Dag.1. Budel-Schoot naar Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.1. Budel-Schoot naar Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.1. Budel-Schoot naar Miami

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

11 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Miami Beach

Om 2 uur in de morgen ben ik aangereden om Frank op te halen. Van zijn huis uit zijn we naar mijn ouders gereden. Die hebben ons afgezet op Brussel Airport. Om 7.25 hadden we daar onze eerste vlucht naar Londen.

Deze vlucht ging er snel. In 45 minuten waren we al in de hoofdstad van Engeland. Daar moesten we 2 uurtjes wachten. Eerst door de beveiliging (echt alles moest gecontroleerd worden), daarna mochten we het vliegtuig in. Om 9.40 zouden we vertrekken, maar dat werd uiteindelijk 10.40 uur. Viel op zich nog mee.

Het vliegtuig was geweldig. Iedereen had weer zijn eigen scherm. Je kon kiezen uit wel 40 films. Maakte niet uit wanneer je de film wilde zien, want de film begon gewoon van voor af aan als dat jij er op klikte. Heb drie films kunnen zien:

1) Cop Out met Tracey Morgan en Bruce Willis

2) From Paris with Love met John Travolta

3) I love you Phillip Morris met Jim Carrey en Ewan McGregor.

Frank heeft proberen te slapen en wat muziek te luisteren.

We kwamen rond 14 uur op het vliegveld in Miami aan. Goede reis gehad, geen problemen. Daana door de douane. Toch wel spannend. Zeggen ze iets, dat ik al weer daar ben.

Ik werd als eerste gecontroleerd. De douanier vroeg of ik al eerder in de USA geweest was en wanneer. Toen ik zei: vorige week, moest hij lachen. Hij keek raar op dat ik al weer op vakantie kwam.

Frank werd ook goed gekeurd. Hij mocht zonder problemen het land in.
Snel de auto ophalen (weer een Chevrolet) en daarna naar het hotel in Miami Beach.

Frank en ik zitten in het hotel Crest. Hier heb ik ook vorig jaar mijn nachten doorgebracht in Miami. Na een douche zijn we wat gaan eten op 'Ocean Drive'. Bij 'Flannigan' kun je lekker eten en wat drinken.

Toen was het tijd om heel Ocean Drive af te lopen en ook een stukje van het strand. Op de terugweg kwamen we langs een kroeg waar een bandje aan het optreden was. De band heet 'the 5th gear' ( http://www.5thgearmusic.com/).

Het was goed toeven. De band speelde rockmuziek. We hebben er een paar biertjes en sapjes gedronken voordat we naar het hotel gingen. Het is mooi geweest. Wat een zware dag met dat reizen.

Frank is te gaar om iets te vertellen op de site vandaag. Ik ben ook behoorlijk op, dus nu gaan slapen en morgen 'Downtown Miami' bekijken.

• 12 Augustus 2010 - 06:35

De Vijfjes:

He Mannen

We gaan weer mee op reis!
    Fijn dat 't bij de douane zo soepeltjes verliep.
    Succes!!!
    Angelique en de rest.

• 12 Augustus 2010 - 06:59

Rooie:

3 goede keuzes Niels! Vooral die laatse film vond ik verrassend goed ;)

Maare veul plezier!

• 12 Augustus 2010 - 09:26

Bart:

Hadden ze je sapjes bij de douane niet in beslag genomen ;).

• 12 Augustus 2010 - 09:26

Bart:

Oja: schandalig dat je Marjolein midden in de nacht (wakker) smst :P

• 12 Augustus 2010 - 10:11

Jeroen:

Zo, daar gaan we weer...;)

• 12 Augustus 2010 - 12:45

Frank:

Update: de schrik die het gesnurk van niels heet, is gelukkig niet uitgekomen nog. Wellicht lag dat ook aan het bier, dat tot mijn verrassing prima smaakt. Maar blijf van Budweiser Light af, wat een bocht is dat

• 12 Augustus 2010 - 15:06

Henri Knippie:

@ Frank, Budweiser is idd water aangelengd met een biersmaakje, maar jij als BBB (Budels Bocht Bier)-drinker mag niet oordelen over andere bieren. Das hetzelfde als dat ik ga vertellen hoe je moet autorijden!

• 13 Augustus 2010 - 06:43

Diana, Tjerk En Lars:

Ene alweer een hele fijne vakantie.

We lezen weer mee.

• 13 Augustus 2010 - 07:19

Gust:

Waar blijven dag 2 en 3? Dag 1 is al gaaf, de rest zeker wel.

Toch verbazend dat ze Frank hebben doorgelaten bij de douane, met zijn strafblad ;)

• 13 Augustus 2010 - 18:33

Hallo Mannen:

Het klinkt allemaal heel interessant.
    Leuk jullie zo te kunnen volgen, we kunnen niet wachten tot het volgende verslag.
    Nog veel plezier.

Toon en Els