Dag.1. Budel-Schoot - Köln - Düsseldorf - Dortmund - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.1. Budel-Schoot - Köln - Düsseldorf - Dortmund - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.1. Budel-Schoot - Köln - Düsseldorf - Dortmund

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

05 Juli 2013 | Duitsland, Dortmund

Vandaag zijn we aan een rondreis door Duitsland en Oostenrijk begonnen. Als eerste stad hadden we vandaag Köln op het programma staan. Een hele planning gemaakt wat we vandaag allemaal gingen doen, maar daar kwam uiteindelijk bijna helemaal niets van terecht.

Als eerste gingen we naar de Kölner Seilbahn. Dit is een kabelbaan die van de ene oever van de Rijn naar de andere oever gaat. Daarbij heb je een mooi uitzicht over Köln.

Er is alleen een klein 'nadeel' aan deze kabelbaan. Deze ligt namelijk langs de dierentuin. We wilden vandaag eigenlijk niet naar de dierentuin gaan, omdat we hier al ooit geweest zijn. Maar toen Stijn vanuit de auto de dierentuin zag, begon hij al te roepen, te klappen, te zingen en te dansen. We waren meteen verkocht en hebben toen toch maar niet voor de Kölner Dom en Altstadt gekozen.

Eerst de kabelbaan in. We hadden een mooi karretje met de figuren van 'Die Sendung mit der Maus'. Daar keek ik vroeger altijd al naar. Judith vond het maar eng in zo'n bakje over een rivier. Het kraakte en piepte aan alle kanten. Stijn moest even wennen, maar uiteindelijk vond hij het prachtig. Overal naar wijzen. We hebben zo de Dom en de Altstadt toch nog gezien, maar dan vanaf een afstandje. Zelfs deze keer het 'Hardrock Cafe' overgeslagen.

Na het ritje liep Stijn meteen naar de ingang van de dierentuin. Het was vandaag prachtig weer. Een graad of 25. Bijna alle beestjes waren buiten en lieten zich ook goed zien. Het mooiste was het nijlpaardenverblijf. Dat is er nog niet zo lang. Je ziet de nijlpaarden van heel erg dichtbij en ook een keer zwemmend. Leuk om te zien. Als luncht trouwens de eerste bak 'chili con carne' gehad van deze vakantie.

Het was ondertussen al 4 uur geworden. Tijd om iets te gaan eten. Met het vrijgezellenfeest van Jeroen zijn we naar Düsseldorf gegeten. We hadden toen gegeten bij restaurant '12 Apostel'. Heel veel voor weinig geld.

Ik vond het een goed idee om daar ook met Judith en Stijn naar toe te gaan. We waren aan de vroege kant daar. We konden alleen kiezen van de middagkaart. Nog altijd genoeg keuze. Allebei voor een 'Wiener Schnitzel' gekozen. Smaakte weer top. Ook Stijn heeft er van genoten. Bij het voetbalstadion van Düsseldorf was ik nog nooit geweest. Dus meteen daar even langs gereden. Een beker gekocht met daarop het logo van de club. Dat doe ik altijd als ik bij een voetbalstadion op bezoek ga. Ook dit is een behoorlijke verzameling.

Na het stadion zijn we naar Dortmund gereden. De eerste slaapplaats van deze reis. Tegenover ons hotel ligt het Borussia Dortmund stadion. Daar ga ik morgen naar toe. Stijn gaat dan voor het eerst mee naar een wedstrijd. Morgen blijven we ook in dit zelfde hotel slapen: Best Western Parkhotel Westfalenhallen.

• 05 Juli 2013 - 21:53

John:

Hey Familie!

Gaaf. En dan vooral de stadions ;-). Benieuwd wat de kleine man van het voetballen vindt morgen! Veel plezier! Leuk om de verhalen weer te lezen!

Groeten!

• 06 Juli 2013 - 06:53

Bart:

Jazeker, dat essen in Dusseldorf was zeker goed! Heul en veul, en het smaakte heerlijk.

Aufwienerschnitzel

• 06 Juli 2013 - 08:20

Will Corstens:

Hallo Allemaal.
    Leuk om jullie weer te kunnen volgen op jullie reis. Jullie hebben in ieder geval al heel een goed begin gemaakt.

We wensen jullie nog een goede reis en heel fijne vakantie.

Groetjes, Ome Harry en tante Willy

p.s. Niels, je mist vandaag wel de familiedag van Helmond Sport !!!!

• 06 Juli 2013 - 11:06

Fon: