Dag.4. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.4. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.4. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Weer een nieuwe dag en een nieuwe route door New York. Na het ontbijt zijn we naar Soho gegaan. Alleen waren alle winkels pas om 11 uur open. Maar we hebben goed rondgekeken, zodat we later nog een keer terug kunnen gaan. Leuke wijk met woningen die allemaal van die ijzerentrappen hebben. Erg kleurig en fleurige wijk.

Vervolgens zijn we naar de Village gelopen. Rustige wijk. Nog stiller dan in Gastel. Het smalste huis van NY gezien met als huisnummer 75,5. Het huis was te koop. Zal wel een aardige duit kosten. Iets verder op was de wijk waar de homobeweging in NY is ontstaan. Hier hebben zich verschrikkelijke rellen afgespeeld. Nu is het een uitgaansgebied.

Het was ondertussen alweer half 1 geworden. Hoogste tijd om een terrasje op te zoeken. Het weer vandaag was geweldig. Dik 20 graden. Heel veel zon. Wat mozarellasticks en een kop uiensoep gegeten. Daarna zijn we naar een andere staat gegaan.

New Jersey lag op de planning. Met de PATH zijn we naar het stadje Hoboken gegaan. Met de metro onder de rivier de Hudson door. Aan de andere kant gekomen zijn we naar de shop van de Cake Boss gegaan. Daar hebben ze normaal heel veel cupcakejes en het is normaal ook super druk.

Dat viel vandaag wel mee. Het aanbod was niet reuze en er waren niet veel klanten. De cakeboss was zelf niet in de winkel aanwezig. Deze winkel is bekend van de tv-zender TLC. Buddy maakt altijd de mooiste taartjes en andere zoetigheden.

Toen we terug liepen naar de metro zijn we eerst nog een park ingewandeld omdat je daar een mooi uitzicht hebt. Je ziet heel Manhattan liggen. Opeens stond daar de bekende Amerikaan van deze vakantie.

Ieder jaar nog heb ik een of meerdere bekende Amerikanen gezien. Nu stonden ze te filmen voor TLC. Het was de cakeboss himself. Snel een paar foto's gemaakt. Ik wilde eigenlijk nog met hem op de foto, maar ze stonden zolang te praten, dat we vertrokken zijn naar de kade. Met het geweldige uitzicht.

Toen we daar stonden kwam er een Amerikaan met zijn klein kind naar ons toe. Hij vroeg waar we vandaan kwamen en hoe we hier terecht kwamen. Hij vertelde over Hoboken. Vroeger toen hij hier kwam vanuit Italie (hij was toen 6 maanden) was er helemaal niets. Nu was het een bruisend dorpje geworden met zelfs een hotel.

Daarna vertelde hij dat hij de aanslag op 9 september 2001 live had zien gebeuren. Hij was aan het werk in Hoboken, en vanaf daar heb je uitzicht op de WTC gebouwen. Hij heeft het tweede vliegtuig zien binnenvliegen en daarna de torens naar beneden zien gaan. Allemaal heel ingrijpend. Ook moeilijk vond hij toen er voor het eerst weer vliegtuigen mochten vliegen. Daarna vroeg hij hoe het ging in ons land, want daar had toen toch iemand om zich heen geschoten. Ik dacht aan het voorval in Alphen aan de Rijn. Maar hij was meer aan het denken aan de schietpartij die in Oslo gebeurd was. Dat heb je met Amerikanen. Geen idee waar The Netherlands ligt. Hij zei: Och ja Noorwegen ligt toch dicht bij Nederland of niet? Maar wel leuk hem gesproken te hebben.

Het werd weer tijd om terug naar Manhattan te gaan. We hadden nog 2 dingen op het programma staan: Macy's en Madisson Square Garden.

Eerst naar THE GARDEN. Vanavond stond de wedstrijd van de Knicks (basketbal) op het programma. Belangrijke wedstrijd omdat het voor de playsoffs is. Binnen wat foto's gemaakt. Samen met een ijshockeyspeler van de Rangers en met wat basketballers van de Knicks op de foto gegaan. Hoogtepuntje van de dag! :p

Mijn ouders wilden daarna graag even gaan winkelen in Macy's. Dat was toch zoiets als de Bijenkorf in Eindhoven. Ja, dat klopt. Maar dan ehr....keer of 100 groter. We zijn een tijdje binnen geweest, maar we waren snel verdwaald. Niet normaal hoeveel spullen ze daar hebben. Misschien dat we later nog een keer terug gaan, aan het einde van de dag. We waren best wel moe geworden van al dat wandelen en dingen bekijken. We hadden ook honger.

Eerst nog 20 straten uptown gelopen en toen kwamen we bij een van de beste restaurants van New York: Rosy O'Grady. Al vaker geweest met Judith. Het eten was weer heerlijk. Weer een flinke biefstuk van 16 oz. gegeten. Daarna de rekening.......het eten is geweldig lekker hier, maar ze kennen hun prijzen. Maar goed: HET IS VAKANTIE!

Via Broadway, Columbus Circle en een heel klein stukje Central Park op weg naar de metro. Mijn ouders naar het hotel om zich op te frissen. Ik om naar mijn tweede wedstrijd te gaan van de Yankees.

Vandaag ging ik alleen. Weer werd er tegen de Houston Astros gespeeld. Nog altijd het slechtste team van de MLB. Ik had vandaag een kaartje in vak 203. Beetje te vergelijken met 410, maar dan iets minder groot. Maar niet minder uitbundig.

Bald Vinnie, de sfeermaker, was er weer. Hij riep weer alle spelers. Die reageerden weer netjes. Ik heb een filmpje gemaakt. Die probeer ik zo online te zetten. Ik heb ongeveer drie inningen in dit vak gezeten. Toen ben ik naar een andere locatie gelopen. Vanaf die plek kun je beter foto's maken. Je staat dan net achter de plaats waar de pers hun foto's maakt. Beter close ups kon ik niet maken.

Spannende wedstrijd. Wederom een homerun gezien en hij was er!!! Derek Jeter. Helaas deed hij niet mee. Maar ik heb hem wel weer gezien.

Tussen de wedstrijd door ben ik weer de winkel ingegaan waar ze sportatributen verkopen. Ballen die in deze wedstrijd gebruikt zijn, kosten daar 100 Dollar per stuk. Er waren ook nog ballen die van een handtekening voorzien waren. Die waren weer een stuk duurder. Tegen de 400 Dollar. Verder nog posters met handtekeningen, stoeljes van het oude stadion, honkbalknuppels en shirtes die gesingneerd waren. Dan praat je over prijzen tot 5000 Dollar. Dat was me toch iets te duur. Er was toch nog iets wat ik gekocht heb. Wederom een hoopje zand.

Vorig jaar had ik een hoopje zand gekocht waarop Derek Jeter zijn 3000 hit raakte. Nu een hoopje zand van de werkheuvel waarop Mariano Riveira zijn 602e save in zijn carriere had. Dat was een record in de MLB. Dit record heeft hij sindsdien (vorig jaar) alleen nog maar verbeterd. Het zit in een mooi lijstje met een certificaat van echtheid. Wie weet hoe veel het over 50 jaar waard is. Maar vanavond kostte het me 25 Dollar.

Terug naar de wedstrijd. In de negende inning kwam deze Riveira weer het veld in. Onder luidt gejuich en wederom met Enter Sandman op de achtergrond. Hij heeft drie spelers uitgegooid en dat betekende weer een save erbij. En nog belangrijker de 5 tegen 4 winst was binnen.

Daarna ben ik snel naar beneden gelopen naar de eerste rij. Daar heb ik nog wat foto's van heel dichtbij kunnen maken van hem.

Nu ben ik weer in het hotel aangekomen. Zometeen de foto's plaatsen en ook niet onbelangrijk kaartjes bestellen voor de wedstrijd Borussia Dortmund tegen Bayern Munchen.

Morgen meer!

• 02 Mei 2013 - 06:33

Dennis Bergkamp:

Vak 410 :)

• 02 Mei 2013 - 07:59

Rooie :

Ja, hij doet ut weer! :)

Flink verhaal Niels. Maar goed dat ik nog 10min. vrij kon maken oppe zink :)

Tot morgen!

• 02 Mei 2013 - 12:49

Jeroen:

Erg lang verhaal, heb er maar diagonaal doorheen gelezen, dus als ik wat gemist heb, dan klopt dat:).
    Veel plezier nog!

• 02 Mei 2013 - 13:24

Jop:

Leuk geschreven verhaal. Mooi wedstrijdverslagje! En foto's van Derek Jeter.

Veel plezier nog even!

• 02 Mei 2013 - 14:23

Diana:

Rustiger als Gastel dat kan niet ;-)

Leuk om de verhalen weer te lezen.

Veel plezier nog en de groeten aan jullie pap en mam.