Dag.9.: Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.9.: Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.9.: Washington

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington

Vandaag hebben we een reis van 2,5 uur gehad naar de ' Nations Capital'. Washington DC. Vandaag dus een erg culturele dag. Ons hotel ligt in een voorstadje 'Silver Spring'.

Na het inchecken zijn we eerst gaan eten bij ' cosi'. Lekkere broodjes. Veel beter dan de subway. Ook weer eens een lekker bakje tomatensoep gegeten.

Daarna zijn we de stad gaan verkennen. Maar wat een hitte vandaag. Dik 30 graden. Heel wat afgezweet. Maar ondanks de hitte wel flink gewandeld.

Als eerste hebben we 'het Capitool' gezien. Niet te snappen hoe groot dat gebouw is. Het binnenhof valt daarbij in het niets.

Daarna via ' The Mall' met al haar musea naar het ' Witte Huis' gelopen. Meneer Obama was thuis, maar helaas kwamen we niet binnen. Dit keer geen scherpschutters op het dak gezien.

Vervolgens hebben we alle momumenten naar aanleiding van de oorlogen en presidenten van de USA bekeken:

1) Washington Monument (die lange toren)

2) President Jefferson monument

3) President Roosevelt monument

4) Tweede Wereld Oorlog monument

5) Koreaanse oorlog monument

6) Vietnam oorlog monument

7) President Lincoln monument

We gokken er op dat geen enkele Nederlandse regeringsleider ooit een dergelijk monument zal krijgen. De ene is nog indrukwekkender dan de andere. Enorme gebouwen of bouwwerken. Benieuwd wanneer ze de 'Sigaar' voor Clinton gaan bouwen.

Ook zijn we bij het graf van ' John F. Kennedy' geweest. Dit jaar hield het fototoestel er niet mee op.

Aan het einde van de avond lekker gegeten in het universiteitsgedeelte van de stad. Nu lekker slapen en morgen een hele reis van toch zeker 10 mijl naar ' Baltimore'. Daar wordt het relaxen. Hotel geboekt met zwembad. Alleen is er geen gratis internet (wel tegen betaling) en er is ook geen parkeerplaats bij het hotel. Maar dat komt wel goed.

Morgenvroeg eerst nog even naar het stadion van de 'Washington Nationals' voor een rondleiding en dan 's avonds misschien weer eens een honkbalwedstrijd.

• 20 Augustus 2010 - 03:10

Rooie:

Skon fotokus! Wel goed uitrusten voor de grote reis naar Baltimore he! ;)

M'n auto is trouwens weer in orde. Nieuwe accu en ik heb het alarm "gemoderniseerd" ;)

• 20 Augustus 2010 - 03:31

Niels:

Wat moet ik onder 'moderniseren' verstaan? :)

• 20 Augustus 2010 - 14:09

Rooie:

Startonderbreker en brandstofpomp onderbreker onschadelijk gemaakt. Ik denk dat ze mijn bak van 15 jaar oud niet snel meer zullen jatten. En dan heb ik nooit meer het gevaar dattie me ergens laat staan omdat ik die zooi er niet af krijg met de afstandsbediening! :)

Maare, vandaag kwam ik op de parkeerplaats van de Zink...lag er weer een plas olie onder de auto. Remolie reservoir leeg..een of andere pakking lek. Dus staat nu bij de garage (idd ik ben zonder remmen van dorplein naar Budel gereden, best kicke:) ze hadden nog zo'n ding 2de hands liggen gelukkig, dus dat zal nie zo duur zijn!