Dag.1. Chicago (Evanston) - Reisverslag uit Evanston, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.1. Chicago (Evanston) - Reisverslag uit Evanston, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.1. Chicago (Evanston)

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 Juli 2010 | Verenigde Staten, Evanston

Vandaag zijn we na een lange reis aangekomen in een voorstad van Chicago: Evanston.

De reis ging op zich goed. Een uurtje vertraging bij vertrek van Londen naar Chicago, omdat het personeel in de file stond. Tijdens de vlucht nog eens 45 minuten vertraging opgelopen, omdat het vliegtuig niet landen mocht.

Uiteindelijk geland en toen lang wachten tot we de douane voorbij mochten. De beste man vroeg zich af wat we alweer in Amerika kwamen doen, omdat we al in Februari geweest waren. Dat wordt dan nog wat over drie weken als ik weer terug ga voor een derde reis dit jaar in Amerika. Maar dat is een zorg voor later.

Bij het vliegveld werden we netjes opgehaald door de bus van autoverhuurbedrijf 'National'. Daar probeerde de baliemedewerkster ons een grotere (dus duurdere) auto aan te smeren. Ook wilde ze dat we een aantal verzekeringen zouden afsluiten. Maar dat wilden we niet, omdat dat allemaal in Nederland al geregeld is. Uiteindelijk zag ze inderdaad dat dat allemaal zo was. Dat had ze nog nooit mee gemaakt. Hier moet je echt voor uit kijken, want ze proberen zeker nog wat extra dollars te bemachtigen.

We mochten zelf de auto uitzoeken. Het is een chevrolet geworden. De foto volgt nog. Daarna naar ons hotel in Evanston gereden: Best Western.

We hebben besloten het stadje te bezoeken en morgenvroeg pas naar Chicago downtown te gaan.

Evanston ligt aan de kust van Lake Michigan. Vanaf de kust zie je downtown Chicago al liggen. We hebben een stuk langs het strand gelopen. Verder hebben we een broodje gegeten bij Panera Bread. (http://www.panerabread.com/)

In het dorp zelf was de plaatselijk Tour de France bezig. De Evanston Bike Race. (http://www.northshoregrandprix.com/)

Vanavond hebben we dus rustig aangedaan, maar we zijn nu ondertussen ook al bijna 2 dagen wakker. Het is nu net 21 uur geweest, maar ik ga toch ook mijn bedje opzoeken. Morgen vanaf 8 uur weer heel veel bekijken in 'Windy City' Chicago!

• 19 Juli 2010 - 06:34

Rooie:

Woehoe! And the Sage Continues

• 19 Juli 2010 - 06:47

John:

Kutrooie.
    Ik wilde de eerste zijn ;-).
    Zoals belooft Niels. Mooi huiske en nog de Tour gezien. Wat wilde nog meer ;-)

• 19 Juli 2010 - 11:42

Peter En Truus:

Hoi Judith en Niels,
    Wij wensen jullie een hele fijne vakantie.
    We zien wel waar jullie overal naar toe gaan, geniet ervan.
    groetjes

Pa en Ma Habraken