Dag.3. New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.3. New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.3. New York

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

We zijn de dag begonnen bij Europa Cafe. Lekker broodje gegeten. Het was wel iets later dan de vorige keer. We zijn iets langer blijven liggen. Het hakt er nog al in deze reis. We hebben al zoveel gezien en gedaan. Af en toe een rust momentje is dan niet erg.

We zijn vandaag begonnen in een gebied wat nog rustiger is dan Budel-Schoot. Greenwich Village. Het is echt een dorpje midden in de stad. Het gebouw van de vrienden van Friends ligt ook in deze wijk. Verder het smalste huisje van New York (Bedford Street 75,5).

Vanuit dit dorpje loop je zo in de wijk waar flink gestreden is voor homorechten. Door het parkje met het homo-monument en daarna naar Gay Street.

We hadden een beetje een strak schema, want om 12.30 uur moesten we bij Madison Square Garden zijn. We hebben daar een rondleiding gekregen door de zaal. Helaas geen ijs of basketbalzaken, want er was vanavond een concert. We zijn in verschillende skyboxen geweest en uiteindelijk ook in beide kleedkamers (New York Rangers en New York Knicks).

Nadat we bij Cosi gegeten hadden, zijn we naar een andere staat gegaan: New Jersey. Daar zijn we op bezoek geweest bij de Cake Boss. Alleen werd dit niet in dank afgenomen door de barvrouw van de kroeg Victor. Ze zei, dat het SHIT was wat ze daar verkopen. Er zijn veel betere zaakjes.

Deze vrouw kwam eigenlijk uit Nederland. Maar dat was lang geleden, dus ze sprak het niet meer. Verstaan deed ze het wel. Was wel gezellig in die kroeg.

Het was al laat en we moesten om 19.05 uur in het Yankee Stadium zijn. Vandaag was de derby tegen de Boston Red Sox. Het was een rustige (lees saaie) partij in het begin. Maar het werd door de homeruns en de gescoorde punten en de verdedigende acties helemaal goed gemaakt. De Yankees wonnen van hun aartsvijand met 13 tegen 3. Morgen gaan we weer.

Nu snel slapen, want het is al 6 uur Nederlandse tijd. Hier is het nu net 00.00 geweest. Ik ben moe, dus lekker slapen en morgen er weer fris tegen aan.