nog altijd een ontmoetingsplaats. Er zijn winkeltjes en een aantal restaurantjes. Ook het 'Hardrock Cafe' ligt hier. Natuurlijk zijn we daar naar binnen gegaan. Nadat we hier gegeten hebben zijn we naar het hotel terug gegaan. Het was een lange dag.

Morgen staat er weer een natuurpark op het programma en we zullen de dag beëindigen in Montreal. Dat wordt dus helemaal Frans praten morgen.

Tot morgen oftewel: A demain!

• 25 Juli 2010 - 06:44

Wim En Wendy:

Du pain, du vin, du Paturain... Heel veel succes met al dat Frans en nog veel plezier!

• 25 Juli 2010 - 10:51

Rooie:

Spreuk van de week: Une personne intelligente jamais pipi dans le vent

tot morgen!

• 25 Juli 2010 - 12:48

Wilhelmien:

Zien jullie beestjes (miljoenen) is het ook weer niet goed
    groetjes

• 25 Juli 2010 - 14:36

Maria:

Hallo

Wil wel even zeggen dat je mooie foto`s hebt
    En een mooie omgeving
    Ik geloof dat je teveel ziet om het allemaal goed in je op te nemen ,dan kun je nog eens terug kijken

• 25 Juli 2010 - 17:25

Ben:

Ik lag enkele dagen achter en ik heb alles ingehaald en ik kan alleen maar zeggen wat een vakantie en prachtige foto's. Zo krijg je toch al aardig een beeld wat jullie allemaal beleven. Geniet ze.

• 26 Juli 2010 - 01:31

Rooie:

Laat dag 8 maar komen! :)