Dag 10: Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 10: Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 10: Nashville

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

28 Juli 2009 | Verenigde Staten, Nashville

Vandaag een hele dag in de country hoofdstad van Amerika: Nashville. Hier heb ik al lang naar uitgekeken. Op tv heb ik vaak genoeg de beelden gezien van deze stad.

Als eerste zijn we naar de Country Music Hall of Fame gegaan. Hier kreeg je een korte inleiding in de wereld die country heet. Aan het einde van de tour door dit museum kom je in de Hall of Fame aan.

Hier zijn alle grote artiesten verzameld. Iedere artiest die uitgekozen wordt om in deze Hall geplaatst te worden, heeft een eigen plakkaat aan de muur hangen. Zo hingen er plakkaten van: Dolly Parton, Roy Orbison, Tammy Wynette, Johnny Cash en oa. Elvis Presley.

Tijdens deze tour zijn we ook naar een studie van platenmaatschappij RCA geweest: Studio B. In deze studie zijn meer dan 1000 nummer geproduceerd die de top 10 gehaald hebben in Amerika. Elvis Presley heeft in deze studio ruim 250 liedjes opgenomen.

We hebben in de studio gestaan waar hij zijn platen heeft gemaakt. Op de achtergrond draaiden ze dan een aantal liedjes van hem. Erg bijzonder. Verder hebben we ook aan de piano gezeten waarop Elvis altijd speelde. Zijn bekendste hits die hier zijn opgenomen: It's now or never, Little Sister en Are you lonesome tonight.

Andere artiesten waren: The Everly Brothers, Jim Reeves, Willie Nelson en natuurlijk ook Roy Orbison en Dolly Parton (I will always love you).

We hebben daar veel over deze muzieksoort geleerd. Het was nu tijd om de stad in te gaan. Maar eerst weer eten bij....Hardrock Cafe. Ook hier weer een t-shirt gekocht. Volgende week kopen we een koffer bij, zodat ook alles mee naar Nederland kan.

Na het eten hebben we een kleine kroegentocht gehouden. In de eerste kroeg traden een oude man en vrouw op. Ze vroegen telkens om verzoekjes, maar ja...erg veel countryhits kenden Judith en ik nou ook weer niet. Op zich was het wel lachen met die oude man. Maar gelukkig kregen we later in andere kroegen betere artiesten.

De tweede kroeg was een erg gezellige. Hier heb ik zelfs nog mee gezongen. Het publiek moest hier mee doen. Een bekende song van Johnny Cash 'Ring of fire' werd door iedereen (waaronder ik) uit volle borst meegezongen.

De derde en laatste kroeg was zoals ik met Nashville had voorgesteld. Een geweldige band, een goed publiek en allemaal bekende hits kwamen voorbij. Er waren zelfs mensen uit het publiek die het podium op mochten. Zij zongen en drumden mee met de band.

Nu is het 20 uur geweest en zijn we op de kamer. Morgen weer redelijk op tijd aanrijden. Drie uur rijden tot aan het volgende nationale park.

• 29 Juli 2009 - 05:51

Maria:

He Luitjes

Dat zou ook wat voor mij geweest zijn zo`n platen studio,veel muziek dus van mijn tijd HA HA HA
    Mooie foto`s
    Geniet ervan we volgen je wel
    Gr Maria

• 29 Juli 2009 - 06:50

Rooie:

Hey Niels, Je hebt toch zeker wel mietjes opgevoerd!? Dan was je de Bomb geweest ;)

Weer een mooie dag voorbij. Tot morgen!

• 06 November 2014 - 19:02

Rita Toering :

Wij zijn al 4 x in Amerika geweest en hebben al 7 staten bezocht. Arizona, Colorado, Utah, south Dakota, Nevada, Californië Wyoming. Volgend jaar willen we naar Nashville en vragen ons af, of jullie weten wat er voor moois te zien is in de omgeving van Nashville. De muziek trekt ons ook erg aan.

Hoop op een antwoord van jullie.
    Groetjes Rita Toering