Dag 3: Death Valley - Mammoth Lakes - Bridgeport - Reisverslag uit Bridgeport, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 3: Death Valley - Mammoth Lakes - Bridgeport - Reisverslag uit Bridgeport, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 3: Death Valley - Mammoth Lakes - Bridgeport

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 Juli 2008 | Verenigde Staten, Bridgeport

Om 4 uur in de ochtend ging de wekker. De volgende reis stond voor de deur. Het zou een erg lange rit gaan worden. We zijn dik 12 uur onderweg geweest.

Om 5 uur zijn we vanaf Las Vegas richting Death Valley gereden. We zijn zo vroeg gegaan, omdat het een van de warmste plaatsen op de wereld is. Dat klopte ook. Het was dik 40 graden. Gelukkig heeft onze auto een goede AC.

Death Valley is een erg gevarieerd gebied, ondanks dat het toch echt een woestijn is. Heel veel verschillende rotsformaties met de mooiste kleuren. We hebben drie punten het langste bezocht: Dantes View (mooi uitzicht), Zabriski Point (mooie steenformaties) en Badwater (een enorme zoutvlakte en tevens het laagste punt van de USA 82 kilometer onder de zeespiegel). Na heel veel uren rijden kwam het einde van het park inzicht. Ook hier werd de warmte een stuk minder.

We kwamen in Mammoth Lakes terecht. Een plaatsje waar vele bekende kledingmerken winkels hebben. Alleen is hier het verschil dat een Ralf Lauren shirtje maar 10 euro kost. Het meer van dit plaatsje hebben we niet gevonden, omdat we richting onze slaapplaats moesten gaan. We hadden besloten om in Bridgeport te gaan slapen. Dit plaatsje ligt op een aantal mijl van onze eerste stop voor de volgende dag.

Bridgeport is een plaatsje waar nog geen 500 mensen wonen. Maar er waren voldoende motels. We zijn 5 motels langs gegaan om te kijken wat ze te bieden hadden. We hadden toen gekozen voor een slaapplaats in een 'terug naar de jaren 30'-motel. De barman was tevens de verhuurder. Het was een wat rare man. Hij kende Nederland, maar dan alleen van Amsterdam. En natuurlijk krijg je dan de vraag: gebruiken jullie drugs.

Hij kon ons de kamer niet laten zien. Maar als het niets was, kregen we ons geld terug. Wij naar de kamer toe. De kamer van Jeroen en Nicky was nergens te vinden. De kamer van Judith en mij was zo gevonden. Het was een erg ehr....authentieke kamer. Alleen een groot probleem. De badkamer was sinds de jaren 30 niet meer gepoetst en de kamerdeur ging niet meer op slot. Dit was dus niets. We zijn maar snel ons geld gaan terug halen. Daarna snel naar het laatste motel 'Redwood' gereden. De eigenaar was een vriendelijke man die alleen maar grappen aan het maken was. Het was een goed motel en we konden na een vermoeide dag gaan slapen.