Dag.15.: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.15.: New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.15.: New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

25 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag twee in New York City. Op naar de 'David Letterman-show'. Vanaf 9 uur kun je in de rij gaan staan. Je meldt je dan aan om mee te doen aan de loterij voor kaartjes naar deze show.

Ik ben hier al twee keer bij aanwezig geweest. Echt een leuke belevenis. Na even in de rij gestaan te hebben, moesten we een formulier invullen en kregen we een gesprek met een medewerkster. Zij keurde alles goed en het aanmeldingsformulier mocht mee doen aan de loterij.

Om 12.50 uur moesten we terug bellen. Maar het was pas 10 uur. Toen zijn we naar de 'Madison Square Garden' gelopen om hier een rondleiding te krijgen. Maar helaas....er werd flink verbouwd. De rondleidingen waren pas weer in september. Dat was een tegenvaller.

Terug richting 'Times Square'. Daar nog wat rondgelopen en nog wat gedronken. Op den duur was het tijd om te bellen. Maar helaas...ook de kaartjes voor de show met Sylvester Stalone ging aan onze neus voorbij. Ook erg jammer.

Tot dan toe had het ook alleen maar geregend. Behoorlijk frustrerend. Maar op den duur hadden we droog weer. We zijn toen helemaal naar het zuidelijkste puntje gegaan. Daar hebben we de boot gepakt. Op de South Ferry (gratis toegang) heb je een mooi uitzicht op de stad en op het Vrijheidsbeeld.

Vervolgens hebben we een wandeling door Manhattan gemaakt. Via Battery Park naar Wallstreet, door naar Ground Zero.

Vandaaruit zijn we naar de haven gelopen om daarna via de gerechtsgebouwen in China Town en Little Italy uit te komen.

In Little Italy hebben we heerlijk gegeten bij mijn favoriete restaurant. Voor dat je het hoofdgerecht krijgt, geven ze je brood met heerlijke olijfolie.

Ondertussen was het alweer bijna 20 uur. Ik begin al goed te merken dat ik nu bijna 6 weken aan het reizen ben. Frank begint ook al wat vermoeider te raken na bijna 2,5 week. Dus we waren op tijd in het hotel terug.

Morgen (donderdag) krijgen we een rondleiding bij de New York Yankees. 's Avonds gaan we naar de laatste honkbalwedstrijd van deze reis: de New York Mets tegen de Florida Marlins. Heel toevallig ook de ploeg waar we als eerste het stadion van bezocht hadden.

• 26 Augustus 2010 - 18:03

Rooie:

Kijk 2 verslagen op 1 dag! het kan niet meer stuk! :)

Maare, hou het rustig daar en tot snel!

• 26 Augustus 2010 - 19:33

Toon En Els:

Het is niet gek dat jullie vermoeid beginnen te raken als je 2500 mijl hebt gereden in 13 dgn!! Hier een klein opkikkertje: PSV heeft vandaag gewonnen van een Russische club met 5-0

Heel veel groetjes en nog veel plezier

• 26 Augustus 2010 - 20:21

Jeroen:

Nou ben ik helemaal van de wap...
    2 verslagen, en morgenvroeg dan, komt er dan iets of wordt dat weer overmorgen? Snap jij het nog rooie?

Maar Niels, jij als afgestudeerd toerist kan toch zeker niet moe worden van een beetje rondrijden en -wandelen:).
    Groeten

• 27 Augustus 2010 - 12:06

Jurgen:

Dat is wel ontzettend balen zeg geen tour door MSG.........en dan ook nog eens geen Rambo! Ik voel met je mee Frank.