Dag 6: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 6: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 6: New York

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 Februari 2010 | Verenigde Staten, New York

We zijn de dag begonnen bij een broodjeszaak 'Liatti's Gourmet Cafe'. Heel veel verschillende soorten broodjes met heel veel soorten beleg. Alleen als je een broodje bestelt, moet je er wel rekening mee houden dat je zeker een ons beleg er op krijgt. Deze zaak ligt tussen Grand Central Station en het Verenigde Natie gebouw.

Dit was onze eerste echte tussenstop. Buiten bij het gebouw hangen alle vlaggen die zijn aangesloten bij de Verenigde Naties.

Na dat we dit bezocht hadden, hebben we nog heel even gewinkeld in Grand Central Station. Een enorm complex met veel winkels. Na een half uurtje was het tijd om naar het stadion van de New York Yankees te gaan. Dit was nog een behoorlijke reis. We moesten helemaal naar 'de Bronx'.

De kaartjes hadden we al een half jaar geleden via internet besteld. We hoefden ze alleen maar op te halen. De rondleiding begon om 12 uur.

Als eerste gingen we naar het museum over de Yankees. Ik vond dit een tegenvaller. Een kleine ruimte was ingericht met heel de geschiedenis van deze roemrijke club. Erg matig. De tourgids verzekerde ons dat er een nieuw museum kwam.

Vervolgens gingen we verder naar een stuk in het stadion. Hier hangen alle nummers die niet meer gebruikt worden door de spelers. Een speler die verdienstelijk is voor de club kan het zover schoppen, dat zijn rugnummer nooit meer gebruikt wordt. Een aantal mensen uit het verleden: Babe Ruth, Joe DiMaggio en Yogi Berra.

De gids liep behoorlijk door. Er was niet echt tijd om foto's te maken van het speelveld (onder de sneeuw) en de tribunes. Maar met een hoop getreuzel is het toch gelukt.

Op den duur mochten we de dug-out in. Altijd grappig om op de plek te zitten waar alle spelers hun tijd doorbrengen tijdens de wedstrijd. Hierna zijn we naar de kleedkamer gegaan. Maar hier mochten we om de een of andere reden geen foto's maken. Hierna was de tour al afgelopen. Vorig jaar in het stadion van de Atlanta Braves was toch een stuk beter geregeld. Daar mocht je gewoon alles bekijken, net zoals bij de San Diego Padres.

In de kleedkamer kregen alle kinderen nog een aandenken: een baseball of een boekje. Ook Judith kreeg een jaarboek (normaal 25 dollar in de winkel). Doordat ze haar mooie nieuwe muts op had en dat ze heel erg lief lachte, kreeg ze ook iets. Een mooi aandenken aan een mooie club, maar de rondleiding mag toch wel een stuk beter. We hebben ook nog het oude stadion zien liggen. De sloop is al ingezet. Erg jammer. Hier is geschiedenis geschreven.

Na de rondleiding gegeten bij Hardrock Cafe. Dit hoort bij het Yankee Stadion. Natuurlijk van deze Hardrock Cafe ook een t-shirt gekocht.

Onze reis door New York bracht ons terug naar het zuidelijkste puntje van Manhatten. Als eerste zijn we langs 'Ground Zero' gelopen. Er is flink gebouwd de laatste tijd, want sinds augustus is er flink wat bij gekomen.

Na de omgeving van het financiele hart van de USA zijn we naar de South Street Seaport geweest. Deze ligt op Pier 17. Hier zijn vele bijzondere winkeltjes en er is een haven. Hier liggen een aantal historische schepen. Vanaf de kade heb je een prachtig uitzicht op de Brooklyn Bridge. Helaas hebben we deze nog niet gezien toen het echt donker was.

Na deze prachtige brug zijn we op weg gegaan naar het Civic Center. Hier ligt het stadhuis, maar ook de rechtbank. Allemaal bekend uit de serie 'Law and Order'.

Deze wijk loopt door in China Town. Er liepen heel veel mensen rond die je een horloge of een tas probeerde aan te smeren. Hier zijn we niet in getrapt. Deze wijk heeft een super aparte sfeer. Het is net dat je je in China waant, want er wordt geen woord Engels gesproken.

Na de Chinese wijk werd het tijd voor 'Little Italy'. Hier heerst meteen een andere sfeer. Mooie restaurantjes waar je super goed kunt eten. De prijzen vallen ook nog reuze mee. De meeste restaurantjes liggen aan 'Mulberry Street'.

Daarna nog even naar onze stamkroeg en nu weer op de hotelkamer. Morgen weer vroeg eruit. Het einde is inzicht!

• 19 Februari 2010 - 06:49

Bianc:

heel veel plezier nog de laatste dagen!

• 19 Februari 2010 - 14:40

Maria :

He beide

Moet van gisteren nog lezen ben 2 dagen weggeweest
    Wat een gebouwen ....is het hier maar laag bij de grond
    Wel gezellig om te lezen waar je zoal bent geweest ....je stelt je het voor ,maar als ik de foto`s zie dan beleef je het anders
    Geniet er nog even van want voor je het weet moet je maandag morgen weer paraat zijn ..hahaha
    wel thuis en pas op je zelf
    Groetjes

• 19 Februari 2010 - 19:25

De Vijfjes:

He Luitjes

Wat een belevenis en wat hebben jullie in die korte tijd veel gezien
    Kei skon!
    Maar geniet van jullie laatste dagen,en tot volgende week zaterdag!
    Gr van ons(Angelique)