Dag.19.: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.19.: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.19.: New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

05 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Op naar 'the City that never sleeps'. Het werd nog een spannende rit. Veel regen en wind. Op den duur werd duidelijk waarom. De radio begon vreselijk te piepen. Ik dacht dat deze stuk ging, maar na enkele ogenblikken kreeg je een bericht te horen. Het was een waarschuwing voor een tornado. Iedereen moest de kelders in gaan.

Lekker dan..daar zit je dan op de snelweg en kun je geen kant op. Dus maar gewoon doorgereden. Vijf minuten later reden we weer in het beste weer wat je je maar voor kunt stellen. Even later werd de waarschuwing weer ingetrokken. De Tornado was weg.

In New York aangekomen hebben we eerst de koffers bij het hotel afgezet en daarna zijn we de auto gaan inleveren. Ik heb het briefje met het totale kilometers aantal nu niet bij de hand, maar het waren er net geen 6000. Morgen zal ik het definitieve aantal vermelden.

Vanaf het vliegveld zijn we meteen NY ingegaan. We hadden ondertussen erge honger gekregen. De bestemming was 'Olive garden' op Times Square. In Februari hebben we daar super lekker gegeten. Nu ook weer. Lekkere pasta en je krijgt daar een erg smakelijke salade met brood bij.

Vervolgens zijn we een stuk 'Broadway' afgelopen tot aan de hoge torens van 'Times Square'. Daarna naar 5th Avenue gegaan. Hier zijn we een aantal winkels ingelopen en zijn we onder andere langs 'The Empire State Building' gelopen.

Bij 'the Flat Iron Building' zijn we naar onze vaste kroeg gelopen. Hier een sapje en een watertje gedronken en daarna via 'Union Square' naar een schoenenwinkel gelopen waar Judith in Februari haar 'Uggs' gekocht heeft. Vervolgens zijn we terug gegaan via 7th en 6th Avenue.

In een tussenstraatje waren heel veel 'bloemendecoratie-winkels'. Hier heeft Judith het een en ander gekocht.

Daarna zijn we de kaartjes voor de Musical 'Promisses, Promisses' opgehaald. Maar het duurde nog twee uur voordat de voorstelling zou beginnen.

Hebben we gegeten bij een Italiaan die langs de studio van 'David Letterman' ligt. Erg lekker, maar op het einde wel een kleine ruzie met de serveerster. Ze was het net eens met de hoeveelheid fooi die we hadden gegeven. We zijn gewoon aangelopen. Eigenlijk hadden we de fooi dan maar terug moeten pakken.

Toen op naar de voorstelling. Eerst de cd en het programmaboekje gekocht. In deze musical spelen twee tv-sterren mee. Als eerste 'Sean Hayes'. Hij is beter bekend als 'Jack' van de serie 'Will and Grace'. Die serie heb ik thuis op dvd. Dus heel erg leuk om hem een live aan het spelen te zien.

De vrouwelijke hoofdrol werd gespeeld door 'Kristin Chenoweth'. Zij speelt een hoofdrol in de serie 'Pushing Daisies' als 'Olive Snook'.

Een geweldige comedy was het. We hebben 2,5 uur genoten van de show. Veel muziek en humor. Op den duur was 'Kristin' aan het roken, maar dat ging mis. Ze was toen in een hoestbui aanbelandt. Haar tegenspeler lag helemaal dubbel. De zaal dus ook. Maar ze hadden heel goed geïmproviseerd en het hoesten in de musical verwerkt op den duur.

Aan het einde van de show snel naar de artiesten ingang. Foto's maken van Sean en Kristen. Alleen was toen net de batterij op. Erg jammer. Maar wel een handtekening van Sean gekregen. Heel kort gesprekje met hem gehad. Kristen die zetten vlug haar handtekening in het programmaboekje en verdween snel in de limo. Van haar heb ik nog wel een foto kunnen maken. Judith had ondertussen de batterijen vervangen.

Het was tijd om naar het hotel te gaan. Via 'Times Square' kwamen we bij de metro aan. Maar op eens zagen we een filmset. Wij dus even blijven hangen. Het was de set van de film 'Friends with Benefits'. Een film die pas in 2011 uitkomt met onder andere Justin Timberlake en Woody Harrelson (van Cheers) in de hoofdrol. De scene die we gezien hebben, was er eentje met 'Justin Timberlake'. Ook hem hebben we op de foto.

Na een half uurtje gekeken te hebben, zijn we snel de metro ingestapt en naar het hotel gereden. Om 1 uur waren we op de kamer. Nu nog even het verslag afronden. Terwijl ik uit het raam kijk, heb ik uitzicht op de 'Skyline van Manhattan': Empire State Building, Crystler Building.

Morgen gaan we de stad weer verkennen en 's avonds de laatste honkbalwedstrijd van de eerste reis: New York Yankees tegen de 'Boston Red Sox'.

• 06 Augustus 2010 - 07:02

Astrid En Camiel:

hoi hoi Niels en Judith,

NY is een super gave city he? In de kou hebben jullie em inderdaad al gezien, nu met lekkerder weer! En ook nog outlet shoppen en naar zee? Ge-wel-dig!

have fun bij de honkbalwedstrijd en take care together!

• 06 Augustus 2010 - 07:15

Jeroen:

Hoi,
    Weer gezeik over de fooi, gingen ze de politie niet weer bellen:)?
    Nog een paar fijne dagen en tot gauw.

• 06 Augustus 2010 - 07:41

John:

Zie ik nou Justin Timberlake naar jullie camera kijken ;). haha.
    Veel plezier bij de wedstrijd! Geniet van de laatste dagen!

Groeten,

John

• 06 Augustus 2010 - 08:04

Rooie:

Ik moet toch ook eens naar NY. ziet er altijd erg vet uit die foto's die jullie daar maken!

gaan jullie het Empire State Building niet in deze keer? vorige keer was er een wachttijd van 2 uur of nie?