Dag 6: Sequoia Park en San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 6: Sequoia Park en San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 6: Sequoia Park en San Francisco

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

11 Juli 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Een nieuwe morgen brak aan. Er zou vandaag weer een lange rit op het programma staan, want we wilden voor het einde van de avond in San Francisco aangekomen zijn.

Op tijd uit bed en op zoek naar een ontbijt. Met behulp van de GPS was het dichtstbijzijnde eettentje makkelijk te vinden. Weer een stevige maaltijd met worstjes, eieren, bacon en aardappelen. Het zal wel dat de Amerikanen zo stevig zijn.

Nu op weg naar Sequoia National Park. Voordat we daar aankwamen, zagen we nog een hele rij gevangenen die aan elkaar geboeid waren. Ze droegen oranje pakjes en waren in de berm aan het werk. Zo gaat dat in Amerika.

In Sequoia staan een aantal erg grote en dikke bomen. De 'General Sherwood Three' is de grootste boom van de wereld. Daar zou onze auto minimaal 5 keer inpassen.

Na dit park op weg naar San Francisco. Een rit van ruim 6 uur rijden. Onderweg nog een auto gezien die op zijn zij stond. Waarschijnlijk is de chauffeur in slaap gevallen en zo tegen de berm aangereden. Heel veel Amerikanen schoten te hulp. Dat zijn de meeste Amerikanen die we ontmoet hebben: aardig en behulpzaam.

Halverwege de route hebben we gegeten in Modesta. Weer via de GPS ingevuld dat we dit keer zin hadden in Italiaans eten. We kwamen toen bij dit restaurantje uit. De serveerster bleek een vriend te hebben die op zijn 9e naar Amerika verhuisd is. Ze had hem meteen gesmst om te vragen waar hij in Nederland gewoond had, dat bleek Zeeland te zijn.

Daarna weer gauw verder naar de grote stad. Lange, vermoeiende rit. Bij San Francisco aangekomen werd het best hectisch. Erg veel auto's op maar een paar vierkante meters. Het was al donker, dus konden we wel genieten van een prachtige Skyline. We zitten nu in een motel dat aan de kust ligt. Vanuit onze hotelkamer horen we de golven.

• 12 Juli 2008 - 13:58

Marleen En Mupke:

Heey vakantiegangers ,
    Zo te zien vermaken jullie je daar wel lekkere steaks en mooie uitzichten .
    Hier is ook alles goed mupke loopt door de keuken want het is hier slechtweer

Mupke

• 12 Juli 2008 - 18:50

Jos En Wilhelmien:

600 km. dat is toch een hele rit, ik hoop dat we morgen ook zo ver komen richting Italie.
    hoelang zou je wel kachel kunnen stoken van die grote bomen, maar dat is eigenlijk weer jammer om te bedenken.
    groetjes

• 12 Juli 2008 - 19:08

Hallo Samen:

Wij weten zeker dat jullie daar erg genieten van deze prachtig reis.Die hebben wij ook ooit gemaakt Prachtig Komen jullie ook nog in San Diego ? Groetjes Oom Lambert en Tante Tinie

• 12 Juli 2008 - 20:22

Edwin En Denise:

Hey folks,
    Leuk te zien dat jullie onderweg zijn. Als je weet of je nog bij ons langs komt, bel z.s.m. zodat we er rekening mee kunnen houden! tel. 760 480 9666.

Groetjes vanuit San Diego,
    Edwin en Denise

• 12 Juli 2008 - 20:55

Bianc:

hallo'

echt super mooie foto's.
    ik zou zo met jullie willen ruilen.
    geniet er nog maar van.
    en neem wat zon mee als jullie terugkomen.
    super leuk dat we alles kunnen volgen op de site.

groetjes oet aelse.