Dag.6. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.6. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.6. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag rustig aan gedaan. Om 9 uur opgestaan en daarna wat in de stad rond gelopen. Winkeltjes in en winkeltjes uit. Om 11.30 uur moest ik al richting het stadion, want de Yankees spelen al om 13 uur.

Vandaag weer tegen de Tampa Bay Rays. Wat ik gisteren al dacht, werd waar. Jeter stond niet in de basis. Dus gisteren heb ik hem voor het laatst in het echt zien spelen. Jammer, wat een carriere heeft die man gehad. En heeft hij hopelijk ook nog de rest van het seizoen.

Vandaag ging het een stuk beter dan de eerste 3 wedstrijden. Een hoop aantal homeruns van de Yankees. Het pitchen van de Japanse superster Tanaka hielp ook zeker! Er waren heel erg veel Japanners in het stadion. Die werden helemaal gek.

Tijdens de wedstrijd ben ik op een plaats gaan staan waar de wifi werkte. Ik heb daar de app van radio 1 aangezet. Op hetzelfde moment werd de laatste speelronde in de Nederlandse voetbalcompetitie afgewerkt. Ondertussen paar keer contact gehad met mijn maat Fon Moonen. Hij is Roda JC supporter. Dus flink geduimd vanuit New York maar het heeft niet mogen helpen. NEC wist helaas gelijk te spelen. Ondertussen ging het honkbal wel door. Ik zei al dat het beter ging, zo goed zelfs dat de Yankees eindelijk wonnen. De uiteindelijke uitslag was 9 tegen 3. Mooie wedstrijd. Nog even blijven hangen in het stadion, want het duurt weer zeker een jaar voordat ik terug ben.

Na de wedstrijd helemaal naar het zuidelijke puntje van Manhattan. Nog een keer naar Little Italy. Laatste avond die ik hier ben, dus nog een keer goed eten bij de Italiaan. Leuke mensen ontmoet. Een stel uit Atlanta, Georgia. Zij kwam eigenlijk uit Manchester. Meteen wat tips gekregen voor komende zomer. Veel gesproken over het zuidelijke gedeelte van Amerika. Ook over country muziek.

Om 19 uur begon het weer hard te regenen, dus ben ik terug gegaan naar het hotel. Net lekker een bak Ben and Jerry ijs naar binnengewerkt en nu VI kijken en ondertussen dit stukje schrijven.

Morgen alweer de laatste dag, maar ik kom helaas niet meer in Manhattan. Om 11 uur moet ik uit mijn kamer. Daarna ga ik op mijn gemak naar New Jersey naar Newark International Airport. Het wordt nog een klus om het te bereiken, want de Airtrain die naar de terminal gaat, is 2 maanden buiten bedrijf. Daarom ga ik al zo vroeg, want ik vlieg pas om 18.30 uur.

Het was weer een super leuke reis, maar ik ben ook wel weer blij als ik thuis ben. Een hele week alleen is wel lang. Morgen weer terug naar Judith en mijn kleine vriendje. Ik kijk er nu al naar uit!