Dag 13: Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 13: Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 13: Atlanta

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

31 Juli 2009 | Verenigde Staten, Atlanta

Vandaag nog een volle dag in Atlanta. Het viel reuze mee met het weer. Er werd 90% kans op neerslag voorspeld, maar we hebben maar paar keer regen gezien.

De eerste wolkbreuk kwam al vroeg, maar wij zaten toen net aan ons ontbijt bij jawel...het Hardrock Cafe. We hebben daar nu al heel vaak de nacho's gehad met kaas, groene pepers, ui, tomaat en salsa saus. Smaakt erg goed! Natuurlijk ook weer een t-shirt gekocht. Valt niet mee om iedere keer een andere te vinden. Maar als mijn berekeningen kloppen, komen we nog maar twee keer bij een Hardrock Cafe.

Na ons ontbijt was het buiten ineens prachtig weer. We zijn toen naar het CNN Center gelopen. Vanaf deze locatie zendt CNN de meeste uren uit. Het centrum was super groot. Niet alleen de studio's en de kantoren zaten hier. Maar er waren ook vele eetzaakjes en winkeltjes.

De grote winkel van de Atlanta Braves zat ook hier. Daar hebben we een t-shirt gekocht om tijdens de wedstrijd aan te trekken. Daarna zijn we heel even in de CNN-winkel geweest. Hier hebben we niets gekocht. Een aantal jaren is Martijn hier al voor mij geweest en heeft hij een mok met daarop CNN gehaald. Dus dat is nu niet meer nodig.

Daarna de tour gedaan door de studio's van CNN. Het leek wat op de tour van NBC, maar dit keer zagen we ook hoe dat de regisseur aan het werk was. Hoe hij uit 115 tv-schermpjes telkens de juiste beelden moest kiezen.

Verder hebben we nog een aantal presentatoren gezien, helaas niet Larry King of Wolf Blitzer.

Na deze tour zijn we door het centrum gelopen. Via het olympische park, zijn we naar een groot winkelcentrum gegaan. In 1996 waren in Atlanta nl. de zomerspelen. Het olympisch stadion wordt nu gebruikt voor de honkbalwedstrijden van de Braves. Ze hebben wel het stadion voor de helft gesloopt, omdat het anders onmogelijk is om een homerun te slaan.

Het duurde nog een paar uur voordat we naar de wedstrijd konden. Het stadion ging om 17 uur open. We zijn toen nog maar een keer naar het Hardrock Cafe geweest en hebben daar aan de bar gezeten. Nog een paar sapjes gehad.

Om kwart voor 5 zijn we naar het stadion gereden. Het was er al super druk. Twee en een half uur voor dat de wedstrijd Atlanta Braves tegen de L.A. Dodgers begint.

Hele families lopen dan al door het ballpark rond. Ze maken er echt een dagje uit van. Overal zijn kraampjes om iets te eten en te drinken. Er treden bandjes op. Een hele goede sfeer. Bij de ingang kregen alle mensen een gratis t-shirt.

Op een gegeven moment kwamen we Mark Lemke tegen. Hij is een oud-speler van de Braves. Lemke heeft op een van de shirts een handtekening gezet.

Daarna nog wat gegeten in het stadion. Mijn eerste echte hotdog met zuurkool en nog een hoop andere dingen erop. Heerlijk!!!

Toen naar de tribune. Helaas was het een draak van een wedstrijd. De Braves verloren met 0 tegen 5 kansloos. Maar het was toch een mooie dag daar. Ik heb ook nog twee spelers zien spelen die ik heel erg goed vind. Van de Braves: Chipper Jones. Van de L.A. Dodgers: Manny Ramirez. Twee van de beste honkballers die er zijn. Waarschijnlijk gaan we komende week nog 1 wedstrijd bekijken. Dan willen we Rick v/d Hurk gaan aanmoedigen. Een Nederlander die bij de Florida Marlins speelt.

Nu snel naar bed, want zaterdag gaat de wekker om 5 uur. Dan wordt het weer een lange dag in de auto. Misschien wel weer rond de 1000 kilometer.

• 01 Augustus 2009 - 09:10

Wendy:

T-shirts gekocht en dan ook nog eentje gratis gekregen.... Heb je al een exrta koffer gekocht?

• 01 Augustus 2009 - 12:06

Rooie:

Ga je hier in Nederland een winkeltje openen met Hardrock Café T-shirts of wat? ;)

maare veilige reis! jullie zijn nu onderweg als het goed is, Dus we lezen het vanavond wel weer!

• 02 Augustus 2009 - 02:03

En, al in Florida??

• 02 Augustus 2009 - 03:32

Rooie:

A, ik zie foto's verschijnen ;)