Dag 11: Los Angeles - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 11: Los Angeles - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 11: Los Angeles

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

16 Juli 2008 | Verenigde Staten, Hollywood

Vandaag zijn we niet ver weg geweest. We hebben de 'Universal Studio’s' bezocht. Naast een pretpark kun je hier de film- en tv-studio’s van Universal zoeken.

We zijn met de metro naar 'Universal City' gegaan. Alles om deze filmmaatschappij is tot een groot dorp geworden. Ze hebben hun eigen postcode en brandweer.

Het pretpark was een grote filmset. Er liepen ook vele bekende figuren rond: Bart Simpson, Scooby-Doo, Beetlejuice en the Mummy.

Als eerste gingen we 'the House of Terror' binnen. Een grote enge tocht. Naast poppen liepen er ook echte mensen rond. Judith schrok er behoorlijk van. Ik heb haar nog nooit zo hard horen schreeuwen.

Daarna hebben we de tour gemaakt door de studio's. Op de website werd verteld, dat je de set van 'CSI Las Vegas' zou bezoeken. In de bus bleek, dat dit alleen ging als je een vipkaart had. Maar dat was dik 100 euro. We hebben wel vele andere sets gezien: Back to the future, Fast and the Furious, Jurassic Park, Jaws, Desperate Housewives en nog veel meer.

Verder nog in een aantal rides gezeten: The Simpsons, The Mummy en Jurassic Park. Bij de Simpsons maak je een toch door een virtueel pretpark. The Mummy was een achtbaan in het donker. De eerste val die je maakt, zie je niet aankomen. Je hebt dik 20 seconden een raar gevoel in je buik. Jurassic Park was een waterbaan en daarin was maar 1 ding mogelijk: nat worden.

Verder nog demonstratie shows gezien met specialeffects. Erg boeiend om te zien hoe dat die zaken toegepast worden in de film.

Verder hebben we nog een show gezien met alleen maar bekende dieren. Ze demonstreerden hoe tam de dieren waren. Ze luisterden allemaal: honden, een kat, een wasbeer, vogels, een varken en de topper een aapje die net onder de douche vandaan kwam.

Als laatste nog twee grote shows gezien: 'Fear Factory' en 'Waterworld'. Bij de laatste show deden acteurs mee die in verschillende series mee gedaan hebben: CSI New York, Jericho, Heroes, Mission Impossible 3, Without a trace, 24, the District en Medium. Een aantal namen zijn: Lon Gowan, Vernon Lewis, Spencer Stone, Mike Sterlin en Helena Barett.

's Avonds staat er niet veel op het programma. Vroeg naar bed, want om 5 uur gaat de wekker. We gaan dan kijken naar de opnames van 'Prison Break'.

• 17 Juli 2008 - 06:34

Ellen:

Leuke foto's!! :-)

• 17 Juli 2008 - 10:43

Loes:

Zeg Niels&Judith, jullie zijn 's Jeroen en Nicky toch niet kwijtgeraakt onderweg hè?

Of hebben ze daar inmiddels een bijbaantje als acteur/-trice nu jullie daar in 't filmwereldje zitten :)

Groetjes!

• 17 Juli 2008 - 20:00

Tante Jo En Oom Tiny:

Hallo Niels en Judith,
    Wat een geweldige mooie reis,prachtige foto's en verslagen van jullie bezoeken naar de vele bijzondere plaatsen.
    We kijken met genoegen naar jullie dagboeken en houden het per dag bij.
    Wij wensen jullie "viertjes"
    nog heel veel plezier tijdens het verdere verloop van de reis.
    Groetjes Tante Jo en oom Tiny uit het verre Lierop.

• 17 Juli 2008 - 20:08

Bianc:

he juut,

heb je wentworth gezien?????????????????????????????????????????????????????????????????????

xxx

• 18 Juli 2008 - 05:02

Ilse:

Hallo Niels en Judith,

Wat is dit een ontzettend leuke manier om het thuisfront te laten weten waar jullie zitten en wat jullie doen! Erg leuk (vast heel veel werk..) al die mooie foto's erbij!
    Ik kijk al uit naar jullie volgende bericht!

Groetjes, Ilse