Dag.5. New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.5. New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.5. New York

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag hebben we om de hoek van het hotel gegeten. Bij Dunkin Donuts. Smaakte ook goed. Daarna hebben we koers gezet richting het Verenigde Naties gebouw. Dit gebouw ligt aan de East River. We hebben geen Frans Timmermans gezien.

Vandaaruit zijn we via 42th Street terug gelopen naar de metro en toen naar East Village gegaan. Dit is een wijk met een hoop vage mensen. De hippies hebben hier hun opmars gemaakt. Vreemde winkeltjes zijn er nog en een hoop kroegjes. Allemaal wat donkerder. Door klein Rusland en Oekraïne gelopen. Onderweg kwamen we het graf van Peter Stuijvesant tegen. Een van de vele Nederlanders die geëerd worden in New York.

Na het bezoek aan deze wijk zijn we naar 7th Avenue gegaan. Daar hebben we nog wat geshopt. Om 13 uur zijn we weer terug gegaan naar Hoboken. Daar zijn we naar Bar Viktor gegaan. Daar waren we van de week al geweest. De barvrouw had de Nederlandse nationaliteit. Roy had met haar afgesproken om haar een PSV-sjaal te geven. Haar broer is een groot voetbalfan en die sjaal was voor hem.

We zijn toen met Maddy, Tara en Jeff naar een kroegje gelopen: Fareside. Leuke kroeg. Je had daar en machine en dan kon je daar een dollar in doen en dan kon je zelf een liedje aanvragen. Paar keer gedaan. Nog wat Golden Earring gedraaid.

Het was al tegen de avond en dus tijd om naar Yankee Stadium te gaan. Daar speelden de Yankees tegen de Red Sox. Vandaag werd er weer gewonnen met 2 tegen 1. Door een homerun van Ellsbury werd er weer gewonnen. Morgen gaan we toch nog een wedstrijdje mee pikken. Dan spelen de Yankees tegen de Toronto Blue Jays.