Dag.13.: Chicago - Indianapolis - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.13.: Chicago - Indianapolis - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.13.: Chicago - Indianapolis

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

20 Juli 2012 | Verenigde Staten, Indianapolis

349 kilometer. Dat stond op de teller toen we het hotel bereikt hadden in Indianapolis.

We waren vanmorgen wat aan de late kant. Pas om 9.30 uur vertrokken. Uiteindelijk om 13.30 uur waren we in downtown Indianapolis aangekomen.

Het is de hoofdstad van de staat Indiana. Het is de 12e grootste stad in de USA. Zou je niet zeggen, als je zo door deze stad loopt. Alles is goed te voet te bekijken.

Het was al vrij laat, dus tijd om meteen te gaan lunchen. Dat deden we zoals gewoonlijk bij het Hardrock Cafe. We werden geholpen door een oma. Ik gok dat ze zo'n jaar of 60 oud was. We hadden nog nooit zo'n oude dame gezien die daar werkt. Meestal zijn het van die meisjes in hun begin 20. Dit was het een na laatste restaurant wat ik nog bezoeken moest tijdens deze trip.

Vandaag was het een stuk minder warm dan normaal. Maar 80 graden. Dat was wel lekker om door de stad te wandelen. Wat me opviel was dat bijna alle straten naar de staten van de USA vernoemd zijn.

We waren als eerste naar het 'Visitors Center' gelopen. Daar hebben we een kaartje gekregen en wat routes om te lopen.

We hebben de 'Cultural Route' gevolgd. Door de stad loopt een grote gracht. Deze hebben we voor een groot deel gevolgd. Je komt dan langs een aantal mooie gebouwen. Ook hebben we het 'American Football Stadium' en de hal waarin de Indiana Pacers basketballen gezien.

Na een aantal uren door de stad te hebben gelopen, zijn we nog met de auto naar de racebaan gereden van de Indianapolis 500. Hier heeft onze landgenoot Arie Luyendijk ooit een aantal keren gewonnen.

Vervolgens zijn we naar het hotel gereden. Pizza besteld via internet bij Dominos. Smaakte goed. En voor het eten nog gezwommen in het zwembad. Stijn vind het nu erg fijn om te spetteren in het water.

Morgenvroeg gaan we naar Cincinnati. Nu nog even tv kijken en dan heerlijk slapen.

• 21 Juli 2012 - 07:46

De Buurtjes:

Wat mij opvalt is dat Stijn ondanks dat lange reizen zijn goede zin niet verliest, wat een lief ventje hebben jullie toch.

• 21 Juli 2012 - 12:36

Jeroen:

check.

• 21 Juli 2012 - 19:58

Niels, Judith En Sti:

Stijn blijft goede zin hebben tijdens de reis. Echt geweldig doet hij het. Hopelijk de laatste week ook nog!

@jeroen en @rooie hoe is het leven in Buul?

• 22 Juli 2012 - 04:35

Rooie:

gisteren via facebook gelezen. ;)

maar het is rustig hier...weer begint beter te worden! dus dat is al een goei ding.