Dag.1.: Budel-Schoot - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.1.: Budel-Schoot - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.1.: Budel-Schoot - New York

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

19 Juli 2009 | Verenigde Staten, New York

Vandaag zijn we dan eindelijk aangekomen in New York. De reis viel behoorlijk tegen!

Het inchecken ging vrij vlot en we waren ook al bijna opgestegen, maar toen bleek dat het vliegtuig te zwaar geladen was. Er waren verschillende zaken ingeladen voor bedrijven. Deze moesten er toch weer uit. Dit heeft ons twee uren gekost. We zaten in het vliegtuig en we konden er ook niet uit. Uiteindelijk toch vertrokken en kwamen we dus twee uur later in New York aan.

Vanaf het vliegveld JFK zijn we per taxi naar ons hotel gebracht. We slapen in het Pan American Hotel. Dit hotel ligt in de wijk 'Queens'. Het ziet er netjes uit en het ligt ook nog eens op 3 minuten loopafstand van de metro.

Die metro, daar zijn we dan ook maar snel ingegaan om de stad toch nog te kunnen bewonderen. Het duurt ongeveer 20 minuten van ons hotel naar hartje Manhattan.

Als eerste zijn we naar 5th Avenue gegaan. De bekende en dure winkelstraat. De hoge gebouwen maken behoorlijk veel indruk. Vooral de Tromp-toren mocht er zijn. Van een afstandje hebben we ook 'the Empire State Building' gezien, maar die bewaren we tot morgen. Nog een paar gebouwen die we bezocht hebben waren: 'NBC-gebouw, Rockefeller Center, Rockefeller Plaza en St. Patrick's Cathedral'.

Daarna hebben we een wandeling door 'Central Park' gemaakt. Wat een oase van rust in een zo drukke stad. Het was super weer, dus er lagen vele mensen te zonnen. Als je door dit park loopt, kom je op een gegeven moment uit bij het 'Dakota Building'. Dit is het gebouw waar de Beatles-zanger John Lennon vermoord is. In het park zelf is ook nog een gedenkteken: 'Imagine'. Hier stond een John look-a-like bij die hier iedere dag Lennon herdacht met bloemen.

Het begon al langzaam te schemeren en waar kun je dan het beste naar toe? Naar het 'Theater District' of te wel 'Broadway'.

Hier was het super gezellig. Heel veel mensen, heel veel lichtjes. Het was echt schitterend. Onze wandeling over 'Broadway' bracht ons bij 'the David Lettermanshow, een aantal beroemde theaters en als laatste 'Times Square'.

De avond sloten we af in het 'Hardrock Café'. Ook hier natuurlijk weer een t-shirt gekocht.

Het wsa een lange, maar leuke, dag. Het is nu tien voor twaalf in New York. Dat is in Nederland tien voor zes in de morgen. Voor mij de hoogste tijd om te gaan slapen!

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes en sms'jes die we hebben gekregen! Morgen meer!

Oh ja..kijk voor de foto's natuurlijk op:

• 20 Juli 2009 - 05:49

Jos En Wilhelmien:

Na een trage start dan toch super snel begonnen, wat hebben jullie al veel gedaan op de eerste dag we blijven het volgen groetjes

• 20 Juli 2009 - 08:47

Rooie:

Borussia! hahaha.

Mooie foto's. Jullie hadden ook nieuw toestel gekocht of niet?

maare, de kop is eraf!

veel plezier!

• 20 Juli 2009 - 10:56

Bianc:

hey,

zo sta je nog een klant te helpen in sittard bij ger.
    en zo loop je in new york!!!
    mooie foto's.
    jammer dat de heenreis een beetje tegen heeft gezeten.
    veel plezier verder in new york.

groetjes oet aelse.

• 20 Juli 2009 - 12:07

Tjerk, Diana En Lars:

een hele fijne vakantie gewenst.

Groetjes Tjerk, diana en Lars

• 20 Juli 2009 - 17:36

Ben ( Van De Markt ):

Ik zal Ger bijpraten a.s. donderdag,niet al te goed begonnen, maar jullie hebben wel al veel gedaan.
    Ga jullie dit 3 weken vasthouden?
    Heel veel reis genotdaar in het verre Amerika.

• 20 Juli 2009 - 20:59

Sharon:

Hee!

Super mooie foto's. Heel veel plezier...

xx

• 20 Juli 2009 - 21:06

Angelique:

He saampjes
    Wat gaaf daar in de state's we gaan jullie zeker volgen

Groetjes Angelique