Dag.2. Overpelt - New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.2. Overpelt - New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.2. Overpelt - New York City

Blijf op de hoogte en volg Niels

30 April 2013 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen om 5 uur zijn we vertrokken vanuit Overpelt naar het vliegveld te Zaventem. Iets na 6 uur waren we daar. Alleen moesten we op zoek naar de parkeerplaats die mijn vader geregeld had via internet. Na lang zoeken hadden we hem gevonden. Zelfs de tom-tom stuurde ons verkeerd.

Een erg vaag gebouw daar moesten we inrijden. Dat hele gebouw stond vol met auto's die daar geparkeerd stonden. De sleutel moesten we achter laten. Dus benieuwd of dat de auto volgende week daar nog staat of ergens in Polen aan het rond rijden is.

Het inchecken ging vlot en het vliegtuig vertrok op tijd naar New York. Tijdens de vlucht weer wat films gekeken Lincoln (saai), Skyfall (wel leuk) en nog wat series gekeken. De tijd was zo voorbij. Het lange wachten begon toen pas.

Normaal gaat het best vlug om door de douane van de USA te komen, maar er stond een enorme wachtrij. We hebben ruim 2,5 uur staan wachten tot we onze vingerafdrukken konden achterlaten en onze ogen konden laten scannen.

Daarna met een taxi naar het voor mij welbekende hotel ' Ramada' . De taxi moest behoorlijk omrijden. Overal werd aan de weg gewerkt. Bij het hotel aangekomen zijn we ons gaan omkleden en daarna de stad in gegaan.

Met de metro naar 5th Avenue. Een hoop dure winkels en een aantal erg gekke mensen. Mannen in jurkjes en in een string liepen over straat. Snel de Trump Tower bezocht. Blijft een mooi gebouw met een waterval die zich binnen in het gebouw van boven naar beneden stort.

Via Rockerfeller Center en de NBC-store zijn we naar Oliver Garden gelopen. Daar hebben we weer wat Italiaans eten genuttigd. Tijdens het eten was het helemaal donker geworden. Dat kwam mooi uit, want we waren toen net bij Times Square met al haar lichtjes.

De lichtjes van de billboards waren weer indrukwekkend. Heel kort de M

• 30 April 2013 - 09:13

Judith En Stijn:

we hebben het verslag gelezen en de fotos bekeken maar we zien zo weinig papa,opa en oma
    die gebouwen kennen we nu wel.
    dus voor dag 3 meer fotos met jullie erop graag.
    deze order is van stijn papa!!
    xx

• 30 April 2013 - 13:21

Rooie:

Mee eens!

Drie maal Hulde aan stijn! ;)

• 30 April 2013 - 16:38

Will Corstens:

Wij zijn erg benieuwd hoe het opa en oma bevalt. we hopen dat ze er samen met jullie erg van zullen genieten !!

• 30 April 2013 - 21:16

Jeroen:

Ziet er weer goed uit. Bevalt het de ouwelui ook een beetje?