Dag.5.: Baltimore - Somerset - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.5.: Baltimore - Somerset - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.5.: Baltimore - Somerset

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Somerset

Vandaag een rustdag. Nou ja, we hebben toch wel een afstandje gereden maar verder niet veel gedaan.

We zijn vanmorgen rond 8 uur vertrokken vanuit Baltimore. We verlieten de staat Maryland en we zijn nu in Pennsylvania terug. We waren er al toen we in Philadelphia waren.

Voordat we naar ons hotel in Somerset gereden zijn (286 kilometer) zijn we naar een bijzondere plek gegaan. Het plaatsje heet: Stoystown.

Dit zal niemand echt veel zeggen, maar deze plek is bekend door 11 september 2001.

Op deze dag is hier het derde vliegtuig neergestort. Het vliegtuig wilde zich in het Witte Huis boren, maar de passagiers hebben ervoor gezorgd, dat dat niet gebeurde. Ze hebben het voor elkaar gekregen om het vliegtuig te laten neerstorten in een weiland.(http://www.nps.gov/flni/index.htm)

Vorig jaar op 10 september is hier een monument geopend ter nagedachtenis van Vlucht 93. De plek is nog in ontwikkeling.

Het was er best druk en het maakte een behoorlijke indruk. Op een van de foto's zie je een soort rots. Op die plek is het vliegtuig neergekomen. Alleen familieleden van de slachtoffers mogen op die plek komen.
Over ruim 2 weken komen we bij het andere monument in New York.

De route heeft ons vandaag door bossen en over de bergen van Pennsylvania gebracht.

In Somerset hebben we op ons gemak gegeten bij een steakhouse. Judith een zalm en ik een steak van 6 oz. Viel nog mee dit keer.

Daarna naar de Wallmarkt. Flink inkopen gedaan voor de komende dagen. Verder nog wat speelgoed voor Stijn gekocht en voor mezelf nog 2 cd's van de Zac Brown Band. Daarna weer terug naar het hotel.

Het is nu nog vroeg, pas 17 uur. Stijn gaat nu even slapen. Wij even relaxen en dan straks gaan we nog een poging wagen om te zwemmen. Nu in een binnenbad.

Morgen een korte route naar Pittsburgh.

• 12 Juli 2012 - 21:06

Rooie:

Zeker indrukwekkend...En alweer zo lang geleden. De tijd gaat snel!

• 12 Juli 2012 - 21:34

Jeroen:

Dat is weer eens wat anders dan de toerist uithangen.
    Idd lang geleden alweer... weet nog dat ik op het station in Eindhoven stond toen het gebeurde. Thuis gekomen onbewust gezien op tv en pas tegen de avond hoorde ik wat er gebeurd was...

Maar ja, nu weer door met de reis!!!:)

• 12 Juli 2012 - 23:43

Niels Habraken:

@Ben : Jazeker, Stijn wordt helemaal honkbalfan (hoop ik). Maar voetbal natuurlijk ook!

@rooie: Tijd gaat zeker snel. Hier ook alweer 5 dagen voorbij.

@jeroen: ik zat toen in de computerruimte van de NHTV. Ben meteen naar mijn kamer gegaan en daar zag ik samen met Twan (die toen aan het stofzuigen was) het tweede vliegtuig.

• 13 Juli 2012 - 07:15

Maria:

Hallo luitjes

Een dagje rust tussendoor is ook niet gek ,in een korte tijd kom je ook heel wat tegen wat je ook moet verwerken
    Wat me opvalt dat het monument heel sober is opgezet ,maar zal wel zijn doel niet missen
    Wall markt daar hoor je vaak over ...is het groot ? anders ?
    Zwemmen in een binnenbad heb ik gisteren ook gedaan met temperatuur van 10 graden buiten ,wat daar 30 is
    He fijne voortzetting en veel plezier
    Gr Maria

• 13 Juli 2012 - 17:36

Wendy:

Sorry bedoelde dus die vis, tja typen is moeilijk.
    Heel indrukwekkend die gedenkplaats. Je wordt er weer even stil van en staat er weer even bij stil. Laat dat lekker mannetje maar slapen, veel te zonde om wakker te maken.
    groetjes

• 09 September 2012 - 00:43

Arnold:

erg mooi reisverslag!
    Is alweer heel lang geleden, maar weet het nog als de dag van gisteren!

grt