Dag.6. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.6. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.6. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Vandaag een rustige dag op het programma. Het vele lopen heeft zijn tol geeist. Eerst hebben we gegeten bij Pret a manger, daarna met de metro naar Brooklyn gegaan.

Om precies te zijn naar Williamsburg. In dit gedeelte had ik afgesproken met 'Nieuwsuur' correspondent Tom Kleijn. Ik spreek hem af en toe eens via twitter. Een half jaar geleden heb ik zijn boek 'Circus Amerika' gekocht. Daarna heb ik hem gevraagd of het mogelijk was dat hij het boek zou willen signeren als ik in New York was. Hij gaf toen aan dat dat geen probleem is.

Deze week contact met hem gelegd. Tussen het vele reizen van hem was hij vandaag in New York. Dus dat kwam mooi uit. We hadden afgesproken in een koffietentje. Zag er erg leuk uit. Een gedeelte wat erg aan het opkomen is.

We hebben wat gepraat over hoe wij New York vonden en hij vertelde over zijn werk als correspondent. Gisteren was hij in Washington, eergisteren nog in Boston. Veel reizen. Hij vertelde ons ook hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Veder heeft hij wat foto's laten zien van de orkaan Sandy en van de locatie waar hij altijd staat als hij in de uitzending komt van Nieuwsuur. Ik vond het een gezellige ontmoeting. Leuke gast!

Tom had ons nog de tip gegeven om met de East River Ferry terug te gaan ipv de metro. Je vaart dan onder alle bruggen door, en je hebt een mooi uitzicht. Dat hebben we toen gedaan. Het was een erg goede tip. Mooie foto's kunnen maken van onder andere de Brooklyn Bridge.

Na de wilde boottocht zijn we naar Union Square gegaan. Mijn pa had over een hamburgerrestaurant '5 Napkin Burger' gelezen. Daar hebben we heerlijk gegeten. Als ik volgend jaar weer in New York ben, zal ik daar zeker weer naar toe gaan.

De laatste wijk van onze vakantie stond op het programma: East Village. Een rauw gedeelte van New York. Tatoeshops, piercingshops, kroegjes, vage mensen, maar wel een aangename sfeer. Heel anders weer dan wat we tot nu toe gezien hadden.

Via de straat waar de hippiebeweging opgekomen is, zijn we door little Ukraine en little Japan gegaan. Ondertussen in een heerlijk zonnetje een Frozen Margaritha gedronken. Mijn hoofd is ondertussen nog roder geworden dan hij al was. Vergeten een petje mee te nemen.

Het was ondertussen 16 uur geworden. De hoogste tijd om naar het honkbalstadion te gaan. Vandaag gingen ook mijn ouders mee. De Yankees speelden tegen de Oakland Atletics. Paar leuke spelers van mijn fantasy team lopen bij die club rond.

Eerst naar Monument Park gegaan. Hier worden grootheden van de Yankees geeerd. Vervolgens naar de shop. Voor mezelf een petje gekocht en voor Stijn een nieuw Jeter-shirtje. Hij is alweer uit zijn tweede shirt gegroeid. Meteen voor jaar 3 en jaar 4 ook het shirt aangeschaft.

Voordat de wedstrijd begon nog snel naar Hardrock Cafe om iets te drinken. Eerst bij de Bleachers gekeken. In vak 203 daar zit de harde kern. Bald Vinnie die de spelers oproept en een vage vrouw die een gedenkplaatje op haar stoel heeft. Zij heeft dat plaatje denk ik wel 25 minuten gepoetst. Dat ding was niet groter dan 10 bij 10 centimeter. Morgen eens kijken wat er op staat.

Toen Bald Vinnie de spelers wilden gaan roepen, werd er meteen een homerun geslagen door de tegenpartij. De sfeer van de wedstrijd was gezet. Erg balen, maar wat iets goed maakte was dat de starting pitcher C.C. Sabathia was. Ook maar even meegepikt deze week.

Tijdens de eerste inning zijn wij naar onze echte plaatsen gegaan. Helemaal bovenin de upperdeck. Het was vandaag afzien. Het was koud! Nog nooit zo koud gehad in het NYY-stadion. Het spel was dan ook nog eens slecht. De einduitslag werd dan ook 2 tegen 0 voor Oakland.

Hopelijk morgen beter! Dan breekt alweer de laatste volle dag in New York aan.

• 04 Mei 2013 - 07:09

Judith:

Ik heb je verslag gelezen in de trein maar kan de fotos niet zien kijk straks wel xx

• 04 Mei 2013 - 09:45

Bart :

Mooi verhaal en mooie foto''s (Y)

• 04 Mei 2013 - 13:14

Wendy En De Kids:

Leuke foto's weer. Ik kijk ze straks nog een keertje met Stijn want hij zit de meiden allemaal over papa te vertellen.

• 04 Mei 2013 - 14:33

Jeroen:

Nou kunnen vrouw en kind eindelijk tevreden zijn: Veel foto's van papa en opa en oma:).
    Veel plezier nog de laatste (volle) dag!

• 04 Mei 2013 - 20:11

Rooie :

Leuke dag Niels!

Hoe vinden ullie mam en pap het allemaal?

Tot morgen.