Dag.7. Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.7. Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.7. Atlanta

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 Juli 2011 | Verenigde Staten, Atlanta

Het was nog behoorlijk laat geworden gisteren. Om 3.30 uur plaatselijke tijd in Amerika was ik begonnen met bellen naar Duitsland. Voordat ik een telefoon had die werkte, was ik al een kwartier verder.

De voorverkoop van Dortmund begon om 8.30 uur plaatselijke tijd in Duitsland. Ik ben maar wakker gebleven tot ik kon gaan bellen, omdat anders Judith wakker zou worden.

Uiteindelijk twee kaartjes kunnen bemachtigen voor de eerste thuiswedstrijd van Dortmund. Wat het verder nog opleverde; een korte nacht van bijna 5 uur slapen.

We moesten nog twee uur doorrijden om Atlanta te bereiken. Onderweg weer heel veel regen gehad. Toch typisch dat het altijd noodweer is, als ik over die weg moet rijden.

Hoe dichter we bij Atlanta kwamen hoe droger het werd. Uiteindelijk heeft het heel de dag niet meer geregend.

We zijn als eerste naar de Philips Arena gereden. Deze Arena wordt gebruikt voor de NBA ploeg van Atlanta. Een geweldig stadion, maar deze hebben we niet van de binnenkant bekeken. Wij hebben namelijk onze auto hier geparkeerd. Grote parkeergarage voor maar 8 dollar. Mooie bijkomstigheid zijn de blauwe letters op de buitenmuur. Nederland en zeker Eindhoven zijn dan toch dichtbij.

Nadat we de auto geparkeerd hadden, waren we naar het CNN-center gelopen. Hier geen tour gedaan, omdat we dit allebei al 2 jaar geleden al gedaan hadden. Maar wel even kijken naar het logo wat groot aan de wand hangt.

Vervolgens zijn we door het ´Olympische Park´ gelopen richting ´World of Coca Cola´. Hier ben ik vorig jaar met Frank geweest, maar ik wilde dit zeker aan Judith laten zien.

Maar ik heb ook bijna alleen maar dingen gezien die er vorig jaar niet waren. Erg goed van Coca Cola om het programma jaarlijks te wijzigen.

Via de lobby kom je in de `Coca Cola Loft´. Daar werd het een en ander over de geschiedenis van het bedrijf verteld. In deze hal hingen reclame uitingen door de jaren heen.

Na dit verhaal kwamen we in een mini bioscoop. Hier werd een film gedraaid die gebaseerd is op de tv-reclame van Coca Cola. Alleen was het wel een andere film dan vorig jaar. Top dus.

Vervolgens hebben we een van de figuren ontmoet. Hier is natuurlijk een foto van gemaakt. De route bracht ons langs nog meer reclame van veel verschillende landen. Ook Nederland stond er een aantal keren tussen. In de volgende hal werd het hele productieproces van een flesje cola uitgelegd. Van niets tot iets. Je zag het hele productieproces.

In de volgende zaal was een tentoonstelling gemaakt van blikjes en flesjes en andere materialen. Er was ook een 4-D theater show, maar die hebben we overgeslagen. Als laatste kwamen we bij de ´Taste It!-ruimte´. Je maakt hier een wereldreis door alle continenten en maar liefst 60 verschillende soorten frisdrank die geproduceerd worden door Coca Cola kon je hier proeven. Van Fanta uit Malawi, tot Cherry Coke uit Chili. Sommige smaken en combinaties zijn voor ons erg wennen.

Aan de andere kant van het plein ligt het ´Georgia Aquarium´ (http://www.georgiaaquarium.org). Dit was zeker de moeite waard om een bezoek aan te brengen. Ben je onder de indruk van het aquarium van Burgers Zoo, dan weet ik zeker dat je na hier geweest te zijn, dat echt een vissenbak van niets vindt.

Dit complex is ingedeeld in 6 verschillende gebieden. De vissen die je te zien kreeg, waren zeer divers van heel klein tot heel groot. En met heel groot bedoel ik ook echt heel groot. Nog nooit zulke grote vissen gezien.

Het gebied ´Ocean Voyager´ maakte de meeste indruk op ons. Dit is namelijk het grootste aquarium ter wereld (in dit aquarium zit 30.661.835 liter water.

In deze mini oceaan zwemmen vier mata rays (afmeting: 3 meter. Gewicht: 120 kilogram), vier whale sharks (volgens het bordje was deze vis rond de 18 meter lang, ehr..dat is lang!!) en er zwommen ook nog duizenden andere vissen. De Whale Sharks zijn de grootste vis soort ter wereld.

Mijn aquarium thuis kan ik nu wel opdoeken. Daar zit toch zeker 80 liter in en de grootste vis zal ongeveer 7 centimeter zijn.

Na het aquarium nog even naar CNN Center gegaan en nog wat foto´s genomen en toen terug naar de auto. We moesten immers nog altijd inchecken. Maar eerst even gegeten bij ´The Varsity´. Dit is pas echt een drive-inn. Niet zoals McDonalds dat tegenwoordig doet. Geeft echt een Happy Days gevoel.

Ons hotel licht tegenover `Turner Field´. Dit is het honkbalstadion van de Atlanta Braves. Eindelijk weer een live wedstrijd in een stadion. Het was bovendien een bijzondere wedstrijd. Als er gewonnen werd, behoort de franchise bij de drie clubs die 10.000 of meer wedstrijden hebben gewonnen.

Mijn favoriete spelers Brian McCann en Chipper Jones deden niet mee, maar de Braves hebben genoeg talenten rond lopen. De pitchter Jurrjens (Nederlander) deed ook niet mee. Bij de tegenstander de Washington Nationals stond wel een Nederlander op het veld. Roger Bernadina. Hij is dit seizoen definitief doorgebroken.

Hij scoorde snel de 0 - 1 maar dat mocht niet baten. De Braves waren veel te sterk en wonnen uiteindelijk zeer verdiend. Door onder andere een homerun werd de einduitslag 11 tegen 1 voor de Braves. Eindelijk wint weer een keer een thuisploeg als ik in het stadion zit. Leuke wedstrijd, leuke sfeer, mooi moment door die 10.000 overwinning. Historie in de MLB.

Al met al een mooie dag. Misschien wel de leukste tot nu toe. Atlanta blijft ondanks het rotweer onderweg een geweldige stad.

Morgenvroeg gaan we weer snel terug naar de zon: Florida. We hopen dan rond het middaguur in Tallahassee te arriveren.

• 16 Juli 2011 - 05:56

De Vijfjes:

He Saampjes

Dat was me 't dagje wel voor jullie!
    Heel veel gezien zoals je verteld,en de fotookes liegen er niet om!
    Kei skon!!
    Gr Angelique en de rest x

• 16 Juli 2011 - 08:01

Jeroen:

De eerste wedstrijd en meteen een thuisoverwinning, moet niet gekker worden.
    Hoeveel wedstrijden ga je nog kijken?
    Greoten

• 16 Juli 2011 - 10:30

Femke:

Mooi dat onderwaterleven he! Krijg nog spijt dat ik mijn aquarium heb opgedoekt.

• 16 Juli 2011 - 11:37

Tinnilis:

Nog maar 6 wedstrijden te gaan. :p

• 18 Juli 2011 - 09:29

Rooie:

Das een behoorlijke vissenkom.. :)