Dag 18: Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 18: Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 18: Bryce Canyon National Park

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

24 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag stond er weer een nationaal park op het programma: Bryce Canyon. Dit park ligt in het zuidwesten van de staat Utah. Het park is beroemd vanwege de rotsformaties. Deze zijn niet door een rivier ontstaan zoals de 'Grand Canyon', maar door ijs, wind en regenwater.

Het park is vernoemd naar Ebernezer Bryce. Hij woonde hier van 1875 tot 1880.

Er is een weg van 18 mijl. Deze loopt door het hele park. Langs deze weg hebben we een hoop hertjes gezien. Er waren ook heel veel punten waar je van het geweldige uitzicht kon genieten. Torens, bruggen en bogen allemaal te zien in dit park.

We slapen vandaag in het plaatsje Mouth Carmel. Een klein dorpje met een aantal winkeltjes en een aantal motels. Het motel waar wij slapen heeft erg mooie kamers. Alle meubels zijn van houtstronken gemaakt.

We hebben in het plaatselijke restaurantje gegeten. Buiten vlogen de kolibrietjes in het rond.

Het eten smaakte best goed. Alleen de rekening was minder. Zij hadden zelf de fooi er al op gezet, maar wij waren goed geïnformeerd dat wij niet verplicht zijn om deze fooi te betalen. We mogen daar best van afwijken. Dat hebben we dus ook gedaan. De serveerster was daar niet blij mee en begon over de politie te praten. Wij zijn gewoon gegaan.

Morgen weer op tijd uit bed. Dan gaan we naar het laatste Nationale Park: Zion National Park. Vervolgens zetten we koers in naar Las Vegas. Het einde is helaas in zicht.

• 24 Juli 2008 - 07:00

Lambert En Tinie:

Hallo jullie daar.Wij zijn toch een beetje jaloers hoor.Wat hebben jullie al veel gezien daar.De Bryce c.is ook prachtig he.Wat een mooie foto's .Jullie zullen dikwijls aan deze prachtige reis terug denken. Geniet nog van de laatste dagen.Nog heel veel groetjes en tot 7 Sept.bij de Reunie Oom Lambert en Tante Tinie

• 24 Juli 2008 - 09:14

Britta:

Hey allemaal,

ohh wat een gave foto's allemaal zeg! om jaloers op te worden. erg jammer voor jullie dat het nog maar een paar dagen duurt...dus daarom extra genieten he! hopelijk blijft het weer hier zo mooi, zodat de schok naar het koude, saaie Nederland minder groot is!

Liefs Britta

• 24 Juli 2008 - 10:40

Loes:

Haha, en wij ons maar afvragen waarom ze ons altijd "zuunige hollanders" noemen ;)

xx loes xx

• 24 Juli 2008 - 14:19

Jos En Wilhelmien:

Wat een mooie bergen en natuur gelukkig zijn we ook naar Passo Rollo geweest waar we ook boven de 2100 meter zijn geweest.

• 25 Juli 2008 - 07:40

Rooie:

Tssss....VET! echt mooi daar zeg. Gadde volgend jaar mee als onze gids Niels? ;)

jammer dat het er alweer bijna op zit. kan me voorstellen dat jullie nog wel een weekje extra rond zouden willen touren daar.

Het weer is hier iig al 2 dagen uitstekend. dus met een beetje geluk hoeven jullie straks niet al te veel af te kicken!

• 26 Juli 2008 - 16:33

Harry En Willy:

Hallo allemaal,
    Wat hebben jullie al veel gezien en prachtige foto's gemaakt.
    Geniet nog van de dagen die jullie nog resten. Aan alles komt een end, maar jullie kunnen later terugkijken op een geweldige vakantie.

Oom Harry en tante Willy

• 26 Juli 2008 - 19:54

Bianc:

geniet nog van jullie laatste avond.

x bianc