Dag.2.: New York City (deel.1.) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.2.: New York City (deel.1.) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.2.: New York City (deel.1.)

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ons eerste verslag van dag 2 in New York. Het was een erg rare nacht. Omdat we eigenlijk te vroeg zijn gaan slapen, waren we allebei al super vroeg wakker.

Niels de eerste keer al om 2 uur (8 uur Nederlandse tijd), daarna nog 2 uur door kunnen slapen tot 4 uur (10 uur Nederlandse tijd), maar daarna klaar wakker.

Judith heeft langer geslapen tot 5 uur (11 uur Nederlandse tijd). Erg wennen zo´n jetlag, maar het ging niet anders.

Toen hebben we besloten om rond 7 uur de metro te pakken naar Times Square. Hier ligt een broodjeszaak ´Cafe Europa´ waar je heel erg lekker kunt ontbijten. Gelukkig is die heel erg vroeg open.

Het was super koud vanmorgen. Het leek nog kouder dan vorig jaar toen we met een berg sneeuw in New York rondliepen. Gelukkig is het weer wel een stuk beter geworden. ´s Middags heeft de hele middag de zon volop geschenen. We zijn zelfs al verbrand.

Na de metroreis kwamen we aan op Times Square aan. Het mooie plein met de vele lichtjes. Je kunt zoveel foto´s maken als je wilt, maar je moet het gewoon een keer zien! Op het plein stonden kunstwerken uitgestald.

Voor het eerst sinds jaren konden we het ´Hardrock Cafe´ goed zien, normaal stond het iedere keer in de steigers.

Bij het ABC gebouw werd ´Goodmorning USA´ opgenomen. Heel even staan kijken, maar geen bekenden gezien.

Vervolgens zijn we de metro weer ingegaan. We zijn naar het begin de wijk ´Greenwich Village´ gegaan.

In die wijk ligt het ´Washington Square´. Dit gebouw lijkt op de ´Arc de Triomphe´ die in Parijs staat. Als je door de boog heen kijkt, zie je ´the Empire Statebuilding´.

Tegenover het plein de ´Judson Memorial Church´ gezien. Een mooi gebouw met gebrandschilderde ramen. Dat zag er heel apart uit.

Daarna hebben we een route uit onze reisgids gelopen door deze wijk. We waren nog nooit samen in deze wijk geweest. Een heel apart stuk New York: fraaie huizenrijen, stille straatjes. Deze wijk heeft ook een belangrijke rol gespeeld in het ´accepteren´ van mensen die homosexueel zijn.

Je krijgt echt het gevoel dat je in een dorpje rondloopt. Het is er nog rustiger dan in Budel-Schoot. Er zijn 2 hele vreemde huizen. Het eerste huis heeft een hele rare vorm. Kunstenaars denken dan ook dat hun creativiteit in deze vreemde behuizing zou opbloeien.

Het tweede huis ligt aan Bedford street 75,5. Dit is het smalste huis van de stad.

De tweede en derde wijk van de dag (ook hier waren we nog nooit samen doorheen gelopen) waren ´Soho en Tribeca´.

Soho vestigt de aandacht door de historische gietijzeren gevels. Hier zijn veel galeries, cafes, winkels en coutureboetieks. Ook het ´Singer Building´, die van de naaimachines ligt ook in deze wijk. Tribeca heeft galeries en vele nieuwe restaurants.

Het was ondertussen bijna 12 uur geworden en het was weer etenstijd. Terug naar ´Times Square´. Daar ligt ons favoriete restaurant ´Olive Garden´. Ooit de tip van Manuela gekregen, en ze had gelijk. Heerlijk Italiaans eten. Vooraf krijg je altijd een heerlijke salade met geraspte kaas. Daarna heeft Judith een bord spaghetti gegeten en ik de ´Tour de Italy´. Drie verschillende soorten Italiaanse gerechten krijg je dan. Echt een aanrader.

Na het eten zijn we gaan winkelen. Als eerste naar de ´Disneystore´. Deze is in oktober geopend. Een mooie twee verdiepingtellende winkel. Niets gekocht! Een wonder, maar de week is nog lang.

Daarna naar 5th Avenue gelopen daar liggen twee winkels waar we zeker spullen gingen kopen. Als eerste naar ´Little Miss matched´. Wat een leuke spullen hebben ze daar. Allemaal met vrolijke kleurtjes. Normaal zou je zeggen, dat past niet bij elkaar. Maar het is echt super leuk. Daarom ook de naam van deze winkel. Hier hebben we sokjes en een mooie deken gekocht voor onze kleine die op komst is.

Daarna door naar de buren: Build-a-Bear-Workshop´. Vorig jaar al een beer gemaakt, maar nu eentje voor ????????. Als eerste zoek je een beer uit, die mag je dan daarna zelf vullen, en aankleden. Leuke winkel om een keer te gaan kijken en zelf een beer in elkaar te zetten.

Nu zijn we terug in het hotel. Even een tussenpauze, voordat we vanavond weer verder gaan. We kunnen niet zo doorgaan zoals we normaal altijd deden, maar dat is ook niet erg. Wat we nu niet zien, zien we in de zomer wel.

Vanavond uit eten en dan naar het basketbal. De New York Knicks spelen thuis in de ´Madison Square Garden´ tegen de Utah Jazz. Bij de Jazz speelt een Nederlander (als hij niet op de bank zit). Wat we verder gaan doen, zien we vanavond wel weer. Dan volgt natuurlijk ook nog een tweede verslag.