Dag.7.: Pittsburgh - Cleveland - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.7.: Pittsburgh - Cleveland - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.7.: Pittsburgh - Cleveland

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

14 Juli 2012 | Verenigde Staten, Cleveland

Vandaag 214 kilometer gereden van Pittsburgh naar Cleveland. Cleveland ligt aan de kust van het Eriemeer, een van de Grote Meren tussen de VS en Canada.

We blijven hier twee dagen. We hebben al heel wat kilometers gereden en het leek ons geen verkeerd idee na een week een eerste rustdag in te plannen.

Eerst hebben we de auto bij het hotel neergezet. We konden nog niet inchecken, aangezien het pas 11 uur was. We zijn inderdaad iedere dag vroeg op pad. Stijn is meestal rond 6 uur a 7 uur wakker. Dus dan vertrekken we ook maar op tijd, dan hebben we nog iets aan de dag, want Stijn gaat meestal tussen 19 en 20 uur weer naar bed. Tussendoor doet hij wat slaapjes in de auto of in de buggy.

Vanaf het hotel liepen we langs het stadion van de 'Cleveland Indians'. Ons hotel ligt er tegenover. Daar hebben we de kaartjes voor de rondleiding opgehaald.

Daarna (je kunt het vast al raden) op naar Hardrock Cafe. Daar hebben we weer onze lunch gegeten en ook weer een shirt gekocht. Ook mijn verzameling groeit.

Vanaf het Hardrock Cafe zijn we een groot winkelcentrum ingelopen. De 'Tower City Center' is naast winkelcentrum ook het Centraal Station van de stad.

Vervolgens zijn we langs het stadion van de 'Cleveland Caveliers' gelopen. Zij spelen hun basketbalwedstrijden in de 'Quicken Loans Arena'. Hier zijn we niet naar binnengegaan.

We hadden bijna een prive rondleiding gehad, maar op het laatst kwamen er nog twee jongens (een uit San Diego en een uit Toronto) om ook aan de tour deel te nemen. Gisteren waren we denk ik wel met 30 mensen.

Onze gids 'Bob' wist veel leuke feitjes te vertellen. Eerst vertelde hij over de geschiedenis van de club. Daarna zijn we naar de kleedkamer van de tegenstanders gelopen. De thuiskleedkamer was niet beschikbaar. Hij wees de vaste plek van 'Derek Jeter' aan. Dus Stijn daar neergezet voor een KODAK-moment. Daarna gingen we naar de persruimte, de oefenruimtes en als hoogtepunt mochten we het veld op en de dugout in. Dit gedeelte vond Stijn ook het leukste. Papa trouwens ook. Gelukkig gaat mama trouw mee naar de rondleidingen.

Na de rondleiding weer de shop ingegaan. Voor mezelf een t-shirt gekocht en voor Stijn de volgende mascotte. Het beestje ziet niet uit, maar goed....(zie foto helemaal rechts).

Na de rondleiding was het tijd om in te checken. Alles op de kamer gezet en toen hadden we gehoopt dat Stijn even 2,5 uur wilde gaan slapen. Maar hij was het hier niet mee eens.

Hij wilde weer de stad in. Dat hebben we toen ook maar gedaan. Vanaf het hotel rijdt er een pendelbusje naar verschillende locaties in de stad. Wij zijn meegereden naar het havengebied. Daar ligt de 'Rock & Roll Hall of fame'.

We kwamen binnen en meteen zagen we de luifel van CBGB uit New York. CBGB (Country, BlueGrass, and Blues) was een muziek club uit New York City.

Frank en ik zijn hier naar op zoek geweest tijdens onze reis een aantal jaren geleden. (Frank voor mij is de cirkel nu rond!).

Het museum ligt aan de kust van Lake Erie. De beste, bekendste en meest invloedrijke muzikanten worden hier geeerd. Er was een totaal overzicht van vroeger en nu.

Heel veel atributen, lp's, cd's, muziekinstrumenten en wat allemaal nog niet meer stonden tentoongesteld. Het enige nadeel was dat je geen foto's mocht maken. Dat was in Nashville beter bij de Hall of fame of Country musik.

Een aantal foto's heb ik toch nog kunnen maken. Overal hoorde je muziek. Het ene liedje was bekender dan het andere. Maar al met al vooral een 'A-ha Erlebnis'. Hoewel A-ha dan weer niet vertegenwoordigd was. Van Elvis naar Metellica en van Jerry Lee Lewis naar U2. Alle grote der aarde waren aanwezig.

Buiten het museum stond nog de tourbus van Johnny Cash. Ook hier even in geweest. Aan de andere kant van het museum was een festival bezig. Het 'Summer of Hate' festival. Maar ik kende verder geen bands.

Na dit bezoek zijn we lopend terug gegaan naar het hotel. Cleveland is maar een kleine stad en is goed lopend te verkennen. Terug naar het hotel was ongeveer 20 minuten lopen.

We zijn nog langs verschillende gebouwen gelopen. Het meeste in het oogspringend was een enorme stempel die voor het stadhuis was neergelegd.

Ondertussen zijn we nog gaan eten. Dit keer was de steak weer wat groter: 24 oz. Het begint ergens op te lijken.

Vandaag ook maar eens een wasje aangezet. In het hotel is een wasmachine en een droger. Dat is wel handig. Alle rompers en kleren van Stijn zijn gewassen. Die van ons komen morgen wel.

Morgen gaan we naar de dierentuin van Cleveland. Verder niet veel op het programma. Maar ja, je weet maar nooit hoe het kan lopen.

Gisteren hebben we nl. de route aangepast. We gaan niet meer naar Canada. Dat is toch te ver. Daarom gaan we nog wat dingen in Amerika ontdekken. Maar daarover later meer. Ik schenk nu een sapje in en ga nog even een aflevering van 'The Good Wife' bekijken.

• 15 Juli 2012 - 02:28

Bruno...waar ben je :p Het is weer zaterdag zeker. haha :p

• 15 Juli 2012 - 03:11

Rooie:

Yoyo, I'm still alive and kicking! Het zijn nondedju hele verslagen dit jaar :) gisteren had ik bruiloft van een collega... Bier ging er erg goed in. ;)

• 15 Juli 2012 - 03:22

Niels Habraken:

jaja...ik heb heel wat te vertellen dit jaar haha :p

• 15 Juli 2012 - 03:31

Rooie:

Da moet ook, dan hebben jullie het zeker naar jullie zin! Maar ik ga weer slapen, tot laters!

• 15 Juli 2012 - 06:06

Julie:

Hallo tante Judith oom Niels en Stijn,
    De foto's zijn erg leuk en ik zit te wachten op foto's uit de dierentuin...
    Veel plezier!
    Groeten, Julie

• 15 Juli 2012 - 10:36

Jeroen:

Makkelijk, zo'n kleine erbij, heeft Niels 's avonds veel meer tijd om zijn verslag te typen, vandaar dat de verhalen dit jaar zo lang zijn denk ik:).

Geen Canada, jammer, maar ik ben benieuwd wat daarvoor in de plaats komt.
    We laten ons verrassen.

Groeten

• 15 Juli 2012 - 10:40

Jeroen:

Oja,
    Wie gaat er gelukkig ook trouw mee naar die stadions?
    (9e alinea laatste regel ben je de naam van je vrouw vergeten in te vullen:))
    Moest het toch ff melden:).

• 15 Juli 2012 - 11:48

@Jeroen: Ja, Judith zei dat ook al. Heb het net aangepast. :p

@Bart: Het was weer eens ouderwets gezellig. haha

• 15 Juli 2012 - 13:21

Angelique:

He het ziet er allemaal weer prachtig uit!
    En ben maar wat trots op dat manneke,wat doet hij het goed!
    Morgenvroeg lees ik nog jullie verslag en dan vlieg ik ff voor 4 dagen naar Spanje!

Tot Morgen xx

• 15 Juli 2012 - 15:45

Fon:

Wat een leuke foto's!
    Groetjes vanuit de grand canyon