Dag.4.: Atlantic City - Philadelphia - Baltimore - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.4.: Atlantic City - Philadelphia - Baltimore - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.4.: Atlantic City - Philadelphia - Baltimore

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

11 Juli 2012 | Verenigde Staten, Baltimore

Vandaag hebben we 248 kilometer afgelegd. Van Atlantic City naar Baltimore, maar wel met een kleine tussenstop in Philadelphia.

Vandaag werd Stijn al een stuk later wakker. Het was 5.45 uur. Thuis is het meestal 6.00 a 6.30 uur. Dus we komen al in de buurt.

Na het ontbijt zijn we eerst naar Philadelphia gegaan. Deze stad lag toch op de route naar onze eindbestemming van vandaag. Ik wilde langs het honkbalstadion om in de shop rond te kijken.

Na een klein uurtje kwamen we bij het stadion aan. Om 10 uur ging de winkel open en hebben we rondgekeken en uiteindelijk gekocht waarvoor ik naar de shop wilde gaan.

De Phillies hebben de grappigste mascotte van alle honkbalteams. Hij heet Phillie Phanatic. Een groen beestje. Hij heeft de lachers altijd op zijn hand. Stijn vond hem geweldig.

Daarna nog even naar de skyline van de stad zelf gekeken. We zijn niet de stad in geweest, omdat we daar al ooit geweest zijn.

Daarna was het nog 1 uur en 45 minuten rijden naar het hotel in Baltimore. Helaas zaten we op de 2e verdieping, en was er geen lift. Dus alle koffers en andere dingen de trap op en naar de kamer brengen.

Het was weer tijd om de stad te gaan verkennen. Als eerste zijn we naar de 'Inner Harbor' gegaan. Hier liggen allemaal restaurantjes en kleine cafe'tjes. In het water liggen oude schepen die het leger van Amerika ooit gebruikt heeft. Ook hier weer veel muziek op de kade. Een van de gemoedelijkste steden waar ik ooit geweest ben.

We hebben gegeten bij 'Hardrock Cafe'. Een schotel vol met nacho's met tomaat, ui, bonen, groene pepers en veel kaas. Daarbij nog een lekkere salsasaus. Het smaakte lekker.

Vanuit de haven zijn we naar het honkbalstadion van de 'Baltimore Orioles' gelopen. Hier was de poort open, dus konden we ook het stadion binnen. Dit was dan meteen het eerste stadion waar Stijn geweest is.

Daar ook nog de winkel ingegaan. Ook hier de mascotte gekocht voor Stijn zijn verzameling, die papa vandaag gestart is.

Vanuit het stadion zijn we naar het huis gelopen waar Babe Ruth geboren is. Dit is tevens een museum, maar dit ging al om 17 uur dicht. We hadden toen nog maar een half uurtje de tijd. Dat was wat weinig, dus we zijn maar niet naar binnengegaan.

Het was vandaag weer een erg warme dag: 89 graden. Dus na de stad snel terug naar het hotel om een plons te nemen in het zwembad. De eerste keer dat Stijn gezwommen heeft. Hij had het wat koud, dus na een korte tijd was hij het al beu.

Wat we morgen van plan zijn, weten we zelf ook nog niet. We gaan in ieder geval richting Pittsburgh. Daar willen we overmorgen een dag doorbrengen. Maar de afstand is te lang om dit in 1x te rijden. Straks dus nog even op google en bedenken wat de planning gaat worden.

We willen nog iedereen bedanken voor de leuke reacties! Verder ook Sharon voor de sms! Hopelijk is opa snel weer fit!

• 12 Juli 2012 - 04:52

Rooie:

89 graden....Das wel warm ja ;)

• 12 Juli 2012 - 06:08

Jeroen:

En waarvoor ging je dan naar de winkel van de Phillies?
    En wat ga je verzamelen voor Stijn? Mini mascottes van alle honkbalteams? Moet wel bijna aan de foto's te zien:).
    Hier kunnen we trouwens ook zwemmen, maar dan in het regenwater...niet normaal wat een buien gisteren en vandaag...
    Maar daar hebben we binnen geen last van:).
    Groeten

• 12 Juli 2012 - 06:20

Bart K Wonende Te B.:

89 graden...wtf...

• 12 Juli 2012 - 06:23

Angelique:

He dat ziet er allemaal weer fantastisch uit!
    Ik denk dat we over 'n x aantal jaren richting Amerika moeten komen
    om stijn te bewonderen in een honkbal team!1

Gr xx

• 12 Juli 2012 - 15:48

Maria:

Hallo Luitjes

Ha ha zwemmen ,hier doe je dat gewoon buiten kost niks en het is ook koud
    Warm dat hebben we alleen bij de kachel

Wat ging je sparen voor Stijn ben toch benieuwd ernaar
    Wie is babe Ruth ken ik niet ,

De oude schepen op de kade kon je die bezichtingen,dat lijkt me wel intressant

Fijn ook dat de reis weer indrukwekkend is en Stijn het super doet
    Toch zo vader zo zoon haha
    Gr voor nu Maria

• 12 Juli 2012 - 17:19

Ben Van Fortuna:

Hoi jullie drietjes, zo te lezen gaat het gelukkig goed vooral met Stijn. De foto's zijn weer geweldig.
    Wordt Stijn nu ook met het honkbal virus besmet of alleen met voetballen?

• 12 Juli 2012 - 20:40

De Buurtjes:

We vinden het leuk om elke dag een beetje mee te reizen met ons buurjongetje, het is een heel groot avontuur voor een klein manneke.

• 13 Juli 2012 - 17:33

Wendy:

vraagje judith kun je me die is meenemen die is fantastisch!!!!!!!! heel veel groetjes ma geniet van jullie foto's. Stijn is echt om op te vreten. groetjes