Dag 14: Escondido en San Diego - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 14: Escondido en San Diego - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 14: Escondido en San Diego

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

19 Juli 2008 | Verenigde Staten, Escondido

Vandaag de laatste dag bij mijn neef Edwin in huis. We hadden afgesproken dat we vandaag door Edwin en Denise rondgeleid zouden worden door San Diego.

We gingen als eerste naar de haven. Daar lagen de mooiste schepen. Verder ook een aantal schepen uit de geschiedenis van de stad. Onder andere een aantal vliegdekschepen en een submarine.

We zijn langs een aantal winkeltjes naar het stadion van de San Diego Padres gegaan. Ik ben een groot Major League Baseball fan en het leek ons wel leuk om een tour door het stadion te maken.

Voordat de tour begon hebben we in het park voor het stadion gegeten. Het was een bijzonder park, want je had daar toegang tot een tribune. Daar hebben we zitten eten. Er was een fraai uitzicht op het speelveld en het stadion.

Daarna begon de tour. Eerst alle tribunes bekeken. De plaatsen die net achter de thuisplaat liggen bleken heel erg duur. Mensen moeten zich eerst inkopen voor die plaatsen. Dat kost al 43.000 dollar. Daarna komen daar de kosten nog bij voor een seizoenskaart.

Het stadion is erg bijzonder. Een aantal oude gebouwen in de buurt zijn in het stadion verwerkt. Net zoals verschillende details in het stadion, die kenmerken van de stad naar voren lieten komen. De stenen waarmee het stadion gebouwd was, stelden de goudkleurige kust voor. Heel veel planten en bomen zijn in het stadion verwerkt.

Na de tribunes hebben we nog de vipboxen en verschillende restaurants gezien. Daarna werd het tijd om naar het speelveld te gaan. Op het veld liep een van de spelers rond. De pitcher Chris Young. We mochten het veld betreden en verder ook in de dug-out zitten. Daarna hebben we de kleedkamers van de uitploeg bekeken. Erg luxe allemaal.

De tour eindigde bij de fanshop. Daar heb ik nog een aantal gifts gekocht. Waaronder twee baseballs. Eentje daar gaat Edwin proberen twee handtekeningen te plaatsen. Een van een huidige speler en nog een van een voormalige speler. De baseballkaartjes mochten natuurlijk niet ontbreken.

Vervolgens zijn we terug richting de haven gelopen. Daar hebben we nog wat gewinkeld. De winkeltjes lieten ons terug denken aan het wilde westen.

Tegen etenstijd zijn we naar 'Old Town' gegaan. Het leek net als of we in Mexico waren. Erg veel Mexicaanse winkeltjes en ook heel veel Mexicaanse restaurantjes.

Bij een van de restaurantjes zijn we gaan eten. We wilden Edwin en Denise bedanken voor het geweldige verblijf. Het eten was erg lekker en veel. Zeker na dat we al een aantal mandjes met Mexicaanse chips opgegeten hadden.

Tijdens het eten hebben Edwin, Denise en ik genoten van een geweldige Margarita. Beetje groot maar wel lekker.

Dank je wel Edwin en Denise voor jullie gastvrijheid. Zoals een beroemde man uit California eens zei: I'll be back!

• 20 Juli 2008 - 08:33

Lambert En Tinie:

En zijn jullie wat uitgerust na een dagje San Diego.Vermoeiend maar wel veel gezien zeker.Jammer dat het er weer op zit het verblijf bij Edwin en Denise , Maar weer op naar het volgende je raakt daar niet uit gekeken.Nog een hele fijne vakantie en geniet er van Groetjes aan jullie allemaal. Goede reis verder.Oom Lambert en Tante Tinie

• 20 Juli 2008 - 09:13

Red Rooster:

Vet Vet Vet...mooie vakantie. jullie hebben al veel mooie dingen gezien daar. goed bezig!

groeten vanuit het regenachtige Nederland!

• 20 Juli 2008 - 09:54

Sturry:

Vette boot man!! :-)
    Geniet nog van de laatste week!