Dag.3.: New York City (deel 2) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.3.: New York City (deel 2) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.3.: New York City (deel 2)

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wat een mooie dag vandaag! Het zonnetje heeft de hele dag geschenen. Het tweede deel van de dag heeft ons naar het zuidelijkste puntje van Manhattan gebracht. Daar hebben we onze vaste ronde gelopen.

Als eerste naar de wijk ´Lower Manhattan´. De wandeling begon bij ´Wallstreet´. Het was ondertussen al gaan schemeren, dan ziet er alles in eens een stuk anders uit.

Via Wallstreet en de beurs zijn we langs de ´Trinity Church´ gelopen om uiteindelijk bij ´Ground Zero´ te komen. De nieuwe gebouwen worden steeds wat hoger. Er is flink gewerkt sinds afgelopen zomer. We zijn erg benieuwd hoe het eruit ziet als het helemaal klaar is.

De volgende stop was het gedeelte ´Seaport en het Civic Center´. De South Street Seaport is een kleine haven waar nog wat schepen liggen. Verder hebben zich in de oude loodsen winkels en restaurantjes gevestigd. We waren vrij laat met als gevolg dat vandaag voor de tweede keer een Yankeewinkel niet open was. Dus we moeten ook hier later nog een keer terug. Een andere winkel waar ze spullen verkochten die ze met de hand maken, was helaas verdwenen. In het kleine winkelcentrum heb je normaal gezien een mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge. Ik wilde deze altijd een keer in het donker zien, want op tv zie je dan altijd dat de brug zo mooi verlicht is. Nou dat viel dus heel erg tegen.

We hadden gehoopt dat dan de gerechtsgebouwen in het `Civic Center´ wel mooi verlicht zouden zijn. Maar ook hier heerste er de teleurstelling. Geen spot te zien op de mooie gebouwen. Volgende keer dus gewoon weer bij daglicht gaan kijken.

Via Chinatown, zijn we in Little Italy gekomen. Hier zijn we gaan eten in het restaurant ´Da Gennaro´ aan Mulberry street 129. Hier komen we iedere keer weer terug. Het eten is lekker en van te voren krijg je brood met een heerlijke olie erlangs. (http://www.dagennarorestaurant.com)

Het was er superdruk vandaag. Het enige nadeel was, dat er flink tempo gemaakt werd door de personeelsleden. We waren dan ook binnen 30 minuten weer buiten. Maar het eten was super lekker, dat was het belangrijkste.

Vandaag veel gewandeld en veel gezien! Nu even op de laptop ´Voetbal International´ van afgelopen maandag bekijken en dan slapen.

Morgen hebben we eigenlijk maar 2 dingen op het programma staan, die we zeker willen doen. Een bezoek brengen aan ´Carlos Bakery´ in Hoboken. In Nederland kijken we vaak het programma ´Cake Boss´ op Discovery Channel. Deze reallife soap speelt zich in die bakkerij plaats. (http://www.carlosbakery.com)

Het tweede bezoek zal aan het theater zijn. We gaan ´s avonds naar de musical waar Daniel Radclife aka. Harry Potter in meespeelt. (http://www.broadway.com/shows/how-succeed-business-without-really-trying)

• 09 Maart 2011 - 09:39

Wilhelmien:

Jullie zouden het rustig aandoen, dacht ik maar jullie zien nog heel wat op een dag.
    Veel plezier nog. Groetjes Jos en Wilhelmien

• 09 Maart 2011 - 10:23

De Vijfjes:

He Saampjes

Weer veel gezien,maar euh je bent benieuwd bij ground zero
    als het helemaal klaar is !!!
    Je bedoelt dat je nog een keer terug moet???ha ha

Gr en nog veel kijk plezier

Angelique

• 09 Maart 2011 - 16:07

Harry En Willy:

Hallo Judith en Niels,

Jullie hebben er al weer een groot deel van de reis opzitten. 'n Beetje late reactie van ons, maar we hebben eerst carnaval gevierd. Hebben jullie dat niet gemist ?? (misschien een heel klein beetje).

Jullie hebben weer heel wat gezien van New York, wat ontbreekt er nog aan ?? Wij zijn benieuwd.

Geniet nog van de resterende dagen.

Groetjes en tot ziens

• 09 Maart 2011 - 20:51

Jeroen:

Hui Judith en Niels,
    Zo te zien (lezen) is het weer prima uit te houden daar in de US of A.
    Het is wel veel leesvoer na weer een keigezellige carnaval, maar ja dan lezen we er gewoon wat sneller doorheen:).
    Veel plezier nog daar en tot binnenkort.
    Groeten
    Nicky, Jeroen en Nienke.
    PS: Ik zou de politie in NY even ontlopen want we hebben een opsporingsbevel vanuit Amerika ontvangen. Iets over onze vakantie in 2008 en een gehuurde auto... 'By order of the Court' stond erop. Maar hier mail ik je wel ff over:).