Dag.2.: Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.2.: Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.2.: Miami

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

12 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Miami Beach

Iets later dan gewend, maar gisteren vielen mijn ogen na iedere regel dicht, die van Frank, zoals ook gewend, waren gelijk al dicht. Dat schoot dus voor geen meter op. Nu weer wat bij geslapen, dus hier is het bericht van dag.2.

De hele dag regen voorspeld. Maar er is geen druppel gevallen. Sterker nog, een bord gaf aan dat de gevoelstemperatuur 52 graden was.

We hebben eerst bij 'Subway' gegeten. Vandaar uit zijn we met de auto naar Downtown Miami gegaan. We kwamen op den duur bij een parkeerplaats bij het stadion van basketbalteam 'Miami Heat'. Dat is het team to beat dit jaar. Met het aantrekken van de spectaculairste speler van de NBA Lebron James en de andere topspeler Chris Bosh, en Dwyane Wade reeds sinds 2003 in de gelederen is de ploeg in 1 klap de grootste kanshebber voor de titel. Uiteraard denkt ik (frank) hier heel anders over als San Antonio Spurs supporter. Je moet de Heat zien als een soort Real Madrid van de NBA, veel sterren maar die vormen niet altijd het beste team. Amerikanen zijn echt sportgek! Het kan niet anders of ook hier zijn de nodige t-shirtjes gekocht.

Daarna zijn we de metro ingegaan, want het was een hele rit naar downtown. Tenminste dat dacht ik. Achteraf bleek het vanaf het stadion gewoon de trap af lopen en naar links om in downtown te komen. De gids had zich hier een beetje vergist. Dit leverde Niels de nodige vermaningen op, dit uiteraad geheel terecht hehe. Dus voor niks 5 minuten in de metro gezeten en daarna 20 minuten lopen om 200 meter verder uit te komen.

Bij 'Hardrock Cafe' even wat gedronken, want het is hier dik 35 graden. Dus je moet echt de hele dag door blijven drinken wat voor ons geen enkel probleem is. In deze vestiging hangt het jasje van Michael Jackson die hij aan had in de clip van 'Thriller'.

Over 'Thriller' gesproken. In Miami kun je een 'Thriller Ride' doen. Dan ga je met een speedboot door de haven van Miami, langs de huizen van bekende Amerikanen die aan het water wonen en nog langs een aantal andere gebouwen. Zo kwamen we voorbij het oude huis van NBA showman Shaquille o'Neil, Gloria Estefan en het huis waar een groot deel van de film Scarface plaatsvond. Je gaat helemaal tot 'Miami Beach' en als toetje ga je met een top snelheid van 55 mijl de Atlantische Oceaan op. Het was net alsof we in een aflevering van Miami Vice aanbeland waren. Top!

Om dan toch in de 'Miami Vice'-sfeer te blijven zijn we naar een gebouw gegaan, wat bekend is van deze serie. Het gebouw met de palmboom in het midden.

De volgende tussenstop was het stadion van de 'Florida Marlins'. De honkbalploeg van Miami. Mooi groot stadion, maar we konden er niet in. Alleen de teamstore hebben we bezocht. Ook hier weer een t-shirt gekocht en nog wat honkbalplaatjes.

Hopelijk later in de reis wel stadions van de binnenkant.

Het was ondertussen al later in de middag. Dus tijd om even af te koelen in het zwembad van het hotel. Sapje erbij aan de rand van het zwembad voor Niels en een lokaal biertje voor frank. Zo houden we het wel vol.

's Avonds weer bij dezelfde Ierse pub gegeten als gisteren en als afsluiting weer naar een bandje gaan kijken die in de 'Clevelander' speelde. Leuke band met veel jaren 70 soul op het podium en shakende bruine billen op de dansvloer. Frank keek het goedkeurend aan en wilde zich nog aan een dansje wagen maar Niels was aan het eind van zijn Miamiaanse latijn.

Op dag.3. trekken we de natuur in. De 'Everglades' en we eindigen de dag in Tampa.

• 13 Augustus 2010 - 11:48

Rooi:

pfff heel mijn dag indeling door de war! wil je dat nooit meer doen!! ;)

• 13 Augustus 2010 - 12:53

Diana:

Die van jouw ook al rooie ben jij ook gewend om de verslagen 's morgens te lezen net nadat je wakker bent geworden. Wij hier ook, maar het verhaal is weer leuk om te lezen en de foto's zijn weer top

• 13 Augustus 2010 - 16:49

Jeroen:

Ja niels (en frank) dit kan natuurlijk niet. De mensen in het verre en natte Nederland houden van een strak ritme, inclusief leesvoer in de ochtend, of vroege middag op het werk:).
    Maar ja als jullie daar alleen maar gaan liggen zuipen dan zullen wij ons maar aan moeten passen;).
    Geniet een beetje van de natuur, want zo als ik jullie maandag hoorde, zal buiten dag 3 niet veel natuurschoon te bewonderen zijn...
    Groeten

• 14 Augustus 2010 - 00:20

Rooie:

Hahaha. Jeroen gei legt de vinger op de sjuste plek!

• 14 Augustus 2010 - 00:30

Rooie:

Oja, wist je trouwens dat Helmond Sport gewonnen heeft, en dat Bruno het winnend doelpunt heeft gemaakt! :)

Yep....Ik verveel me!

• 14 Augustus 2010 - 02:57

Frank:

Hoezo alleen op dag 3 natuurschoon? Ik heb hier in het latijnse deel van het land elke dag nog een overvloed aan natuurschoon gezien hoor. Moeder natuur heeft haar werk goed gedaan in florida ;)