Dag.19.: Atlantic City - New York City - Reisverslag uit Long Island City, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.19.: Atlantic City - New York City - Reisverslag uit Long Island City, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.19.: Atlantic City - New York City

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 Juli 2012 | Verenigde Staten, Long Island City

Wat een reis vandaag. Het was maar 219 kilometer, maar de GPS vond het leuk om ons door Manhatten te laten rijden. Vlak voordat we New York binnenreden, was er een enorm noodweer. Het zicht was beperkt tot een meter of 5. Dat rijdt niet fijn!

Daarna stuurt hij ons via de Lincoln-tunnel naar Queens. Dit zijn 3 tunnels en iedereen wil daar het liefste tegelijkertijd door heen rijden. Een wonder dat we geen botsing hadden. Een auto maakte het zelfs zo bont, dat hij mij half over de stoep links wilde inhalen. Dat lukte hem niet. Uiteindelijk is hij me wel voorbij gegaan. Maar een halve mijl verder stond hij langs de kant. Hij had een botsing veroorzaakt. Mafkees!

Daarna door Manhatten, 8th Avenue, 7th Avenue dan via de rotonde bij het Columbusmonument langs Central Park. Vandaar uit kwamen we bij de Queensborough Bridge. Ook hier weer een half uur passen en meten voordat we eindelijk de brug op kwamen. Ondertussen wel de set van 'Law and Order SVU' voorbijgereden. Helaas geen tijd om te stoppen of foto's te maken.

De rit door Manhatten duurde alles bij elkaar een dik uur. Bij het hotel aangekomen alle koffers eruit. Auto een beetje opgeruimd en door naar het vliegveld, want we hadden nog maar een uur. Om 13 uur moest de auto ingeleverd zijn. Om half 1 kwamen we bij het vliegveld aan.

De auto werd flink gecontroleerd. Er werd niets meer gezegd over de spiegel die op dag 1 beschadigd was geraakt. We kregen het bonnetje met daarop de uitslag: 3758 kilometers.

Vanaf het vliegveld hebben we de metro gepakt en zijn we de stad in gegaan. Naar 'Times Square'. Stijn heeft zijn ogen uitgekeken. Zoveel mensen, muziek, lichtjes en wat nog niet meer.

Daarna wilden we gaan eten bij een van onze favoriete restaurantjes 'Rosie O'Grady'. Maar deze was er niet meer. Net even op internet gekeken. Hij blijkt verhuisd te zijn. Dus morgen nog eens proberen. We zijn toen maar naar 'Olive Garden' gegaan. Vandaaruit heb je een mooi uitzicht op de straten bij Times Square. Vond Stijn weer geweldig. Filmpje staat op mijn facebook, want ik kan hier nog geen filmpjes plaatsen.

Na nog even rond te hebben gelopen, zijn we gaan inchecken. We wilden nog de stad in vanavond, maar Stijn is helemaal op. Hij ligt nu zo lief te slapen, dus we gaan vanavond niets meer doen. Het gaat toch hard regenen, als we zo naar buiten kijken.

Morgen weer een hele dag in New York. Dan halen we de schade wel in.

• 27 Juli 2012 - 02:03

Niels Habraken:

Het is ondertussen noodweer. Vanavond niets meer doen. Series kijken en roomservice laten komen. Morgen er weer vol tegen aan!

• 27 Juli 2012 - 08:22

Angelique:

He

Ik wens jullie nog een paar fijne dagen in New york.

Gr xx

• 27 Juli 2012 - 08:35

Wendy:

Is het bij jullie warm, dan hebben wij regen en nu schijnt hier de zon en regent het dus bij jullie. Hou hoop hoor, want hier slaat het weer vanavond om (en bij jullie dus waarschijnlijk ook).
    Geniet ervan in NYC!

Groeten, Wendy

• 27 Juli 2012 - 11:32

Jeroen:

Dat zijn weer genoeg kilometers, maar niet zoveel als in 2008 he.
    Veel plezier nog in NY.
    groeten

• 29 Juli 2012 - 00:52

Rooie :

Test?

• 29 Juli 2012 - 00:53

Rooie:

Ja, hij doet het weer via gsm! :) greets!