Dag.2. Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.2. Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.2. Chicago

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Chicago

Vandaag gingen we dan eindelijk Chicago in. De tocht met de metro duurde ongeveer een uur. We kwamen toen bij onze eerste bestemming van de dag aan en dat was het US Cellular Field stadion van de Chicago White Sox.

Een van de twee MLB clubs die er in Chicago zijn. Deze club speelde vandaag geen wedstrijd. We hebben het stadion van de buitenkant bekeken. Toen vroeg een medewerker waar we vandaan kwamen. Daarna vroeg hij of we de beker van het kampioenschap wilden zien. Daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen. Daarna nodigde hij ons ook uit om het stadion van de binnenkant te bekijken. Ook dit hebben we natuurlijk gedaan. Het stadion is in 1991 gebouwd en het zag er erg mooi uit van de binnenkant.

Na deze korte prive tour zijn we dan naar Downtown Chicago gegaan. Als eerste zijn we naar Buckingham Fountain gegaan. Als je vroeger naar Married with Childern gekeken hebt, dan ken je deze Fountain waarschijnlijk uit het intro-filmpje.

Vanaf dit plein heb je ook een mooi uitzicht op de skyline van Chicago. De gebouwen van de skyline hebben we ook nog te voet bezocht. De meeste gebouwen liggen in het gedeelte wat 'the Loop' genoemd wordt. We hebben onder andere de Sears Tower gezien. Ooit het hoogste gebouw ter wereld.

Langs het rivier die door Chicago stroomt hebben we onze wandeling verder gezet. Het ene gebouw was nog groter dan het andere. Er waren ook een aantal prachtige gebouwen bij.

Vandaag hebben we eerst bij 'Cosi' gegeten. Een broodjeszaak die in heel Amerika te vinden is. Daarna zijn we natuurlijk bij 'Hardrock Cafe' geweest. Ook dit keer weer een T-Shirt gekocht. Vandaag in totaal trouwens drie shirtjes (Hardrock Cafe, Chicago White Sox, Chicago Cubs).

Na de lunch hebben we 'The Magnificent Mile' gelopen. Dit is de drukste winkel straat die aan Michigan Avenue ligt. Het deed me denken aan Parijs (zoals wel meer in de stad). We hebben een aantal winkels bezocht, waaronder de Disneystore en Macy's.

Vervolgens zijn we langs het strand gelopen op weg naar 'Lincoln Park'. In dit park ligt een dierentuin die je gratis kunt bezoeken. De beesten mogen zelf weten of ze in hun binnen- of in hun buitenverblijf willen zitten. We hebben sommige dieren dus niet kunnen zien. Maar het bezoek was meer dan de moeite waard.

Na de dierentuin was het tijd voor het avondprogramma. Een tijdje terug heb ik kaartjes besteld via 'Stubhub'. We zijn naar 'Wrigley Field' gegaan. Dit is de thuishaven voor de 'Chicago Cubs'.

Eindelijk weer een live honkbalwedstrijd. Alleen viel het begin wat tegen. De thuisclub had niets in te brengen. En na de eerste inning stond het al 5 tegen 0 voor de Houston Astros.

Uiteindelijk werd het wat spannender en het publiek ging toen achter hun club staan, maar het mocht niet baten. De einduitslag is 11 tegen 5 geworden voor de Houston Astros.

Het stadion is erg oud, maar straalt wel historie uit. Het leuke aan dit stadion is dat er op de huizen aan het rand van het stadion tribunes zijn gebouwd. Het lijkt Helmond Sport wel.

Het was een leuke maar vermoeiende dag. Nu snel slapen en dan morgen rijden we naar Detroit.

• 20 Juli 2010 - 06:20

De Vijfjes:

He Saampjes

Wat een plaatjes en zeker de skyline geweldig?
    Heel veel gezien inderdaad tijd voor jullie bedjes!
    Gr Angelique

• 20 Juli 2010 - 09:40

Jac:

where the .. is Oprah????

• 20 Juli 2010 - 10:15

John:

BAM! De Quincy straat!
    Overal is de Quincy :). Mooi verhaal weer! Mooi ding om die verhalen in de trein te lezen 's morgens!

• 20 Juli 2010 - 13:24

Rooie:

Hey N en J. Skon! Vet, ik kan dus nog altijd piano gaan spelen in Chicago als me zinktrek carrière erop zit! ;)

ps...internet net weer aan de gang gekregen. maar valt vaker weg...en volgende week !!maandag!! komt de monteur pas. dus alt je niks meer van me hoort...dan heb ik geen internet meer! :(

• 25 Juli 2010 - 14:15

Maria:

He niels /judith

Loop wat achter met lezen ,maar ik ben ook veewl weg
    Nietemin geniet ik van je verslag
    Veel plezier