Dag.11.: Stevensville - Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.11.: Stevensville - Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.11.: Stevensville - Chicago

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 Juli 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Vandaag 145 kilometer van Stevensville in Michigan, via de staat Indiana naar de staat Illinois.

We zijn aangekomen in Chicago. De 'windy'-city. In de winter vriest het hier dat het kraakt, maar daar is nu niets van te merken. 100 graden schoon aan de haak.

Behoorlijk warm dus weer. Maar we klagen niet. Sorry Nederland! Er is een uur tijdsverschil, dus nu hebben we 7 uur achterstand op Nederland. Wij houden voor ons gevoel maar gewoon 6 uur verschil aan.

Als eerste zijn we naar het stadion van de Chicago Cubs gereden, want 's avonds wordt de wedstrijd tegen de Miami Marlins gespeeld. We hebben 1 kaartje gekocht voor Niels, want de wedstrijd wordt pas om 20 uur gespeeld. Morgen gaan Judith en Stijn mee naar de wedstrijd, maar dan is het de middagwedstrijd.

Nadat het kaartje besteld was, waren we naar 'Lincoln Park' gereden. In dat park heb je een mooi uitzicht op de skyline van Chicago en er is een dierentuin. Het bijzondere aan deze dierentuin is dat je geen entree hoeft te betalen.

Een parkeerplaats vinden viel niet mee. We vertrouwden op de GPS, maar toen stonden we in eens in een prive parkeergarage van een wooncomplex. Die medewerkster van de garage deed nog al moeilijk. Wij speelden (was niet veel voor nodig) de domme toerist die het niet snapte.

Uiteindelijk een parkeerplaats gevonden (kostte uiteindelijk 20 dollar) en zijn we het park in gelopen. Eerst bij de leeuwen geweest. Daar waren ze net met het fokprogramma bezig, want de leeuw was bij een leeuwin gezet. Aangezien Stijn nog geen 18+ was, waren we maar verder gelopen.

Tijgers, apen, beren, giraffen, neushorens en nog veel meer waren aanwezig. Een hele mooie dierentuin. Kunnen de dierenparken in Nederland nog iets van leren. Zeker als je dus ziet dat je geen entree hoeft te betalen.

Na een aantal uren in het park gelopen te hebben, ging het op naar het hotel. We konden nog niet inchecken, dus een uurtje gewacht en toen was het 15 uur (plaatselijke tijd). Toen konden we de kamer in.

Alles geinstalleerd, daarna zijn we gaan eten. Uiensoepje, fish and chips en een spinaziesalade met kip. Het ging er goed in.

Daarna zijn Judith en Stijn terug gegaan naar de kamer en is Niels naar het stadion gegaan.

De Cubs is een van de oudste clubs uit de historie van de MLB. In 1870 speelde de club haar eerste wedstrijd. De wedstrijden worden gespeeld in het stadion 'Wrigley Field'. Het is gebouwd in 1914. Het straalt echt honkbal uit. Wat een verschil met de moderne stadions.

Het ligt ook midden in een woonwijk. Het doet echt Engels aan. Waarschijnlijk dat daarom ook veel Ierse pubs rond het stadion liggen. Net zoals in Boston.

De belangrijkste spelers die meespeelden:

Chicago Cubs: Jeff Baker, David DeJesus.
Miami Marlins: Hanley Ramirez, Jose Reyes (oud-speler NY Mets), Emilio Bonifacio.

Wie kent ze niet!

De eerste bal werd symbolisch gegooid door Will Ferrell (The Campaign, Eastbound and Down, Saterdaynight Live) en Zach Galifianakis (The Hangover I en II).

In de eerste paar inningen werden er meteen 2 homeruns geslagen. Toen was de stand 1 tegen 1. (Reyes en Castro)

Langs mij zat een grote groep Duitsers. Een van de meiden die werkte al 10 maanden in Chicago en was nog nooit naar een sportwedstrijd geweest. Ze vroeg ook veel over het spel, want ze snapte er niets van. Heb ik meteen weer wat Duits kunnen oefenen.

Aan de andere kant zat een Amerikaans gezin uit Texas. Zij waren ook voor het eerst bij de Cubs. Dit was mijn 2e wedstrijd daar. Ze vonden het wel grappig dat een Nederlander de MLB interessant vond.

Ondertussen ging de wedstrijd door. In de zevende inning sloegen de Cubs toe. Ze scoorden 4 punten. Dat bracht de eindstand op 5 tegen 1. De wedstrijd is in de 8e inning gestaakt. Er brak een wolkbreuk uit boven Chicago.

Ik heb nog nooit zoveel bliksem en regen bij elkaar gezien. De wedstrijd ging nog even door, maar het was niet meer mogelijk om te spelen. Het doek ging over het veld en toen ben ik gaan lopen naar de metro.

Toen ik een kleine 45 minuten later aankwam in het hotel bleek dat de wedstrijd definitief afgelast was. De uitslag blijft nu dus 5 tegen 1 en de laatste 2 inningen worden niet meer gespeeld.

Ondertussen is het al 1 uur (oude tijd), dus 12 uur plaatselijke tijd. Giel op de radio, want in Nederland is het alweer bijna 7 uur. Nog even 'Begin de dag met een dansje' luisteren. En dan slapen!

Morgen blijven we dus in Chicago. De stad in en nog naar het honkballen.

• 19 Juli 2012 - 05:31

Niels Habraken:

Eindig je dag met een dansje!
    Eindig je dag met een lach!
    Want wie vrolijk kijkt in de avond, die lacht de hele volgende dag,
    die lacht de hele volgende dag!

• 19 Juli 2012 - 05:49

De Buurtjes:

hahahah ben lekker eerder als die rooie.
    Het is echt heel interessant om je reis te volgen, en ik lees het met veel plezier.

• 19 Juli 2012 - 05:50

Niels Habraken:

Mooi om te lezen dat jullie het leuk vinden! :p Staat ons huisje nog? haha

Die Rooie is wat traag. Hoe zal het toch komen?

• 19 Juli 2012 - 06:40

Wendy:

Weer een dierentuin... Dat wordt thuis nog een keertje de foto's kijken met de meiden. Gelukkig staan de 18+ foto's er niet op. Kan Julie weer verslag uitbrengen aan Mupke!
    Geniet ervan!

• 19 Juli 2012 - 06:46

Niels Habraken:

@wendy en ik heb zo'n gevoel dat dit nog niet de laatste dierentuin is!

• 19 Juli 2012 - 10:17

Rooie:

Druk aan het werk natuurlijk! ;)

• 19 Juli 2012 - 10:45

Jeroen:

Ik dacht van morgen al dat er iets aan de hand was, want geen bericht van Niels, maar het was dus gewoon wat laat geworden.
    Ik snap wel dat die dierentuin gratis was, die verdienen al genoeg aan de parkeerplaatsen:).

• 19 Juli 2012 - 18:09

De Buurtjes:

Huis en auto nog in goede staat en vandaag jullie prive tuinman gras komen maaien ;-)

• 19 Juli 2012 - 21:30

Angelique:

He

Ik ben er weer ik ga alle verslagen nog ff nalezen en fotookes bekijken!
    Gr

• 20 Juli 2012 - 06:21

Maria:

Ben er ook weer ben er even een paar dagen tussenuit geweest ,heb immers ook vakantie ,maar heb je verslagen bijna allemaal doorgelezen
    Wedstrijd ...dierentuin ...zelfs het eten en de reis ,in alles lees ik dat jullie het naar je zin hebben ,mooi toch
    Jammer dat je ook regen hebt gekregen maar wij weten hier niet beters
    Maar ik lees alles met plezier ....
    Nog een fijne voortzetting
    Groetjes aan Judith en Stijn ...vind het knap dat hij het zo goed doet