Dag.18. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.18. New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.18. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De laatste dag is aangebroken. Vanmorgen de koffers en tassen gepakt en uitgecheckt bij het hotel.

Daarna hadden we nog tot 18 uur de tijd om rond te dwalen door de stad en nog wat inkopen te doen.

Als eerste bij ´Pret a Manger´ gaan eten. Weer een lekkere sandwich gegeten. Vervolgens zijn we gaan winkelen.

In het station ´Grand Central Station´ zijn heel veel winkeltjes. Maar de winkel waar we voor kwamen ´Littlemissmatched´ was er niet meer. Wel in een boekenwinkel een boek over het leven van Derek Jeter gekocht. Hopelijk leuker om te lezen dan het boek van Thomas Dekker ´Schoon genoeg´. Dat heb ik de laatste dagen uitgelezen, maar die Thomas Dekker die probeerde vooral zich zelf er positief uit te laten komen.

Daarna zijn we naar de winkel ´Build a Bear Workshop´ gegaan. Want binnenkort krijgen we er een neefje of nichtje bij en daar wilden we een beertje voor maken. Judith heeft hier al ervaring mee, dit is al de derde beer die ze hier maakt. Daarna nog kleding voor die beer uitgezocht.

Toen ging ineens de telefoon. British Airways hing aan de lijn. Ze wisten ons te vertellen dat we vertraging hadden van 3 uur. Hierdoor zouden we onze aansluiting van Londen naar Brussel missen. De vrouw aan de andere kant van de lijn bood ons een vlucht eerder aan om 20.40 uur. Dit hebben we geaccepteerd, want je aansluiting missen dat schiet ook niet op.

Vervolgens zijn we naar de M&M-winkel gegaan. Hier nog een cadeautje gekocht voor ons nichtje Julie. Maar wat dat is dat schrijven we nog niet, want dat moet een verrassing blijven. Aangezien Julie ook iedere dag mee leest, houden wij dat nog stil.

We wilden eigenlijk nog 3 dingen doen deze dag. Naar Central Park, naar het Vrijheidsbeeld en nog een laatste keer eten bij die Italiaan. Maar omdat we nu een paar uur eerder zouden gaan vliegen, was dat niet meer mogelijk.

We hebben toen gegeten bij ´Olive Garden´, daarna nog naar de ´Yankees Team Store´ geweest. Vervolgens op naar het hotel.

In het hotel nog de bevestiging uitgeprint. Nu blijkt ineens dat we niet om 20.40 uur gaan maar om 21.55. Nog altijd eerder dan onze vlucht die we geboekt hadden. We hadden dus nog wel in de stad kunnen blijven, maar om nu weer terug te gaan.

We hebben toen onze koffers in een taxi geladen en zijn naar het vliegveld gereden. Hier zitten we nu en om 21 uur kunnen we boarden. Dan is het op naar Londen, waar we om 9.35 uur aan zullen komen. Dat is een uur vroeger dan dat het in Nederland is.

Daarna gaan we door naar Brussel en daar halen we onze auto op, die ons naar Neerpelt zal rijden. Daar komt Mupke bij ons in de auto zitten en dan gaan we door naar Budel-Schoot. Dan zit er weer een mooie reis op.

• 27 Juli 2011 - 10:09

Jeroen:

Zo, dan is het weer mooi geweest.
    En volgend jaar, dan zal alles anders zijn als jullie kleine hummel er is...misschien kun je dan vanuit De kempervennen oid een mooi verslag bijhouden;).
    We spreken elkaar snel weer.

• 27 Juli 2011 - 10:16

Rooie:

En dan heb je tenminste weer de fam. v Deursen als achtergrond muziek! ;)