Dag.6. New York City (deel 2) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.6. New York City (deel 2) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.6. New York City (deel 2)

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

11 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De laatste avond van onze reis zit er helaas weer op. Net terug in het hotel gekomen. Maar het was wel een topavond.

Ik hoef gelukkig mijn boek van Harry Potter niet op te eten, maar eerst naar het begin.

Vanavond natuurlijk afgesloten met een etentje bij ´Oliver Garden´. Lekkere pasta en kip gehad en ook de minestrone soep was weer lekker. Die soep mag je zo vaak bij bestellen als je wilt. Dus die ober vroeg of ik nog wilde, maar toen kwam hij met een glas Bacardi 7up aanzetten. Miscommunicatie, maar ja...een gegeven sapje moet je niet in de bek kijken.

Na het eten zijn we naar het theater gegaan. Kiefer Sutherland (Jack Bauer van 24) en Chris North (Detective Logan van Law and Order of Mr. Big van Sex and the City) speelden in het stuk ´That Championship Season´.

Twee goede acteur, maar het stuk vonden we allebei een stuk minder. Maar als die twee acteurs op de planken staan moet je wel gaan kijken. Na afloop hebben we nog een handtekening van Kiefer Sutherland gescoord. Ook even een praatje gemaakt. Wat een relaxte kerel. Hij had voor iedereen tijd. Zo moet het zijn!

Na deze handtekening zijn we snel naar het theater gerend waar we eerder deze week de musical ´How to succeed...´ gezien hadden. En waar ik gisteren 2,5 uur in de regen te vergeefs heb staan wachten. Maar waar geen Daniel Radcliffe (Harry Potter) kwam.

Vandaag ging het beter. We stonden al meteen vooraan. Tot dat de politie aankwam en iedereen die niet vandaag naar de show was gegaan naar de overkant van de straat stuurde. Wij dus balend en vloekend de staat overgestoken. De eerste mensen kwamen uit het theater en gingen aan de ene kant vooraan staan.

Wij snel de straat overgestoken een stuk verder op, en toen kwam die agent weer op ons af. Dus wij in heel gebrekkig Engels (net doen dat je stom bent), vertellen dat we naar de show waren geweest. Ik had de kaartjes nog in mijn zak van de vorige keer. Die dus laten zien en weer snel weggestopt, zodat hij de datum niet kon zien.

Toen had hij zoiets van..nou ja..laat maar gaan dan. Toen stonden we mooi aan de andere kant vooraan.

Als eerste kwam John Larroquette naar buiten. Niemand riep hem, dus ik had zoiets van, laat maar komen. Dus ´John´ geroepen en hij zette een handtekening in het boekje. Daarna van nog twee acteurs ´Rob Bartlett en Mary Faber´.

Ondertussen stonden er toch zeker rond de 1000 mensen te wachten tot de ster van de musical naar buiten kwam. Op den duur kwam hij, Daniel Radcliffe, de mensen werden compleet gek. Iedereen schreeuwde en riep zijn naam.

Judith stond met het programmaboekje en ik stond met mijn Harry Potter boek mooi vooraan. Een politieagent kwam vertellen dat hij dat boek niet zou signeren. Maar ik ben niet voor 1 vlieg te vangen.

Op den duur kwam Daniel bij ons. Eerst zette hij een handtekening in het programmaboekje.

Ik ondertussen netjes gevraagd of hij mijn boek ook wilde signeren. Dat was geen probleem. Hij vroeg welke taal het was, want hij snapte de titel niet. Ik zei dat het dus ´Dutch´ was. Daarop antwoordde hij dat hij nog nooit een ´Dutch´-version gezien of getekend had. Aardige gast die Daniel. Ook heel gewoon ook al is hij natuurlijk multimiljonair.

Met een mooie buit op zak zijn we terug naar het hotel gegaan. Nu het verslag typen, dan slapen en morgenvroeg de koffer inpakken.

We vliegen om 14.29 uur van New York Newark naar Washington. Dan vliegen we om 17.54 uur weer naar Amsterdam en komen we hopelijk rond 7.15 uur aan.

• 13 Maart 2011 - 11:49

Willy:

Hallo Judith en Niels,

Het zit er weer op voor jullie, maar jullie hebben weer iets moois om op terug te kijken.
    Leuk al die foto's en zeker die handtekeningen die je hebt kunnen bemachtigen.

Op naar de volgende reis.

Groetjes,
    Oom Harry en tante Willy